درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 17 مرداد 1399 - 19:06   

پیام مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به مناسبت روز خبرنگار

  پیام مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به مناسبت روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب یک

پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به مناسبت روز «خبرنگار»

  پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به مناسبت روز «خبرنگار»


ادامه ادامه مطلب دو

پیام روابط عمومی بانک آینده به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار

  پیام روابط عمومی بانک آینده به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب سه

پیام تبریک مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت روز خبرنگار

  پیام تبریک مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام رئیس جمهور به مناسبت روز خبرنگار/ باوجود مشکلات، مفتخریم که تلاش کردیم پاسدار آزادی گردش اطلاعات و حمایت از رسانه آزاد باشیم.
  چرا خبرنگاریِ حوزه آموزش و پرورش ضعیف شده و چرا رسیدگی به این ضعیف‌شدگی مهم است؟
  تبریک مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر به مناسبت روز خبرنگار
  درخواست 5 فولادساز بزرگ کشور از معاونت معدنی برای رفع مشکل تامین فروسیلیس/ موجودی حداقلی، کارخانه‌های فولادی را تا مرز تعطیلی می‌کشاند/ قیمت‌گذاری فروسیلیس فرمولیزه شود
  انتظار نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی وزارت صمت/ قطع دست دلالان از بازار کنسانتره و گندله و کنترل بازار زنجیره فولاد
  آشنایی با روابط عمومی
  ن والقلم و ما یسطرون
  تقویم روز ارتباطات/ یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو دیگر
  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او
  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44001صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 11 مرداد 1399 - 15:49
خبرنگاران: دیده بانان جامعه، تصویرگران زندگی
امروزه نقش خبرنگاران در ساماندهی و ساختاردهی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه انکارناپذیر است و دامنۀ آن فراتر از گذشته رفته است. اگر در گذشته یادداشت، تحلیل و مقالۀ یک خبرنگار را تنها روی دکه می‌شد دید، اکنون در کمترین زمان می‌توان مطلبی را برای طیف وسیعی از مردم بازگو و منتشرکرد و همین سرعت و ابعاد انتشار بر سختی کار خبرنگاران افزوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| 17 مرداد هــــر ســـال بهانــه‌ای برای به خاطر آوردن و بالاتر از آن بهتر فهمیدن سختی‌های یک شغل است. بهانه‌ای برای این‌که به یاد بیاوریم در کنار ما افرادی هستند که قید زندگی بهتر و آیندۀ شغلی روشن‌تر و بودن در کنار خانواده و ده‌ها موهبت دیگر را به خاطر شغل و حرفۀ خود می‌زنند.


17 مرداد تلنگری است برای همۀ ما تا اندکی دربارۀ خبرنگاری، وظیفه و مشکلات و رسالت آن بیندیشیم و بهتر و بیشتر درک کنیم این حرفه و مقتضیات آن را. راه دوری هم نباید رفت. شاید با تورق تقویم و دیدن مناسبت نام‌گذاری این روز بتوان بخشی از مسیر را طی کرد. به‌راستی چه مناسبتی جز شهادت یک خبرنگار عرصۀ قلم به نام محمود صارمی می‌تواند در یک آن، همۀ آنچه را باید بارها و بارها توضیح داد برای مخاطب روشن و شفاف کند؟


خبرنگاری از ابتدای شکل‌گیری‌اش تا به امروز که در کنار حرفه، یک علم کلاسیک و مهم به حساب می‌آید، جزو مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مشاغل جامعه است. روشنگری، مطالبه‌گری، آگاه‌سازی، التیام‌بخشی و... همه از سرِ قلم‌های خبرنگاران شروع می‌شود و در جامعه منتشر می‌گردد. امروزه در دنیایی که سرعت تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در آن بسیار زیاد است، رسانه‌های جمعی نفوذ بسیاری در بین مردم دارند و گردش اطلاعات در میان نخبگان و جوانان سریع‌تر از هر زمان دیگری است، نقش خبرنگار متعهد و حرفه‌ای بیش از گذشته موردتوجه است و چرخش یک قلم می‌تواند حتی جامعه‌ای را در مسیر درست یا غلط قرار دهد.


امروزه نقش خبرنگاران در ساماندهی و ساختاردهی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه انکارناپذیر است و دامنۀ آن فراتر از گذشته رفته است. اگر در گذشته یادداشت، تحلیل و مقالۀ یک خبرنگار را تنها روی دکه می‌شد دید، اکنون در کمترین زمان می‌توان مطلبی را برای طیف وسیعی از مردم بازگو و منتشرکرد و همین سرعت و ابعاد انتشار بر سختی کار خبرنگاران افزوده است.


از خبرنگاران می‌توان به‌عنوان یکی از مخلص‌ترین و فداکارترین صنوف فعال و کوشا در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه یاد کرد. خبرنگار تصویرگرِ زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. نقش مثبت و منفی خبرنگار در ثبت و ضبط مشاهدات و تحولات و خبرسازی در موضوعات مختلف، خود حکایت انکارناپذیر دیگری است. خبرنگار، همسو با ضرورت، می‌اندیشد و همگام با فوریت‌های حرفه‌ای می‌نگارد و فرهنگ می‌سازد.


در سال جهش تولید و در شرایطی که کشور در میانۀ جنگ نابرابر و ناجوانمردانۀ اقتصادی قرار دارد، نقش خبرنگاران به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین اقشارِ فرهنگ‌ساز، در تزریق امید به جامعه بسیار حساس و بی‌بدیل است. خبرنگاران می‌توانند با انعکاس صحیح دستاوردهای اقتصادی و پیشرفت‌های موجود، در راه بومی‌سازی صنعت و اقتصاد تلاش کنند. آن‌ها می‌توانند هم امید را در جامعه افزایش دهند و هم با ترسیم وضعیت موجود و مطالبه از مسئولان به پیشرفت‌ها و برداشته شدن موانع و رفع کمبودها کمک کنند.

 

در این میان بازتاب طرح‌های توسعه و گام‌های روبه‌جلو در کشور در همۀ صنایع به‌ویژه صنعت فولاد، به‌عنوان پیشران اقتصاد غیرنفتی کشور، می‌تواند امید را در جامعه تقویت کند و نگاه‌ها به شرایط کنونی را دقیق‌تر و صحیح‌تر سازد.


در پایان، باید گفت امروز که مسائل اقتصادی بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده، نیاز است تا در حوزۀ خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در مسائل اقتصادی سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود و خبرنگاران تخصصی در این حوزه تربیت شوند. با وجود همۀ تلاش‌های خوبی که در این خصوص صورت گرفته و با در نظر گرفتن تلاش خبرنگاران حرفه‌ای در این زمینه، مسائل اقتصادی امروز پیچیده‌تر و متنوع‌تر از قبل شده و نیاز است تا متناسب با این پیچیدگی، بر تربیت خبرنگار تخصصی در این حوزه نیز اهتمام بیشتری صورت گیرد. در این میان هم البته فولاد مبارکۀ اصفهان آماده است تا کمکی، هرچند کوچک، در این نگاه تخصصی‌تر داشته باشد و به‌عنوان یک حامی نقش خود را ایفا کند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز فناوری/ راه اندازی نخستین وب سایت در اینترنت


  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم


  تقویم روز ارتباطات/ روزنامه نگاری که کار او انتقاد از روزنامه ها و روزنامه نگاران بود


  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او


  تقویم روز ارتباطات/ روزنامه نگار محافظه کار قدیمی، و حرف زشت!


  روز خبرنگار گرامیباد


  تقویم روز ارتباطات/ یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو دیگر


  نخستین روزنامه‌ ایرانی: کاغذ اخبار میرزا صالح


  بحران کرونا؛ مشترکان تلگرام در پرتگاه تئوری توطئه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی