درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:43   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43713صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 18 تیر 1399 - 23:50
فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
محققان دریافتند که ویژگی‌هایی چون صداقت، سختکوشی، مهربان بودن، باهوش بودن و داشتن طیف وسیعی از دانش، فداکاری و شوخ طبعی ارزش اجتماعی و جایگاه اجتماعی فرد را ارتقاء می‌دهد.
  


 
 چه ویژگی‌هایی به پیشرفت و ارتقاء منزلت اجتماعی ما کمک می‌کند؟ قلدربازی و بدجنسی؟ نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، برعکس، افراد مورداعتماد باهوش و صادق در جامعه پیشرفت می‌کنند. شوخ‌طبعی هم گاهی کمک می‌کند، البته نه همه جا.
 
 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دوران مدرسه هم هیچ کس نمی‌توانست افرادی را که خبرچین بودند، غیبت می‌کردند و بزن‌بهادر بودند را تحمل کند. این مسئله محدود به دوران مدرسه نمی‌شود و برای ادامه راه زندگی هم صدق می‌کند. آنچه که باعث می‌شود فرد در زیست اجتماعی خود نردبان ترقی را طی کند، نه خبرچینی و زورگویی و صفاتی از این دست که ویژگی‌های دیگری است. اما این خصوصیات کدامند؟ تیمی پژوهشی متشکل از متخصصان حوزه روانشناسان تکاملی از دانشگاه تگزاس در آستین، این موضوع را بررسی کرده است.
 
 بخت با اعتماد است و هوش و صداقت
 
 در چارچوب این تحقیق محققان به این پرسش که چه مهارت‌ها و ویژگی‌هایی به موقعیت اجتماعی ما کمک می‌کنند، چنین پاسخ می‌دهند: به طور خلاصه افرادی که می‌توان به آنها اعتماد کرد، باهوش و صادق‌اند، این افراد از نظر اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرند.
 
 به منظور پی بردن به ویژگی‌هایی که جایگاه و منزلت اجتماعی انسان را ارتقا می‌دهند، محققان پرسش‌هایی را با ۲۷۵۰ شرکت‌کننده از ۱۴ کشور و از تمامی قاره‌ها، در میان گذاشتند. این افراد ارزشیابی خود را از ۲۴۰ فاکتور (عاملی) را که به گونه‌ای مثبت یا منفی می‌توانند روی اعتبار شخص تأثیر بگذارد، اعلام کردند.
 
 صداقت و هوش در برابر تنبلی، غیرقابل اعتماد بودن و کثیفی
 
 نتایج نشان داد که تقریبا نیمی از ۲۴۰ فاکتوری که مورد سنجش قرار گرفته بودند تأثیری مثبت بر اعتبار و خوشنامی شخص می‌گذارند و نیم دیگر تأثیری منفی. اما چه چیز باعث افزایش یا کاهش اعتبار فرد در نگاه دیگران می‌شود؟
 
 محققان دریافتند که ویژگی‌هایی چون صداقت، سختکوشی، مهربان بودن، باهوش بودن و داشتن طیف وسیعی از دانش، فداکاری و شوخ طبعی ارزش اجتماعی و جایگاه اجتماعی فرد را ارتقاء می‌دهد.
 
 یکی از محققان می‌گوید، «داشتن خصوصیاتی مانند هوش، شجاعت و مهارت رهبری، فرد را از نظر منزلت اجتماعی در نگاه دیگران ارتقاء می‌دهد، حالا خواه در میان مردم جزایر پاسیفیک باشد خواه میان کولی‌ها. اما داشتن خصوصیاتی در فرد که به دیگران هزینه‌هایی تحمیل می‌کند باعث تنزل رتبه اجتماعی او می‌شود، حالا خواه در روسیه باشد خواه در اریتره.»
 
 در مقابل شهره بودن به خصوصیاتی چون، دست کج داشتن، کثیف و آلوده بودن، بدجنس و بدخواه بودن منزلت اجتماعی شخص را در نگاه دیگران کاهش می‌دهد.
 
 اما مواردی هم وجود دارد که در آنها پاسخ زنان با مردان شرکت‌کننده، تفاوت چشمگیری دارد. در بخش تفاوت میان ویژگی‌های مورد قبول زنان و مردان برای مثال، ارزش توانایی و آمادگی فرد به محافظت از دیگران با نشان دادن شجاعت و خطر‌پذیری‌ به نفع هم‌پیمانان، در ارتقاء مرتبه اجتماعی، در مردان بیشتر از زنان بود.
 
 اهل ورزش بودن، شجاعت، بخشندگی و دارا بودن مهارت‌های رهبری، منزلت اجتماعی مردان را افزایش می‌دهد.
 
 از سوی دیگر خصوصیاتی که در زنان به عنوان ویژگی مثبت اجتماعی ارزیابی می‌شوند جذابیت‌های زنانه و مهارت در خانه‌داری است.
 
 تأثیر نقش‌های تعریف‌شده سنتی برای زن و مرد را در برخی موارد در نتایج این تحقیق می‌توان دید. بر پایه این نظرسنجی، در صورتی که زنان شریک زندگی جوان‌تر از خود داشته باشند، به این مسئله منفی‌تر از حالتی نگاه می‌شود که مردی شریک زندگی جوان‌تر از خود داشته باشد. داشتن شریک زندگی جوان‌تر بر وجهه اجتماعی مردان تأثیری مثبت دارد.
 
 برخورد دوگانه در مورد رفتاری که در زن و مرد مشابه است
 
 نکته‌ای که در این تحقیق جلب توجه می‌کند، این استانداردهای دوگانه جهانی است که به مردان برای رفتاری مشابه پاداش می‌دهد و در عوض زنان را برای همان رفتار تنبیه می‌کند.
 
 ولنگاری جنسی موقعیت اجتماعی هر دو جنسیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به جایگاه اجتماعی آنها آسیب می‌زند، اما به زنان بیشتر از مردان. در مقابل داشتن رابطه طولانی مدت و متعهدانه با شریک زندگی، موقعیت هر دو جنس را در از نظر اجتماعی ارتقاء می‌دهد، اما مرتبه زنان را بیشتر از مردان.
 
 اما ویژگی "وفاداری" در مناسبات زناشویی، به یک اندازه بر اعتبار اجتماعی هر دو جنس تأثیر مثبت می‌گذارد.
 
 تفاوت‌های فرهنگی در موضوع شوخ‌طبعی
 
 بر پایه نتایج این تحقیق می‌توان به برخی تفاوت‌های فرهنگی هم پی برد. بارزترین تفاوت را می‌توان برای نمونه در پاسخ به پرسش‌هایی درباره شوخ‌طبعی دید. درحالی که در لهستان شوخ‌طبعی یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود و منزلت اجتماعی شخص را ارتقا‌ء می‌دهد، در کشورهای آسیایی چون چین و کره جنوبی یا ژاپن، مزاح در مقوله منزلت اجتماعی نقشی کم‌رنگ و فرعی دارد.
 
 منبع: وله

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد