درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 21 مرداد 1399 - 14:43   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد

  توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد


ادامه ادامه مطلب سه

توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد

  توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مراسم تجلیل از اصحاب قلم با حضور شهردار باقرشهر
  تغییر مدیر کل روابط‌ عمومی دانشگاه تهران
  پیام تسلیت مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان
  یادداشت/ ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه
  پرتال داخلی جدید شرکت مخابرات ایران رو‌نمایی شد
  میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / وقتی روابط ‌عمومی‌ها جای رسانه‌ها را می‌گیرند
  چالش های اخلاقی در کسب و کارهای بین المللی
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: امیدواریم شاهد رشد شاخص ها در حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشیم
  نوآوری چیست؟ هنوز کسی نمی‌داند
  مراسم تودیع و معارفه مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43964صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 8 مرداد 1399 - 08:05
نگاهی جهانی به چگونگی تغییر رفتار مصرف کننده هم‌زمان با شیوع کووید-۱۹
درحالی‌که خوش‌بینی، نحوه کسب درآمد و انگیزه هزینه‌کردن آن به نحو چشمگیری در حال تغییر است، مصرف‌کنندگان سراسر جهان با برقراری پناه‌گاه‌های جهانی درحال اتخاذ رفتارهای جدیدی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| درحالی‌که خوش‌بینی، نحوه کسب درآمد و انگیزه هزینه‌کردن آن به نحو چشمگیری در حال تغییر است، مصرف‌کنندگان سراسر جهان با برقراری پناه‌گاه‌های جهانی درحال اتخاذ رفتارهای جدیدی هستند.

درحالیکه دولت ها و سازمان ها مشغول مهار کووید-۱۹ و توقف تلفات روزافزون انسانی هستند، مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تأثیرات اقتصادی ناشی از آن را کاملاً احساس می‌کنند. کشورهای اروپایی کمترین خوش‌بینی را دارند، درحالیکه چین با اینکه نخستین کشوری بود که بدترین تأثیرات دنیا‌گیری را تحمل کرد، خوش بین ترین کشور است. همین طورکه کشورها در منحنی شیوع حرکت می کنند، مصرف‌کنندگان نیز در سرتاسر جهان هزینه‌های غیرضروری را متوقف کرده‌اند، با این‌حال، هنوز برای افزایش مخارج دلایل زیادی وجود دارد. خرید آنلاین تقریباً در همه‌جا جهش داشته، اما این تغییر هنوز نمی‌تواند کاهش کلی در هزینه‌ها را جبران کند.

مجموعه نظرسنجی‌های جهانی ما در ۳۸ کشور کماکان درحال رصد کردن تمایلات مصرف‌کنندگان در طول این بحران است. داده‌های زیر بر زیرمجموعه‌ای از ۱۳ کشور اصلی تمرکز دارد که براساس اهمیت اقتصادی و تأثیر کووید-۱۹ بر جمعیت آنها انتخاب شده‌اند.

از اواسط ماه مارس، مکینزی نظرسنجی‌های مربوط به مصرف‌کنندگان را که اکنون به ۳۸ کشور در سراسر جهان رسیده، انجام داد تا تأثیر کووید-۱۹ بر تمایلات مصرف‌کننده و رفتار اظهار شده را دریابد. نظرسنجی‌ها به‌صورت آنلاین انجام شد و بر حسب هر منطقه، به‌صورت هفتگی یا دوهفته یکبار تکرار شد. ارزیابی نتایج بر مبنای کشور به کشور صورت گرفت تا جامعه آماری به لحاظ سنی و درآمدی/وضعیت اجتماعی اقتصادی، تعادل داشته باشد.

۱- تمایلات مصرف‌کننده

کشورهای اروپایی که به شدت درگیر کووید-۱۹ هستند، نسبت به همتایان خود در آفریقا، آسیا و آمریکا، به‌طرز چشمگیری خوش‌بینی کمتری دارند.

لازم به ذکر است که خوش‌بینی مصرف‌کنندگان در چین، در طول هفته گذشته به ۵۳ درصد افزایش یافته است.

۲- درآمد مصرف‌کننده

درمجموع، مصرف‌کنندگان انتظار دارند اثر منفی بزرگی بر درآمدهای شان وارد شود.

بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مصرف‌کنندگان در سطح جهان انتظار دارند که درآمد خانوادگی آنها در طول دو هفته آینده همچنان کاهش داشته باشد، درحالیکه درصد کمی (کمتر از ۱۰ درصد در بیشتر کشورها) انتظار افزایش درآمد را دارند. مصرف کنندگان چینی با ۳۰ درصد، بیشترین خوش‌بینی را به افزایش درآمدهای شان دارند. ردیف بعدی کشورها شامل ایالات متحده، اکثر کشورهای اروپایی، ژاپن و هند، به میزان ۲۵ تا ۴۹ درصد انتظار کاهش درآمدها را دارند. در آخرین ردیف کشورها – برزیل، آفریقای جنوبی، آلمان و کره – بیش از ۵۰ درصد مصرف‌کنندگان (۵۴ تا ۶۳ درصد) انتظار کاهش درآمد را دارند.

خوش‌بینی مصرف‌کنندگان چینی منجر به افزایش اساسی در هزینه‌های مورد انتظار آینده شده است، همین وضعیت در اندونزی، نیجریه و هند نیز مشاهده می‌شود. سایر کشورها، از جمله برزیل، ژاپن و پرتغال به نسبت خوشبینی کمتری دارند، اما همچنان انتظار افزایش هزینه‌ها را دارند – احتمالاً به دلیل ذخیره‌سازی ملزومات به دلیل توصیه‌های ماندن در خانه. بیشتر مصرف‌کنندگان اروپایی (ازجمله در ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا) خوش‌بینی کمتری دارند و درنتیجه هزینه کمتری را انتظار دارند. درحالی‌که مصرف‌کنندگان ایالات متحد خوش‌بینی بیشتری دارند، همچون مصرف‌کنندگان اروپایی تمایل کمتری به هزینه کردن دارند.

۴- مخارج خرید طبقه ای از محصولات

در سراسر جهان مصرف‌کنندگان کماکان روی مایحتاج ضروری نظیر غذا، مایحتاج خانه، وسایل مراقبت فردی و نیز سرگرمی‌های خانگی هزینه می‌کنند.

مصرف‌کنندگان در سطح جهانی و به نحو چشمگیری هزینه‌های غیرضروری را کاهش داده‌اند. برخی از دسته‌ها نظیر رستوران، پوشاک، کفش، لوازم جانبی، مسافرت و سرگرمی‌های خارج از خانه سریع‌ترین کاهش را نشان می‌دهند. این رفتار با توصیه‌های فراگیر و جهانی ماندن در خانه و نیز انتظارات بیان‌شده مصرف‌کنندگان مبنی بر کاهش هزینه‌ها، سازگاری دارد.

همین‌طور که کشورها در امتداد منحنی شیوع پیشروی می‌کنند، در برخی حوزه‌ها شاهد افزایش هزینه هستیم. مصرف‌کنندگان چینی افزایش هزینه روی بعضی از دسته‌های غیرضروری، از جمله خدمات مراقبت از حیوانات خانگی و تناسب‌اندام و سلامتی را شروع کرده‌اند. عادات خرید آنها قبل، حین و پس از اوج دنیاگیری نشان می‌دهد که رفتار خرید پس از نقطه اوج منجر به کاهش ۳۹ درصدی رفت‌وآمد درعین‌حال سبد خرید بزرگ‌تر برای مواد غذایی شد، همچنین باعث کاهش رفت‌وآمد و مصرف برای پوشاک و خرید از فروشگاه‌های بزرگ شد (۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از ایام پیشا کرونا). در کره جنوبی و اندونزی، سفارش و تحویل غذای بیرون‌بر نشان از رشد دارد.


۵- انتظارات به وجود آمده از ماندگاری تأثیرات در زندگی شخصی

مصرف کنندگان در سطح جهان انتظار تأثیرات بلندمدت کووید-۱۹ بر امور روزمره و مالی شخصی را دارند.

بیش از ۷۵ درصد مصرف‌کنندگان در سطح جهان پیش‌بینی می‌کنند که اثر دنیاگیری برای بیش از دو ماه حس خواهد شد و ۵۰ درصد این زمان را بیش از چهار ماه می‌دانند. حتی در چین و ایالات متحد، بیش از ۴۰ درصد از مصرف‌کنندگان در مورد قدرت اقتصادهای شان در بازسازی خوش‌بین هستند، حدود ۹۰ درصد معتقدند بیش از دو ماه طول خواهد کشید که زندگی روزمره به حالت عادی بازگردد و بیش از ۵۰ درصد انتظار دارند امور مالیشان برای بیش از چهار ماه تحت تأثیر دنیاگیری باشد. ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان کشورهای اروپایی که کمتر درگیر کووید-۱۹ هستند (بریتانیا، فرانسه و آلمان) با اندکی خوش‌بینی بیشتر، انتظار دارند آثار مالی دنیاگیری بیش از دو ماه دوام دارد. در مقابل، قریب به ۱۰۰ درصد مصرف‌کنندگان در ژاپن و کره جنوبی پیش‌بینی می‌کنند که اختلال در زندگی روزمره‌شان بیش از دو ماه به طول انجامد.

۶- زمان چطور سپری می‌شود

مصرف‌کنندگان همچنین انتظار تغییراتی در چگونگی سپری شدن زمان شان را دارند.

اکثر مصرف‌کنندگان در سطح جهان انتظار دارند زمان کمتری را صرف کار کردن و زمان بیشتری را صرف سرگرمی‌هایی از جمله محتوای دیجیتال و ویدئویی، اخبار و رسانه‌های اجتماعی می‌کنند. چین یک استثنای قابل‌توجه است. باوجوداینکه این کشور بدترین تأثیرات همه‌گیری را تجربه کرده، مصرف‌کنندگان قصد دارند زمان بیشتری را در محل کار سپری کنند.

ما با رصد تمایلات مصرف‌کننده، ارزیابی می‌کنیم که چطور انتظارات، ادراکات و رفتارهای مردم در طول این بحران تغییر می‌کند.

منبع: McKinsey&Company
https://weblogibc-co.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در کردستان، صنعت نیست/ وبینار" "چالش های روزنامه نگاری و روزنامه داری در کردستان"


  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی انجمن پهلوانی و زورخانه ای کارگری استان گیلان


  به همت روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد؛ بزرگداشت پیشکسوتان و فعالان رسانه در پایتخت رسانه‌های محلی


  روابط عمومی موفق با مدیر توانمند


  بازدید استاندار قزوین از ایرنا به مناسبت روز خبرنگار


  باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به بهره برداری رسید


  انتشار کتاب الگوی ارتباطات کلامی در نهج‌البلاغه


  دومین نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در ندامتگاه ورامین برگزار شد


  گلایه از روابط عمومی ضعیف فرمانداری اشکذر


  توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی