درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 17 مرداد 1399 - 20:32   

پیام مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به مناسبت روز خبرنگار

  پیام مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به مناسبت روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب یک

پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به مناسبت روز «خبرنگار»

  پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به مناسبت روز «خبرنگار»


ادامه ادامه مطلب دو

پیام روابط عمومی بانک آینده به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار

  پیام روابط عمومی بانک آینده به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب سه

پیام تبریک مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت روز خبرنگار

  پیام تبریک مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام رئیس جمهور به مناسبت روز خبرنگار/ باوجود مشکلات، مفتخریم که تلاش کردیم پاسدار آزادی گردش اطلاعات و حمایت از رسانه آزاد باشیم.
  چرا خبرنگاریِ حوزه آموزش و پرورش ضعیف شده و چرا رسیدگی به این ضعیف‌شدگی مهم است؟
  تبریک مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر به مناسبت روز خبرنگار
  درخواست 5 فولادساز بزرگ کشور از معاونت معدنی برای رفع مشکل تامین فروسیلیس/ موجودی حداقلی، کارخانه‌های فولادی را تا مرز تعطیلی می‌کشاند/ قیمت‌گذاری فروسیلیس فرمولیزه شود
  انتظار نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی وزارت صمت/ قطع دست دلالان از بازار کنسانتره و گندله و کنترل بازار زنجیره فولاد
  آشنایی با روابط عمومی
  ن والقلم و ما یسطرون
  تقویم روز ارتباطات/ یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو دیگر
  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او
  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43995صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 11 مرداد 1399 - 09:52
نحوه استفاده از فرآیند Stage Gate برای تولید محصولات جدید
روش Stage Gate که توسط دکتر رابرت جی کوپر ساخته شده است رویکردی است که می تواند برای اثربخشی بیشتر فرایند توسعه محصول مورد استفاده قرار گیرد. این یک روش مؤثر برای ایجاد محصولات جدید است که از ایده های جدید شروع می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روش Stage Gate که توسط دکتر رابرت جی کوپر ساخته شده است رویکردی است که می تواند برای اثربخشی بیشتر فرایند توسعه محصول مورد استفاده قرار گیرد. این یک روش مؤثر برای ایجاد محصولات جدید است که از ایده های جدید شروع می شود.

با استفاده از این رویکرد، یک پروژه طی چند مرحله اجرا می شود. این مراحل توسط "دروازه" از هم جدا می شوند. این دروازه ها نقاط تصمیم گیری را نشان می دهد که در آن مدیران تصمیم می گیرند که آیا باید به مرحله بعدی ادامه دهند یا خیر. این مدل می تواند هنگام تولید محصولات جدید مورد استفاده قرار گیرد، اما همچنین در شرایطی که شرکت ها نیاز به تغییر فرآیند یا پیشرفت داشته باشند.

در هر دروازه، تصمیمی اتخاذ می شود که روند را ادامه دهید یا نه. این تصمیم مبتنی بر اطلاعات موجود در آن لحظه است و در بیشتر موارد توسط مدیران ارشد یا کمیته های مدیریت صورت می گیرد.


PPM و Stage Gate

افزودن PPM به فرآیند Stage Gate باعث تسریع در تصمیم گیری در مورد دروازه ها برای پروژههای فردی می شود. مدیران ارشد با استفاده از کلیه اطلاعات موجود برای هر پروژه تصمیم به رفتن/ توقف در دروازه می دهند. در دروازه ها، پروژه ها بررسی می شوند. در این جلسات پروژه ها اولویت بندی می شوند و سپس منابع اختصاص می یابد. توجه به این نکته مهم است که این یک فرآیند تصمیم گیری در زمان واقعی است که در طول سال بارها فعال می شود.

این رویکرد معمولاً توسط شرکت هایی استفاده می شود که قبلاً مراحل Stage Gate را انجام داده باشند. سپس، این شرکت ها برای حمایت از تصمیم گیری ، PPM را به فرایند گیت خود اضافه می کنند. این روش به ویژه در شرکت های بزرگ و در جاهایی که پروژه ها پیچیده و طولانی مدت هستند، به خوبی کار می کند.


نحوه تغییر روند Stage Gate

وقتی مدیریت پرتفوی پروژه به فرآیند Stage Gate اضافه می شود، در دروازه مدیران ارشد باید دو تصمیم بگیرند:

اولین تصمیم برای تصمیم گیری تصمیم در مورد رفتن/ توقف است، جایی که پروژه های فردی با استفاده از روش های مختلفی از جمله ارزیابی های مالی (NPV ، ECV ، و غیره) ، لیست چک و ابزار مدل سازی ارزیابی می شوند.


تصمیم دوم برای اتخاذ تصمیم تصمیم گیری/ نگه داشتن است، جایی که رفتن به معنای اختصاص منابع به پروژه است. همچنین این لحظه برای ایجاد لیست مرتب از پروژه هاست که به مقایسه جذابیت نسبی پروژه در دست ارزیابی با سایر پروژه های "فعال" و "در انتظار" کمک می کند.

بنابراین، تصمیم گیری در مورد اولویت بندی و تخصیص منابع در زمان واقعی، در جلسه جلسات گرفته می شود. یادآوری این نکته مفید است که در این جلسات فقط به پروژه مورد بررسی سطح اولویت نسبی نسبت به دیگران داده می شود.

یادت باشه

شرکت ها می توانند از فرآیند Stage Gate و مدیریت پروژه نمونه کارها برای تولید محصولات جدید استفاده کنند. گیت ها نقاط تصمیم گیری هستند. در جلسات دروازه / تصمیم می گیرند که که پروژه ای را متوقف کنند یا نه، ادامه دهند. در این جلسات، مدیریت ارشد قبل از حرکت به مرحله بعدی، هر پروژه را ارزیابی و امتیاز می دهد. در نتیجه هر ارزیابی، پروژه های بد شناسایی و از آن خارج می شوند، در حالی که پروژه های خوب به درستی شناخته می شوند و اولویت بندی می شوند. این نکته مهم است که تصریح کنیم تصمیمات مربوط به منابع (مردم، تجهیزات و پول) نیز در این جلسات دروازه اتخاذ می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز فناوری/ راه اندازی نخستین وب سایت در اینترنت


  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم


  تقویم روز ارتباطات/ روزنامه نگاری که کار او انتقاد از روزنامه ها و روزنامه نگاران بود


  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او


  تقویم روز ارتباطات/ روزنامه نگار محافظه کار قدیمی، و حرف زشت!


  روز خبرنگار گرامیباد


  تقویم روز ارتباطات/ یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو دیگر


  نخستین روزنامه‌ ایرانی: کاغذ اخبار میرزا صالح


  بحران کرونا؛ مشترکان تلگرام در پرتگاه تئوری توطئه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی