درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43909صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 1 مرداد 1399 - 14:51
برای استخدام یک آژانس روابط‌عمومی، چه سؤالاتی باید پرسیده شود
اکنون شما تصمیم گرفته اید که یک آژانس روابط‌عمومی را استخدام کنید. می خواهید فروش شما افزایش پیدا کند، تصویر خود را در بین صنایع گسترش و آگاهی خود را نسبت به حرفه خویش در بین مشتریان موجود و احتمالی افزایش دهید. ارتباط شما با آژانس روابط‌عمومی از همان ابتدا آغاز می شود- تبادل نظرهای اولیه، بخش های استراتژی و اهداف. مدیریت کارآمد در این ارتباط و درک فعالیت ها و ظرفیت های آژانس شما نتیجه یک آژانس مناسب و به معنی دیگر بازگشت بالای سرمایه است.
  

 

کاترینا پولارد کارشناس برجسته روابط‌عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در ابتدا به انواع مشتریانی که یک آژانس معرفی می کند، نگاهی بیندازید. اگر شرکت با حساب کاربران بسیاری سر و کار دارد، باید در جای دیگر به‌دنبال آژانس باشید. همچنین باید این مطلب را در نظر بگیرید که اگر آژانس روابط‌عمومی با رقبای شما سر و کار دارد، آیا بین منافع تضادی وجود خواهد داشت.


بررسی کنید که چه مدت مشتریان از آن آژانس استفاده کرده اند. آیا با تعدادی از مشتریان خود مانند افرادی که مدت‌ها با آن‌ها ارتباط داشته است، منصفانه رفتار می کند؟ یا آیا میزان بالایی از گردش مشتریان را دارد؟ اگر چنین است، بنا بر این مشتریان نتوانستند نتیجه‌ای را از آژانس دریافت کنند که انتظارش را داشتند. اگر آژانس مؤثر باشد، از مشتریان سابق و در حال حاضر خود درباره نظرات آن‌ها می پرسد. آیا توانسته اند نظر آن‌ها درباره آنچه که می خواستند را جلب کنند؟ آیا این احساس در آن‌ها ایجاد شده است که برای آژانس مهم هستند؟ آیا این احساس را داشته اند که همه چیز را درباره برنامه هایی که آژانس برای کمپین آن‌ها طراحی کرده است را می دانند؟ آیا هزینه ها در مقابل نتایج بدست آمده منصفانه است؟


بعد از آنکه دو یا چند آژانس را پیدا کردید که به نظر مناسب می آیند، با متصدی رسیدگی به حساب های مشتریان جلسه ای را تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید از متصدی درخواست می کنید که مسئول رسیدگی به حساب های شما است. باید با لحنی آرام صحبت کنید، نماینده ای خوش برخورد باشید و کار را طوری به پایان برسانید که اشتیاقی در آن ندارید. مدیر اجرایی فعال کسی است که در خدمت به مشتریان، بیشتر از خود مشتاق باشد. آیا متصدی رسیدگی به حساب ها به دنبال مرور صورت حساب های سابق مشتریان خود است. آیا وی هدف مربوط به کمپین، استراتژی به کار برده شده برای رسیدن به هدف و نتایج آن را برای شما توضیح می دهد.


استراتژی های مبتکرانه و هوشمندانه نتایج بهتری بدست می آورند. به هر کدام از استراتژی های به کار برده شده توسط آژانس های روابط‌عمومی نگاه کنید. کدام رویکرد را ترجیح می دهید؟ البته درست است که اهداف متفاوت، استراتژی های متفاوت را می طلبد، اما شما احتمالا متوجه شده اید که رویکرد یک شرکت را نسبت به دیگری ترجیح می دهید. از همه مهم تر اینکه آیا شما می توانید گزارش های شفافی از عملکرد فعالیت های آن‌ها بدست آورید؟ آیا با نتایج مورد انتظار موافق هستید؟


چگونه می توانید بیشتر از آنچه می خواهید از یک آژانس روابط‌عمومی دریافت کنید


اکنون شما تصمیم گرفته اید که یک آژانس روابط‌عمومی را استخدام کنید. می خواهید فروش شما افزایش پیدا کند، تصویر خود را در بین صنایع گسترش و آگاهی خود را نسبت به حرفه خویش در بین مشتریان موجود و احتمالی افزایش دهید. ارتباط شما با آژانس روابط‌عمومی از همان ابتدا آغاز می شود- تبادل نظرهای اولیه، بخش های استراتژی و اهداف. مدیریت کارآمد در این ارتباط و درک فعالیت ها و ظرفیت های آژانس شما نتیجه یک آژانس مناسب و به معنی دیگر بازگشت بالای سرمایه است.
از موارد زیر برای داشتن یک ارتباط مؤثر پیروی کنید که نتیجه آن داشتن یک مبارزه انتخاباتی بزرگ، پوشش رسانه ای و افزایش آگاهی از حرفه خود است.


آژانس را کاملاً توجیه کنید:


در اولین ملاقات، آژانس را با شرکت، محصولات، مشتریان مخاطب و تاریخچه آشنا کنید. شناخت بیشتر آژانس، به آن‌ها کمک خواهد کرد تا بهتر داستان ها را پیدا کنند و تصویر شما را با افراد مناسب ایجاد کنند.


روابط‌عمومی را درک کنید:


چنانچه قبلاً با آژانس روابط‌عمومی کار نکرده اید، بهترین ایده برای شما و افراد کلیدی حرفه شماست تا درباره اینکه روابط‌عمومی چیست، آموزش ببینید. روابط‌عمومی به خوبی درک نشده است و چنانچه آن را بهتر بشناسید، بهتر می توانید آن را دریافت کنید.


آموزش های رسانه ای ببینید:


بهترین راه برای گرفتن پوشش رسانه ای، صحبت با خبرنگاران است. چنانچه شما و کارکنان کلیدی شما تاکنون با رسانه ها ارتباط نداشتند، یک مربی حرفه ای استخدام کنید تا به شما نحوه چگونگی مدیریت مصاحبه با رسانه ها را آموزش و پیام های کلیدی را در این رابطه ارایه دهد. ممکن است آژانس روابط‌عمومی شما این کار را برای شما انجام دهد.


انتظارات معقولی را تعیین کنید:


آگاه باشید که روابط‌عمومی یک سرمایه گذاری بلند مدت و وقت گیر است. به آژانسی که به شما می گوید که ماه آینده در تلویزیون خواهید بود، اعتماد نکنید. یک تقویم از فعالیت هایی درست کنید که نمای کلی از اینکه مطالب منتشر شده رسانه ها وغیره چه زمانی منتشر خواهد شد، ارایه دهد.


ارتباط خود را حفظ کنید:


برای بحث درباره فعالیت های آینده، ملاقات چهره به چهره با آژانس را یکبار در ماه تعیین کنید، اما برای مصوبات، اطلاعات و برنامه ها تقریباً هر روز از طریق تلفن و ایمیل ارتباط بگیرید.


همکاری با موسسات و آژانس های روابط‌عمومی یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی و به تصویر کشیدن برند شماست. با آگاهی از اینکه چگونه با آژانس های روابط‌عمومی کار کنیم و چه مدت زمان کاری را با آن‌ها بگذرانیم، می توانید ارتباطی طولانی مدت و مؤثر ایجاد کنید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد