درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 21 مرداد 1399 - 14:14   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد

  توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد


ادامه ادامه مطلب سه

توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد

  توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مراسم تجلیل از اصحاب قلم با حضور شهردار باقرشهر
  تغییر مدیر کل روابط‌ عمومی دانشگاه تهران
  پیام تسلیت مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان
  یادداشت/ ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه
  پرتال داخلی جدید شرکت مخابرات ایران رو‌نمایی شد
  میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / وقتی روابط ‌عمومی‌ها جای رسانه‌ها را می‌گیرند
  چالش های اخلاقی در کسب و کارهای بین المللی
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: امیدواریم شاهد رشد شاخص ها در حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشیم
  نوآوری چیست؟ هنوز کسی نمی‌داند
  مراسم تودیع و معارفه مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43959صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 6 مرداد 1399 - 22:59
چطور اخبار روابط عمومی را جذاب کنیم
یکی از شرایطی که قطعا بسیاری از مدیران روابط‌عمومی آن را تجربه کرده‌اند، زمانی است که مدیر عامل یا یکی از تیم‌های مجموعه می‌خواهند در مورد یک ایده یا کمپین جدید با شما صحبت کنند. فارغ از اینکه چنین ایده‌ای شما را هیجان‌زده، خوشحال یا حتی نگران کند، باید پوشش رسانه‌ای لازم را فراهم کرده و همانند تمام مدیران روابط عمومی حرفه‌ای و متخصصان Press Release وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یکی از شرایطی که قطعا بسیاری از مدیران روابط‌عمومی آن را تجربه کرده‌اند، زمانی است که مدیر عامل یا یکی از تیم‌های مجموعه می‌خواهند در مورد یک ایده یا کمپین جدید با شما صحبت کنند.

فارغ از اینکه چنین ایده‌ای شما را هیجان‌زده، خوشحال یا حتی نگران کند، باید پوشش رسانه‌ای لازم را فراهم کرده و همانند تمام مدیران روابط عمومی حرفه‌ای و متخصصان Press Release وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

طبیعتا ممکن است مدیران یا مشتریان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهند که از نظر فنی با آنها آشنا نباشید؛ ولی اگر مطالب جهتی مشخص یا داستانی بالقوه نداشته باشند و جزئیات آنها برای اهالی رسانه مشخص نباشد، چه باید کرد؟ در این شرایط، احتمالا بهترین کار این باشد که مخاطب یا مدیرعامل خود را با مواردی آشنا کنید که برای رسانه‌های خبری و متخصصان تولید محتوا مهم است.

در کنار مطالب فنی، آنها باید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهند که روزنامه‌نگاران دوست داشته باشند در مورد آنها بنویسند یا برای نشریه‌ها جذاب باشد. وظیفه شما نیز تحقیق پیرامون موضوع مورد نظر و تهیه لیستی از تولیدکننده‌های محتوا است که زمینه فعالیت آنها شامل پروژه شما نیز می‌شود.

در ادامه، چندین پرسش جذاب و البته مهم را مطرح می‌کنیم که می‌توانند رسانه‌ها را برای صحبت در مورد ایده‌های شما ترغیب کنند. شما باید این سوالات را حداقل هر دو ماه یک‌بار، به صورت تلفنی یا حضوری از مدیران خود بپرسید.

سوالات مهمی که مدیران روابط عمومی باید در گفتگوی خود مطرح کنند

وضعیت کسب‌وکار شما به چه صورت است؟

طرح این سوال می‌تواند شروع خوبی برای گفتگو باشد؛ پس از آن، مثل یک روزنامه‌نگار فکر کنید. با درک اینکه رسانه‌ ها به دنبال چه چیزی هستند، سوالات جزئی‌تر را مطرح کنید. در پایین، برخی از این موارد را بیان کرده‌ایم.

آیا اخیرا کسی را استخدام کرده‌اید؟

بسیاری از مردم دوست دارند بدانند که چه کسی کجا کار می‌کند و چه زمانی افراد اثرگذار در صنعت‌های مختلف به شرکت‌های دیگر ملحق می‌شوند. این موضوع خصوصا برای پوشش خبری مهم است. مطمئن شوید نشریه‌هایی را که اخبار مربوط به جابجایی افراد مهم را منتشر می‌کنند، می‌شناسید. افزون بر این، سعی کنید با جزئیات فعالیت این رسانه‌ها نیز آشنا شوید زیرا برخی از آنها فقط در مورد افراد ارشد صحبت می‌کنند.

آیا به تازگی در قراردادها پیروز بوده‌اید؟

خواننده‌های برخی نشریه‌ ها می‌خواهند بدانند که کدام کسب‌وکارها با چه شرکت‌ها و تامین‌کننده‌هایی همکاری دارند. صحبت در مورد این ارتباطات می‌تواند راهی عالی برای معرفی خدمات و فعالیت‌ها در رسانه‌های مختلف باشد.

برنامه‌ای برای راه‌اندازی سرویس‌های جدید دارید؟

این سوال نشان‌دهنده شکافی مشخص در بازار است که باید پر شود. سعی کنید با مطرح کردن سوالات در قالبی داستانی، در مورد این شکاف بحث کنید؛ اینکه چرا به وجود آمده و چرا باید پر شود.

چه برنامه‌‌ای برای رشد و توسعه فعالیت‌های شرکت دارید؟ آیا آنها شامل استخدام نیروهای جدید هم می‌شوند؟

رسانه‌های محلی عاشق این دست سوال‌ها هستند! برای جلب توجه بیشتر نیز می‌توانید در مورد این بپرسید که آیا برنامه‌های شرکت مورد نظر به ایجاد اشتغال در شهر شما منتهی خواهد شد یا نه.

کسب‌وکار شما از نظر مالی چه وضعیتی دارد؟ آیا آمار خوبی دارید که بتوان در مورد آنها صحبت کرد؟

اگر گفتگوی شما واقعا مثبت بود، بد نیست از کسب‌وکار مورد نظر در رابطه با عملکرد مالی آنها و اینکه اخیرا به رکوردی جدید دست پیدا کرده‌اند یا نه نیز سوالاتی را مطرح کنید. اگر اطلاعاتی که آنها در اختیار شما قرار می‌دهند با چارت‌های ساده یا برخی نمودارها همراه باشد، شانس شما برای پوشش اخبار توسط رسانه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

آیا شما یا تیم‌تان مشکلات حوزه فعالیت‌تان را شناسایی کرده‌اید؟

این حالت دیگری از سوال سوم است که بالاتر مطرح کردیم. هنگام پرسیدن این سوال‌ها، مدیران را تشویق کنید که از سایر مدیران نیز برای پاسخ دادن کمک بگیرند. کارمندان معمولا اطلاعات درون‌سازمانی دارند؛ به همین جهت مهم است که رابطه خوبی با آنها برقرار کنید.

اطلاعات جذابی دارید که بخواهید با سایرین به اشتراک بگذارید؟

این هم یک حالت دیگر از سوال پنجم است. اگر کارمندان گزارشی در رابطه با شرکت یا اطلاعاتی در مورد فروش دارند که می‌توانند در اختیارتان قرار دهند، از آنها استقبال کنید. این روزها صحبت در مورد داده‌ها محبوب‌تر از همیشه شده‌اند. همیشه در اطلاعات و اعداد، داستانی نهفته است که کسی باید آنها را تحلیل و روایت کند.

کارمندان شما مایل هستند که در مورد فعالیت‌های روابط عمومی به نام آنها نیز اشاره شود؟

ژورنالیست‌های خبره و فعالان حوزه PR همیشه سعی می‌کنند که مطالب را فقط از زبان یک منبع نقل‌وقول نکنند؛ پس تنوع در انتخاب افرادی که می‌خواهید با آنها صحبت کنید را حتما در نظر داشته باشید.
 

منبع
رپورتاژ خبر ویرلن
افکارنیوز

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در کردستان، صنعت نیست/ وبینار" "چالش های روزنامه نگاری و روزنامه داری در کردستان"


  انفجار بیروت؛ وزیر اطلاع‌رسانی لبنان استعفا کرد


  فرق بین مدیر من و مدیر تو


  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی انجمن پهلوانی و زورخانه ای کارگری استان گیلان


  به همت روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد؛ بزرگداشت پیشکسوتان و فعالان رسانه در پایتخت رسانه‌های محلی


  بازدید استاندار قزوین از ایرنا به مناسبت روز خبرنگار


  باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به بهره برداری رسید


  روابط عمومی موفق با مدیر توانمند


  انتشار کتاب الگوی ارتباطات کلامی در نهج‌البلاغه


  دومین نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در ندامتگاه ورامین برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی