درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 آذر 1399 - 16:57   

آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی

  انتصاب رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز

  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب سه

مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات

  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید
  رفتار روابط عمومی ها در فضای مجازی
  ضرورت ایجاد «سازمان صنعت نمایشگاهی»
  اطلاع رسانی در خصوص خدمات الکترونیک، مسئولیت روابط عمومی را دو چندان می کند
  بازی خبری: چشم­‌انداز آینده
  ورود 30هزار «روبات سرباز» به ارتش بریتانیا
  آغاز جنگی دوباره میان اپل و فیس بوک
  گوگل به دنبال شفاف سازی جمع آوری اطلاعات کاربران
  بانک هند محبوبترین بانک مرکزی جهان در توئیتر
  بررسی نقش روابط‌عمومی در مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43764صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 23 تیر 1399 - 12:45
«دیدگاه مردم درباره کرونا»/ نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
بنا به اعلام روبط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، داده‌های این نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه و به صورت تلفنی در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ گردآوری شده است. جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده و ۲۱۱۲ نفر به روش تصادفی انتخاب شده و مورد پرسش قرار گرفته‌اند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بنا به اعلام روبط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، داده‌های این نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه و به صورت تلفنی در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ گردآوری شده است. جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده و ۲۱۱۲ نفر به روش تصادفی انتخاب شده و مورد پرسش قرار گرفته‌اند.
 
 به گزارش شارا، میزان تغییرات احتمالی مصرف مجازی ایرانیان در عصر
کرونا و تجارب جدید آن‌ها، نگرانی‌های جامعه درخصوص کرونا، میزان موافقت با اقدامات مدیریتی این بیماری در کشور و ارزیابی عملکرد مسئولین ازجمله مواردی‌ است که در این موج مورد بررسی قرار گرفته است.
 
 به استناد این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از پاسخگویان (۴۹.۳ درصد) نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده‌­شان به بیماری کرونا هستند. از سوی دیگر ۲۹.۷ درصد افراد پاسخگو چندان نگران مبتلا شدن خود یا نزدیکانشان به ویروس کویید ۱۹ نیستند. ۲۰.۲ درصد افراد نیز تا حدی از ابتلای خود یا اعضای خانواده‌شان به این ویروس احساس نگرانی می‌کنند.
 
 همچنین بر اساس نتایج به دست آمده، زنان بیشتر از مردان نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده‌­شان به کرونا هستند. در نهایت تمام رده­‌های سنی و تحصیلی و پاسخگویان شهری و روستایی در این زمینه نزدیک به هم می­‌اندیشند و بیشتر نگران مبتلاشدن خود یا خویشان‌شان به ویروس کویید ۱۹ هستند.
 
 مقایسه نتایج نظرسنجی پژوهشگاه در فروردین و خرداد امسال نشان می­دهد، نگرانی از ابتلای شهروندان (یا اعضای خانواده­شان) به ویروس کرونا کاهش ۱۰ درصدی داشته است. از سوی دیگر جمعیتی که چندان نگران ابتلای خود یا خویشان‌شان به این ویروس نبوده­‌اند، تفاوتی نکرده است (میزان نگرانی این گروه تنها ۱.۱ درصد کاهش یافته است).
 
 در این نظرسنجی، از پاسخگویان درباره راه‌های درمان کرونا نیز پرسش شد. اکثریت پاسخگویان (۷۴.۲درصد) به علم پزشکی برای درمان کرونا اعتماد دارند و تنها ۶.۴ درصد افراد پاسخگو به روش­های پزشکی برای درمان کرونا بی‌اعتمادند. ۱۶.۹ درصد پاسخگویان نیز تا حدی به علم پزشکی برای درمان این بیماری اعتماد دارند.
 
 طبق این نظرسنجی، ۴۶.۳ درصد افراد پاسخگو به طب سنتی برای درمان کرونا اعتماد کمی دارند، این در حالی است که ۲۵.۵ درصد پاسخگویان میزان اعتمادشان به این روش را در سطح زیاد ارزیابی کرده‌­اند. ۲۰.۸ درصد افراد نیز تا حدی به روش طب سنتی برای درمان کرونا اعتماد دارند.
 
 براساس این نظرسنجی، ۶۰.۱ درصد افراد پاسخگو برای معالجه ویروس کرونا به دعا و نیایش باور دارند. از سوی دیگر ۲۰.۲ درصد پاسخگویان میزان اعتماد خود به دعا کردن برای مداوای این ویروس را کم ارزیابی کرده­اند. ۱۶.۳ درصد افراد نیز تا حدی به دعا و نیایش برای درمان کرونا معتقدند.
 مقایسه نتایج دو نظرسنجی در فروردین و خرداد ۱۳۹۹، نشان می‌دهد میانگین نمره کلی شهروندان در خصوص ارزیابی عملکرد مسئولان در مدیریت کرونا افزایش یافته است. به طوری که نمره مردم به عملکرد دولت از ۱۰.۶۶ در اواخر فروردین ۱۳۹۹ به ۱۱.۵۵ رسیده است.
 
 گفتنی‌ست موج اول این نظرسنجی نیز در هفته آخر فروردین ۱۳۹۹ در سطح ملی و به صورت تلفنی توسط گروه افکارسنجی و مطالعات افکار عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است. جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در مراکز استان­ها تشکیل داده و ۱۲۵۹ نفر به روش تصادفی انتخاب شده‌اند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید


  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


  راستگوی مردم‌دار


  فریاد پیشرفت ما: تفکر جدید و سازمان های جدید


  6 نکته برای نوشتن یک رزومه تأثیرگذار


  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


  به فعالان عرصه روابط عمومی در لایه های مدیریتی اعتماد کنید


  وداع با جامعه شناس خودمانی


  اتحاد غول‌های تکنولوژی و دولت‌ها علیه اطلاعات نادرست


  کرونا متشکریم! روابط‌عمومی، هوشمند می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی