درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 21 مرداد 1399 - 13:38   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد

  توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد


ادامه ادامه مطلب سه

توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد

  توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام تسلیت مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان
  یادداشت/ ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه
  پرتال داخلی جدید شرکت مخابرات ایران رو‌نمایی شد
  میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / وقتی روابط ‌عمومی‌ها جای رسانه‌ها را می‌گیرند
  چالش های اخلاقی در کسب و کارهای بین المللی
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: امیدواریم شاهد رشد شاخص ها در حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشیم
  نوآوری چیست؟ هنوز کسی نمی‌داند
  مراسم تودیع و معارفه مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد
  توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد
  جیمی لای، غول رسانه‌ای هنگ‌کنگ بازداشت شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43821صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 27 تیر 1399 - 12:55
کووید-۱۹ و اهداف شرکت- ۴ روش پاسخ برای کسب‌وکارها
شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای در درک و تجربه مردم از این بحران، قدرت و تأثیر زیادی دارند. تلاش‌های رسانه‌ای شبانه‌روزی می‌تواند سودآوری را برانگیزد، اما همچنین می‌تواند رفتار ضد تولید غیرمنطقی را القا کند. یک شرکت رسانه‌ای هدف محور باید از موضوعات احساسی و اضطراب آور اجتناب کند و اطلاعات و راهنمایی‌های سنجیده، مبتنی بر علم را ارائه کند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تحولات مداوم کووید-۱۹ گیج‌کننده و هولناک است. کشورها و جوامع به‌طور یکسان با سیستم‌های بهداشتی و اقدامات سختگیرانه برای مهار آن دست‌وپنجه نرم می کنند و خانواده‌ها سعی می‌کنند ضمن حفظ امنیت خود و عزیزان، برخی از احساسات معمول را متعادل کنند. ما همچنین می‌دانیم که خانواده‌ها و جوامعی که قبلاً با مشکلات بهداشتی و اقتصادی روبرو بوده‌اند، احتمالاً بیشترین ضربه را خواهند خورد. این نوع بحران‌ها نابرابری‌هایی را که قبل از وقوع بحران وجود داشت، پنهان می‌کند.

در بخش خصوصی، رهبران در تلاش هستند تا از کارکنان خود محافظت کنند، کسب‌وکارشان را استمرار بخشند و در زمینه عدم قطعیت اقتصادی تصمیم‌گیری کنند. اینترنت مملو از مشاوره برای شرکت‌ها در مورد موضوعات مختلفی ازجمله بهداشت، پارامترهای قانونی، سیاست‌های کارمندان، زنجیره تأمین و ارتباطات است. وقتی یک شرکت با این عدم قطعیت بی‌حد روبرو می‌شود، چگونه می‌تواند شفافیت اهداف اجتماعی خود را حفظ کند؟ نقش و مسئولیت کسب‌وکار در زمان هرج‌ومرج و بحران چیست؟ در پاسخ به این سؤالات، ما به بیانیه تجدیدنظر شده در میزگرد کاری که اخیراً در مورد هدف یک شرکت بازنگری شده است، توجه داریم.

بر اساس مطالعات FSG یا (www.fsg.org) برای مدیران در مورد اهداف شرکت، ارزش مشترک، مسئولیت شرکت و حقوق بشر، ما چهار اهرم را برای راهنمایی اهداف اجتماعی شرکت‌ها در طی این بحران توفنده جهانی شناسایی کرده‌ایم:


۱- دارایی‌های اصلی کسب‌وکارتان را بکار بگیرید

باارزش‌ترین سهم یک شرکت در پرداختن به
کرونا در استفاده از دارایی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود برای تأمین نیازهای فوری افراد و جوامع نمایان می‌شود. سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد به مهارت‌های فنی و ظرفیت تولید بخش خصوصی برای تأمین نیازهای مهم تکیه می‌کنند. این می‌تواند اشکال مختلفی بگیرد:

تولید محصول و اعطای کمک‌های مالی (Product manufacturing and donations): تجهیزات حفاظتی شخصی ۳M در بین کادر بهداشت و مردم با تقاضای بالایی روبروست. این شرکت در پاسخ سریع به شیوع کرونا، شروع به ارائه ماسک‌های ۳M، دستگاه تنفس و ضدعفونی‌کننده دستی کرد. همچنین، ۳M برای برآوردن تقاضای رو به افزایش جهانی و کمک به آموزش دولت ها و مصرف‌کنندگان، تولید خود را افزایش می‌دهد.


اصلاح پیشنهادهای خدمات بیمار محور (Modifying patient-centric service offerings): به‌منظور کاهش موانع مالی برای بیمارانی که تحت آزمایش قرار می‌گیرند، شرکت‌های بزرگ بیمه مانند UnitedHealthcare، Humana و Cigna هم‌اکنون هزینه کامل آزمایش‌های تشخیصی کرونا را برای اعضای خود، پوشش می‌دهند.

تحقیق و توسعه و نوآوری: شرکت‌های بیوتکنولوژی و داروسازی تمرکز خود را بر روی آزمایش، درمان و درنهایت جلوگیری از کرونا تسریع می‌کنند. Abbott به‌طور فعال در تلاش است تا تست‌های ویروس کرونا را بر روی پلتفرمهای مختلف تشخیصی مولکولی ایجاد کند.


ارتباطات و رسانه‌ها: شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای در درک و تجربه مردم از این بحران، قدرت و تأثیر زیادی دارند. تلاش‌های رسانه‌ای شبانه‌روزی می‌تواند سودآوری را برانگیزد، اما همچنین می‌تواند رفتار ضد تولید غیرمنطقی را القا کند. یک شرکت رسانه‌ای هدف محور باید از موضوعات احساسی و اضطراب آور اجتناب کند و اطلاعات و راهنمایی‌های سنجیده، مبتنی بر علم را ارائه کند.

۲- سخاوتمندی هنوز هم اهمیت دارد

دقیقاً مانند بلایای طبیعی، کمک‌های نقدی ابزار مهمی در حمایت از منابع موجود جامعه برای مبارزه با این دنیاگیری است. اقدامات بشردوستانه شامل شنیدن نیازهای جامعه، کمک به مؤسسات غیرانتفاعی برای حفظ فعالیت‌های مهم، توجه و تأکید بر جوامع محلی و اطمینان از رضایت دولت‌های محلی و جوامع ازجمله مواردی است که می‌توان انجام داد.

شرکت‌ها در حال پیشرفت هستند. بررسی اولیه نشان می‌دهد که کل هزینه‌های بشردوستانه در پاسخ به کرونا از یک میلیارد دلار در سطح جهان تجاوز کرده است و شرکت‌ها و بنیادهای آنها بیش از ۸۰٪ از وعده‌ها و کمک‌ها را شکل می‌دهند. MasterCard حدود ۲۵ میلیون الی ۱۲۵ میلیون دلار در زمینه شراکت با بنیاد بیل و ملیندا گیتس سرمایه‌گذاری کرده است و به برنامه Wellcome Trust که شتاب‌دهنده‌ای برای مقابله با کووید-۱۹ ایجادشده است کمک نموده است. Merck خبر از کمک به مددکاران بهداشتی برای پلسخ مداوم داده است.


۳- شفقت و دلسوزی در مقابل هزینه‌ها

روش‌هایی که شرکت‌ها در مواقع نیاز برای کارکنان خود به کار می‌گیرند یکی از آزمون‌های اساسی است که اهداف شرکت را مورد قضاوت قرار می دهد. شرکت‌ها چگونه در زمانی که کارکنان به خاطر تعطیل شدن دفتر، قرنطینه یا تعطیلی مدارس، نمی‌توانند در محل کار حاضر شوند رفتار خواهند کرد؟

با شیوع بیماری کووید-۱۹، بسیاری از شرکت‌ها در حال یادگیری در زمینه سیاست‌های موجودی هستند که بر کارکنانی که بیشتر به حمایت نیاز دارند تأثیر منفی می‌گذارد. شرکت‌ها باید با یک رویکرد حساس و سازگارانه در مورد مرخصی استعلاجی کارکنان و زمان شخصی، خط پایین را متعادل کنند.

برخی از شرکت‌ها در حال حاضر طرفدار حمایت از آسیب‌پذیرترین کارمندان خود هستند. هنگامیکه مایکروسافت از کارمندان Puget Sound خود خواست تا در خانه کار کنند، این امر باعث کاهش نیاز به کارمندان سایت مانند رانندگان، کارگران کافه و پشتیبانی فنی سایت شد.

والمارت در این هفته اعلام کرد که می‌تواند تا دو هفته حقوق کارمندان تمام‌وقت و نیمه‌وقت که به کرونا مبتلا شده‌اند یا در قرنطینه هستند، پرداخت کند. این کارمندان دیگر نیازی به استفاده از مرخصی خود ندارند به همین ترتیب، اپل برای کارمندان ساعتی (ازجمله خرده‌فروشی) که با علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا مشابه کرونا بیمار می‌شوند، مرخصی با پرداخت هزینه نامحدود را ارائه می‌دهد.

لیفت که رانندگان خود را در قالب قراردادهای پیمانکاری به کار گرفته است، متعهد شده است که به رانندگانی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند یا در قرنطینه هستند، کمک مالی بکند. این اقدامات فراتر از تعهدات پیمانکاری است و هم‌زمان با اطمینان از پرداخت مالی به رانندگان از سلامت جسمانی آنها نیز اطمینان حاصل می‌کند.


۴- مشکلات سیستمی نیاز به راه‌حل‌های سیستمی دارند

هنگامیکه ما از این بحران حاد عبور کنیم و به شرایط عادی بازگردیم، چگونه هدف شرکت و تعهد بلندمدت آن در راستای بهبود مراقبت‌های بهداشتی و زیرساخت‌ها و سیستم‌های بهداشت عمومی عملی می‌شود و فعالیت‌های شرکت را در آن راستا هدایت می‌کند؟

در سطح جهانی، شرکت‌ها می‌توانند در ساختارهای جهانی مانند میزگرد ویژه جهانی بهداشت و ائتلاف برای نوآوریهای آمادگی دنیاگیری شرکت کنند. این ساختار و ساختارهای دیگر برای کمک به سرمایه‌گذاری در ایجاد اقدامات متقابل پزشکی علیه بیماری‌های نوظهور و همچنین اتخاذ یک رویکرد متقابل صنعت در تقویت سیستم‌های بهداشتی جهت پیشگیری بهتر، تشخیص و پاسخ به بحران‌های بهداشتی ساخته‌شده است.

به‌طور اختصاصی در مورد ایالت متحده می‌توان اظهار داشت که شیوع کووید-۱۹ چالش‌های بسیاری را در برابر سیستم سلامت قرار داده است. نزدیک به ۳۰ میلیون آمریکایی که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند در معرض بیماری‌های مزمن قرار دارند که تاکنون تشخیص داده نشده است یا هیچ اقدامی برای درمان آنها انجام نشده است که به دلیل عدم دسترسی این افراد به خدمات سلامت قبل از شیوع بوده است. این موضوع آسیب‌پذیری آنها را چندین برابر می‌کند. اگرچه در بسیاری از موارد ابتلای کووید-۱۹ وضعیتی معتدل دارند اما اگر این افراد به این بیماری مبتلا شوند، صورتحساب‌های درمان آنها از توان مالی آنها فراتر خواهد رفت.

بخش خصوصی می‌تواند صدایی مؤثر در تقویت مراقبت‌های بهداشتی و سیستم‌های بهداشت عمومی، چه در آمریکا و چه در سطح جهان باشد. علاوه بر پشتیبانی از بیمه درمانی در دسترس و مقرون‌به‌صرفه، شرکت‌ها می‌توانند قهرمان سیستم‌های بهداشت عمومی شوند که برای مشاغلشان لازم است جامعه‌ای سالم و سالم داشته باشند تا در آن فعالیت داشته باشند. رهبران بهداشت عمومی می‌توانند از پشتیبانی خود استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که منابع لازم برای انجام کار خود را قبل از وقوع بحران‌ها در اختیار داشته باشند. ما همچنین می‌دانیم که عواملی مانند مسکن ایمن و مقرون‌به‌صرفه، آموزش، دسترسی به مواد غذایی سالم مقرون‌به‌صرفه و اشتغال پایدار بسیار بیشتر در سلامت و رفاه فردی و جامعه تأثیر می‌گذارد.

نقش شرکت‌ها در ایجاد تغییراتی که در مواجهه با بیماری‌های واگیردار یا این نوع از نابرابری‌های سیستمی، بسیار حیاتی است. جوزف پی. کندی به‌طور موجز این حقیقت را بیان کرده است: اگر هم‌اکنون میلیون‌ها مسیری که شکست سیستم در خدمات‌رسانی را باعث می‌شود را شناسایی نکنیم، بعدها پاسخ یا مواجه ما با این نوع از پدیده‌ها مشابه پانسمان اصابت گلوله با باندپیچی ساده خواهد بود.

منبع: fsg.org

https://weblogibc-co.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در کردستان، صنعت نیست/ وبینار" "چالش های روزنامه نگاری و روزنامه داری در کردستان"


  انفجار بیروت؛ وزیر اطلاع‌رسانی لبنان استعفا کرد


  فرق بین مدیر من و مدیر تو


  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی انجمن پهلوانی و زورخانه ای کارگری استان گیلان


  به همت روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد؛ بزرگداشت پیشکسوتان و فعالان رسانه در پایتخت رسانه‌های محلی


  بازدید استاندار قزوین از ایرنا به مناسبت روز خبرنگار


  باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به بهره برداری رسید


  روابط عمومی موفق با مدیر توانمند


  انتشار کتاب الگوی ارتباطات کلامی در نهج‌البلاغه


  دومین نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در ندامتگاه ورامین برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی