درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 08:29   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43810صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 26 تیر 1399 - 10:32
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام/ جایگاه روابط‌عمومی در دستگاه‌های اجرایی ایلام تقویت می‌شود
اطلاع‌رسانی از دستاوردهای دولت باعث ایجاد شور و امید در بین مردم در این روزهای بحرانی کرونازده می‌شود تا بدانند دولت حتی در آخرین سال دومین دوره فعالیتش از تلاش برای توسعه کشور دست برنداشته است و دولتمردان تا روز آخر، خدمت به مردم را ادامه می‌دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در حالیکه دولت تدبیر و امید در یکی از سخت‌ترین شرایط کشور و انبوه بحران‌ها از تحریم گرفته تا کرونا، اوضاع این کشور را با کمترین میزان درآمد نفتی به سامان می‌رساند و اجازه نداده طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی خصوصا در استان ایلام متوقف شوند، ضعف اطلاع‌رسانی برخی مدیران باعث شده است مردم از این دستاوردها و اقدامات کمتر اطلاع داشته باشند.

در حالیکه دولت تدبیر و امید در یکی از سخت‌ترین شرایط کشور و انبوه بحران‌ها از تحریم گرفته تا کرونا، اوضاع این کشور را با کمترین میزان درآمد نفتی به سامان می‌رساند و اجازه نداده طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی خصوصا در استان ایلام متوقف شوند، ضعف اطلاع‌رسانی برخی مدیران باعث شده است مردم از این دستاوردها و اقدامات کمتر اطلاع داشته باشند.

اما اکنون در استان ایلام در اقدامی جالب توجه به ابتکار قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام برای رفع این نقیصه، علاوه بر تمامی شاخص‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی نیز به معیار ارزیابی فرمانداران و مدیران اضافه شده است.

اطلاع‌رسانی از دستاوردهای دولت باعث ایجاد شور و امید در بین مردم در این روزهای بحرانی کرونازده می‌شود تا بدانند دولت حتی در آخرین سال دومین دوره فعالیتش از تلاش برای توسعه کشور دست برنداشته است و دولتمردان تا روز آخر، خدمت به مردم را ادامه می‌دهد.

استان ایلام در دولت تدبیر و امید از خدمات و منابع مالی بسیاری بهره‌مند شد بطوریکه با رشد ۳۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری به استان نخست کشور در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری تبدیل شد و کمترین نرخ بیکاری این استان در طول ۴۰ سال گذشته رقم خورد.

به طور قطع دولت دستاوردهای ریز و درشت بسیاری در این استان دارد که مدیران و فرمانداران باید با بیان آمار مقایسه‌ای حجم کارهای انجام شده را به اطلاع مردم برسانند هر چند هیچ‌کسی منکر کمبودها و کاستی‌ها نیست.

بر این اساس استاندار ایلام با توجه به مظلومیت دولت در زمینه اطلاع‌رسانی بارها به مدیران استان هشدار داد دستاوردهای دولت در حوزه‌های مختلف را به عنوان یک رسالت و وظیفه سازمانی اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار ایلام با انتقاد از ضعف اطلاع‌رسانی در استان در زمینه دستاوردهای دولت، گفت: برخی از مدیران حتی توان تشریح و بازگو کردن دستاوردهایی که خود در آن نقش داشته‌اند را ندارند و این از نشانه‌های مظلومیت دولت است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با انتقاد از انفعال و بی‌تحرکی برخی از مدیران افزود: عدم دفاع از دستاوردها موجب نمایش ضعیف عملکرد مسوؤلان در بین مردم و باعث بدبینی آنان می‌شود و از این بابت مسوؤلان مربوطه باید پاسخگوی اصحاب رسانه و فضای مجازی در تشریح عملکرد خود باشند.

وی با اشاره به دستاوردهای خوب بدست آمده در این استان، گفت: این دستاوردها در هر استان دیگر بود با آب و تاب آن را بازگو می‌کردند.

وی با اشاره به ضعیف بودن برخی از مدیران در ارزشیابی‌های بعمل آمده، اظهار داشت: مدیرانی که در گزارش عملکرد ضعیف ارزیابی شده‌اند ۲ حالت دارد یا در ارائه گزارش عملکرد خوب عمل نکرده‌اند که باید اصلاح کنند یا اینکه واقعا عملکرد ضعیفی داشته‌اند که لازم است استعفا بدهند تا آنکه توان کار و پاسخگویی دارد، بیاید.

استاندار ایلام از پاسخگویی مسوؤلان به مردم و میزان رضایت‌مندی آنان به عنوان ملاک مهم تداوم خدمت مدیران عنوان کرد و گفت: مدیرانی که با وجود عدم پاسخگویی و کم‌کاری به پست و صندلی خود چسبیده‌اند، مطمئن باشند برکنار خواهند شد.

سلیمانی‌دشتکی خواستار تلاش و تحرک بیشتر مدیران شد و اظهار داشت: مدیران کم‌تحرک، ناتوان و غیرپاسخگو دیگر جایی در سیستم مدیریتی ما نخواهند داشت و وزرای مربوطه باید در جهت تغییر این مدیران اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از این به بعد ارزیابی مدیران بدون هیچ ملاحظه‌ای بصورت ماهیانه انجام می‌شود و اگر مدیری بی‌حال و بی‌رمق است و نمی‌تواند کار کند این انفعال در ارزیابی وی اعمال می‌شود تا راه برای تغییر او باز شود.

استاندار ایلام فرآیند پاسخگویی مدیران به مردم را یکی از ملاک‌های مهم در ارزیابی آنان عنوان کرد و گفت: برای من خیلی سخت است وقتی مشکلات مردم را می‌بینم اما مدیران در جلسه می‌گویند مشکلی وجود ندارد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور افزود: امروز درآمدها کم و سهم نفت از بودجه تقریبا صفر شده است و این وضعیت نیازمند کار و تلاش بیشتر است و مدیران باید در راستای جبران کسری بودجه و جذب کمک‌ها از نهادها و بنیادها اقدام کنند.

تدوین سند جامع اطلاع‌رسانی استان ایلام

با توجه به تاکیدات استاندار ایلام در خصوص لزوم پاسخگو بودن مدیران به مردم، تدوین سند جامع اطلاع رسانی استان ایلام بر اساس شاخص‌های ۲۰ گانه در دستور کار قرار گرفته و به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ایلام ابلاغ شد.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام هدف از تدوین سند جامع اطلاع‌رسانی استان را ارتقای جایگاه روابط‌عمومی‌ها به عنوان مراکز پاسخگویی در سازمان‌ها و پل ارتباطی دوسویه میان مردم و مسوولان اعلام کرد.

به گفته آیت قیصربیگی، شاخص‌های ۲۰ گانه این سند، معیار اصلی ارزیابی مدیران کل و فرمانداران در حوزه روابط عمومی و فرآیند پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام بیان کرد: در این شاخص‌ها علاوه بر اینکه سعی شده است نقش مهم و تعیین‌کننده روابط‌عمومی‌ها در ارتقای جایگاه سازمان در بین مردم و رسانه‌ها باز تعریف و حفظ شود جایگاه مردم در سازمان‌ها را نیز ارتقا می‌بخشد.

تاثیرگذاری حوزه روابط‌عمومی‌ها در ارزیابی عملکرد مدیران

وی همچنین در خصوص ارزیابی جدید دستگاه‌های اجرایی در زمینه اطلاع‌رسانی گفت: به همه فرمانداری‌ها و ادارات استان اعلام شده است تا هفته نخست هر ماه عملکرد دستگاه مربوطه در زمینه اطلاع‌رسانی در طول ماه قبل را به این اداره کل اعلام‌ کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اساس تاکید استاندار ایلام، نتیجه ارزیابی حوزه روابط‌عمومی‌ها در ارزیابی عملکرد مدیران محاسبه می‌شود در این زمینه مدیران در توجه به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

قیصربیگی اظهار کرد: در این زمینه عملکرد مدیران در حوزه پاسخگویی و ارائه گزارش به مردم و رسانه‌ها تا حدی حائز اهمیت است که ممکن است در صورت نداشتن عملکرد مطلوب به سلب مسوولیت آنها منجر شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام بیان کرد: ارزیابی ۱۱ فرمانداری و ۵۰ دستگاه اجرایی استان در ۲ ماه نخست امسال ( فروردین و اردیبهشت) در حوزه روابط عمومی در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار گرفت.

جایگاه روابط‌عمومی در دستگاه‌های اجرایی ایلام تقویت می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام با اشاره به ارزیابی عملکرد فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه روابط عمومی، گفت: جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی تقویت می‌شود.

قیصربیگی افزود: بر اساس تاکید استاندار ایلام بر پاسخگویی مدیران نسبت به افکار عمومی و رسانه‌ها این اداره کل تلاش کرد از اول فروردین ماه سال جاری این مهم را در دستور کار خود قرار دهد و در این راستا نسبت به تدوین شاخص‌های ۲۰ گانه دراین حوزه اقدام شد.

وی با اشاره به انتشار نتایج ارزیابی عملکرد مدیران در حوزه روابط‌عمومی اظهار داشت: پیش‌تر نیز بر این موضوع تاکید شده بود که خواستار شفاف‌سازی اطلاعات هستیم و در این راستا نتایج ارزیابی مدیران را بی‌تعارف به مردم گزارش خواهیم کرد تا در جریان امور خادمان خود قرار بگیرند.

وی بر لزوم تقویت جایگاه روابط‌عمومی در فرمانداری‌ها و ادارات کل استان تاکید کرد و گفت: نتایج ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در ۲ ماه فروردین و اردیبهشت به مدیران یک شوک اساسی وارد کرد که باید در جهت تقویت فرایند پاسخگویی و اطلاع‌رسانی دست به اقدام فوری بزنند.

وی افزود: در این شرایط سخت نیازمند کار و تلاش بیشتر و به تبع آن تقویت سیستم پاسخگویی و ارایه گزارش عملکرد به مردم هستیم و در این راستا بدون هیچ ملاحظه بر عملکرد فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه روابط عمومی نظارت می شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام یکی از دلایل نتایج ضعیف ارزیابی مدیران در ۲ ماه اول سال را عدم آگاهی مدیران از شاخص های ۲۰ گانه در حوزه روابط عنوان کرد و گفت: این شاخص ها هم اکنون در دسترس مدیران و فرمانداران قرار گرفته است و بعد ارزیابی ها بصورت ماهیانه و بر اساس شاخص های تدوین شده انجام می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اعلام نتایج ارزیابی در بین مردم و اعمال آن در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در ماه های آینده رشد و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در نهادها و سازمان های محقق شود.

الگوبرداری از اقدام استاندار ایلام

وی از الگوبرداری ادارات‌کل روابط‌عمومی‌های کشور از ابتکار قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در اعمال شاخص‌های حوزه روابط عمومی در ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: محمدحسن انصاری مشاور وزیر کشور و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور طی نامه‌ای خطاب به مدیران کل استانداری‌های سراسر کشور، به جهت تقویت جایگاه روابط‌عمومی و اعمال شاخص‌های این حوزه در ارزیابی عملکرد مدیران توسط استاندار ایلام از وی قدردانی است.

قیصربیگی افزود: در نامه مشاور وزیر کشور، وی خواستار الگوبرداری این حرکت خوب استاندار ایلام در تقویت جایگاه روابط‌عمومی در دیگر استان‌های کشور شده است.

اعلام نتایج عملکرد فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی هر چند در شیوه اجرا با واکنش‌های زیادی مواجه شد اما به طور مسلم آغاز راهی است که به پاسخگویی هر چه بیشتر مسوولان به مردم و ارائه دستاوردهای دولت منجر خواهد شد.
 

منبع: خبرگزاری بسیج

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید


  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد