درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 شهریور 1399 - 00:38   

کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟

  کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری «پرس تی‌وی» در یوتیوب را مسدود کرد
  یک قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌رسان چینی «وی چت» را متوقف کرد
  چگونگی ایجاد تغییرات بزرگ در کسب‌وکارهای کوچک
  کمک‌های اجتماعی یونیلور در عصر کرونا
  سیاستگذاری روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی
  مراسم تجلیل از پیشکسوت روابط عمومی پست برگزار شد
  گوش دادن همراه با همدلی
  هرگز اجازه ندهید یک بحران خوب به هدر برود!
  اقتصادهای نوآور در ۲۰۲۰
  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44023صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 13 مرداد 1399 - 12:34
انتقاد، آنچه امروزه رسانه کمتر بر می تابد ...
فرشید نادریان – فعال حوزه رسانه، ارتباطات و از مدیران روابط عمومی کشور؛ - رسانه بخودی خود از این امر یعنی انتقاد یا به زبان ساده تر نقد بسیار گریزان بوده، حال اینک این نقد به جنبه های تضعیفی آن نیز بپردازد و سعی در به چالش کشیدن افکار، روش ها و یا تکنیک های یک رسانه داشته باشد که بی شک با تقابل گاهاً عجولانه رسانه مواجه خواهد شد، زیرا رسانه انتقاد از خویش را کمتر بر می تابد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مقوله انتقاد در جوامع دارای چنان قدرتی است که شاید نتوان در برابر اثر گذاری آن هیچ شکی به خود راه داد و بایستی پذیرفت که نقش این امر در گذر زمان می توانند جنبه های مثبت و منفی در راهبردهای پیش روی داشته باشد و ما نیز می باید از آن به شکل مفید فایده ای بهره برده و از این مقوله اجتماعی در اصلاح و نگرش عمیق آینده زیست خویش برخوردار باشیم.


انتقاد در حوزه رسانه یک اساس و یک ساز و کار حرفه ای برای ورود به مباحث گوناگون در کنار دیگر عناوین چالشی دارای جایگاه منحصر بفردی بوده که با تکیه بر ابعاد مختلف آن می تواند دستاوردهای برجسته ای را از آن کسب نموده که در این خصوص می تواند یک امتیاز و جهش جایگاهی را بدنبال داشته باشد، زیرا برخی فعالین رسانه با بازی گرفتن از این معقوله توانستند در دیدگاه اجتماعی بعنوان یک رسانه ی تکنیکال معرفی گردند.


اما متاسفانه شاهد آن هستیم که رسانه بخودی خود از این امر یعنی انتقاد یا به زبان ساده تر نقد بسیار گریزان بوده، حال اینک این نقد به جنبه های تضعیفی آن نیز بپردازد و سعی در به چالش کشیدن افکار، روش ها و یا تکنیک های یک رسانه داشته باشد که بی شک با تقابل گاهاً عجولانه رسانه مواجه خواهد شد، زیرا رسانه انتقاد از خویش را کمتر بر می تابد.


هر چند نقد منصفانه باعث رشد و بهبود عملکرد می گردد اما شیوه های نادرست بیان انتقاد و نیز عدم آمادگی ذهنی نقد شونده برای پذیرش آن بدین سو گرویده است که حتی خود رسانه بعنوان یکی از سرامدان جبهه انتقاد در جامعه برای بالندگی آن گاهاً با ضعف پذیرش آن مواجه شده و رفتاری مبارزه گونه با آن از خود نشان می دهد.


پس در می ابیم که در مبحث انتقاد و نقد چندان حرکتی ساختار سازی در مجامع عمومی صورت نگرفته و می بایست بر این تکیه داشت که ماهیت وجودی نقد در جامعه بسیار ضرورت دارد اما بایست زمینه بهره مندی بصورت دوسویه یعنی شیوه بیانی آن و نیز جنبه پذیرشی آن کارهای زیرساختی بسیاری را اجرایی کرد تا جامعه با یک چالش به ظاهر عموم گریز اما بسیار بنیادی و ساختار ساز، رویارویی درست و منطقی از خود نشان داده و از انفعال از آن دوری گزیند.


حال بایستی رسانه هم بتواند روحیه انتقاد و نقدپذیری را در خود اپیدمی نماید و هم بتواند زمینه های گسترش و فراگیری این چالش را نه بعنوان یک حربه ی مبارزه محور بلکه بعنوان یک ابزار سازنده و زمینه ساز پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون را در آن رشد و تعالی بخشیده و یکی از رسالت های خویش یعنی فرهنگ سازی را بشکل مطلوب اجرایی نماید.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نقش متقابل روابط‌عمومی و افکارعمومی


  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد


  شش کلید طلایی برای توسعه انتظارات مشتریان


  چگونه تمرکز اطلاعاتی به وجود آوریم


  رسانه؛ ماهیتی افشاگرانه یا اصلاح گرایانه ...


  نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود تصویر برند


  کسب رتبه برتر کشور توسط روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان یزد


  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد


  ضرورت تولید محتوای دیجیتال در ایران


  کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی