درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 14:19   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43693صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیسه شنبه، 17 تیر 1399 - 10:22
برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی
موسی الرضا شبرنگی - شیوع ویروس جهان‌گیر کرونا و پیامدها و اثرات گوناگون آن بر شمول مختلف زندگی بشر عصر حاضر، منجر به شکل گیری فصل جدیدی در شیوه زندگی، ارتباطات اجتماعی و بروز و ظهور سبک های نوینی برای استمرار حیات انسان و جوامع شده است. نهاد روابط عمومی نیز ناگریز از شناخت و درک و فهم موقعیت های کنونی فضای موجود است تا بتواند ایفاگر نقش های جدید خود باشد. موضوعی که موجب شد دست اندرکاران برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی، با محور قراردادن "روابط‌عمومی شرایط اضطراری، ارتباطات انسانی و مسئولیت های اجتماعی در شرایط کرونا" ...
  

اشاره
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شیوع ویروس جهان‌گیر کرونا و پیامدها و اثرات گوناگون آن بر شمول مختلف زندگی بشر عصر حاضر، منجر به شکل گیری فصل جدیدی در شیوه زندگی، ارتباطات اجتماعی و بروز و ظهور سبک های نوینی برای استمرار حیات انسان و جوامع شده است. نهاد روابط عمومی نیز ناگریز از شناخت و درک و فهم موقعیت های کنونی فضای موجود است تا بتواند ایفاگر نقش های جدید خود باشد. موضوعی که موجب شد دست اندرکاران برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی، با محور قراردادن "روابط‌عمومی شرایط اضطراری، ارتباطات انسانی و مسئولیت های اجتماعی در شرایط کرونا"، یک شنبه 15 تیرماه در سالن همایش های مرکز مدیریت صنعتی ایران، گردهمایی را برگزار کند تا از زوایای مختلف به تبیین و تشریح نقش روابط عمومی ها در این دوران خاص پرداخته شود.


چهارمین رخداد با رعایت تمامی نظام نامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در سال 1399 رنگ و بوی دیگری داشت. شیوه ای که حتی شکل برگزاری آن، الگویی می تواند باشد برای برگزاری همایش ها و نشست های علمی در شرایط کرونایی. آنچه از نظر می گذرد نگاهیست به مجموعه سخنرانی ها، بیانات اساتید و صاحب نظران حاضر و برنامه های جانبی دیگری که با هم می خوانیم:

دبیرکل رخداد ملی بررسی چالش ها و مسایل روابط عمومی کشور
همهمه اطلاعاتی درباره یک ویروس

 

 


مهدی باقریان رییس موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرکل رخداد ملی بعنوان نخستین سخنران، ضمن خیر مقدم به اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی حاضر در همایش، به دو مولفه اصلی اطلاع رسانی در دوره شیوع کووید-19 اشاره کرد و در این باره گفت: "سرعت انتقال" و جابجایی "حجم" زیادی از اطلاعات درست، نادرست و غلط پیرامون بحران کووید 19باعث شد که سازمان جهانی بهداشت آن را «همهمه اطلاعاتی» نامگذاری کند.


وی افزود: گزارش سیژن که به غول نرم‌‎افزاری روابط عمومی در جهان شهرت دارد نشان می دهد از یک ژانویه تا 3 مارس بیش از 3 میلیون مقاله درباره این ویروس منتشر شده است. تنها در 28 فوریه، 139000 مقاله مرتبط با ویروس کرونا و 2/3 میلیون اشتراک در رسانه های اجتماعی ثبت شدند.


دبیرکل رخداد ملی روابط عمومی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درباره ویروس کرونا شاهد طیف های وسیعی از اخبار درست و جعلی هستیم، بر نقش روابط عمومی ها در تولید و بازنشر اخبار صحیح با هدف آگاهی رسانیدن به مردم تاکید کرد و اظهارداشت: در طول تاریخ بشریت برای نخستین بار در دوره بحران کووید 19، موضوع مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها، حایز اهمیت بسزایی شده است چرا که پرداختن به این رسالت و ماموریت توسط روابط عمومی ها به معنای واقعی جنبه حیاتی دارد.


باقریان با اعتقاد به اینکه ویروس کرونا فرصتی را برای کسب‌وکارها فراهم کرده تا عمق تعهد خود را به جامعه نشان دهند، تصریح کرد: هیچ وقت زمان حساس و مهمی برای آنها وجود نداشته است تا تعهد و مسئولیت واقعی خود را به جامعه، کارمندان و محیط زیست نشان دهند و باید قبول کنیم که مدل "تجارت طبق معمول" دیگر کارساز نیست.


دبیرکل رخداد ملی روابط عمومی ایران با بیان اینکه شرکت‌های متعدد سال های متمادی با آرامش و خیال راحت با مسئولیت اجتماعی بازی می کنند و تلاش زیادی را برای تعهدات تجاری و اجتماعی خود انجام نمی دهند اظهارداشت: به طور سنتی و روتین، تعهدات مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها عمدتاً شامل انجام امور نمایشی از قبیل ارایه فعالیت‌های ساده انسان دوستانه و امور خیریه است.


وی افزود: در مدل جدید کسب‌وکار با پرداختن به نیازهای اجتماعی، بازارهای خود را به گونه ای گسترش می دهند که مشترکا به نفع جامعه و گزوه‌های ذینفع از جمله سهامداران باشد و در عین حال برای مشتریان، کارمندان، جوامع‌ (چه در سطح ملی و چه در سطح محلی) و در نهایت سرمایه‌گذاران خود ارزش ایجاد می کنند.


رییس موسسه کارگزار روابط عمومی در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در چهارمین رخداد ملی بررسی چالش ها و مسایل روابط عمومی با اشاره به اینکه مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها با فشارهای مختلف برای حفظ موجودیت و کاهش ضرر و ورشکستگی احتمالی مواجه هستند گفت: همه ما می دانیم نه سرمایه گذاران و نه بانکداران و نه دولت و نه صاحبان قدرت و ثروت گرسنه نخواهند شد و در چنین شرایطی سازمان‌ها و شرکت‌ها مجبورند هزینه های غیرضروری خود را برای کمک به کارمندان خود، کسب‌وکارهای کوچک، ارائه دهندگان خدمات درمانی و بهداشتی و همه مردم جامعه که گرفتار شده اند حذف کنند.


باقریان در پایان سخنان خود با اشاره به انتشار پنجاه و چهارمین فصلنامه تخصصی کارگزار روابط عمومی که بطور ویژه به موضوع کرونا اختصاص یافته است از ترجمه آخرین مقالات و مصاحبه های منتشر شده درباره داستان کرونا و مدیریت بحران، مستندسازی، دورکاری، اخبار جعلی، شفاف سازی در ارسال پیام های مرتبط و تحولات ناشی از ارتباطات دوران کووید 19با رویکرد روابط عمومی متعهدانه و مسئولانه خبر داد.
 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
روابط عمومی در شرایط اضطرار ؛ ارتباطات انسانی
و مسئولیت های اجتماعی در شرایط کرونا

 


پرفسور سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر سخنرانان حاضر در همایش به تعریفی از روابط عمومی در شرایط اضطرار پرداخت و گفت: دانش فهم موقعیت ها، در جای دیگری نشستن، تقویت مهارت ها، اقدامات مفید و استفاده از روش های موثر ارتباطی، توانمند سازی، ایجاد فضای همکاری و همدلی با هدف تامین منافع دی نفعان سازمان را می توان تعریفی ساده ولی منعکس کننده روابط عمومی در شرایط اضطرار قلمداد کرد.


وی با بیان اینکه نهاد روابط عمومی در ایران از قدرت انطباق بالایی برخودار است، روزآمدی و همگامی این نهاد با تحولات و تغییرات و اقتضائات جدید را ناشی از وجود بدنه قوی شبکه ای آن دانست و افزود: جامعه روابط عمومی ایران به دلیل شبکه ای بودنش قدرت انطباق خود با شرایط جدید را بخوبی دارد و همین امر موجب شده حتی در حوزه هایی پیشگام تر از مباحث روز دنیا حرکت کند.


پروفسور عاملی در تشریح انواع بلایای وارد شده به انسان، از بلایای طبیعی و صنعتی نام برد و حوادثی نظیر سیل، زلزله و غیره را در زمره بلایای طبیعی عنوان کرد که عموما منجر به صدمات جدی و مرگ و میرهای زیادی می شود.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح بلایای صنعتی بعنوان حوادثی که در اثر خطای آگاهانه یا ناخودآگاهانه انسانی بوجود می آید اظهار داشت: شیوع غیرعمدی همه گیری از طریق نشت آزمایشگاهی پاتوژن ها با احتمال همه گیری و همچنین بیو تروریسم و جرایم زیستی و شیوع تعمدی بیماری در زمره انواع بلایای ساختگی صنعتی بشمار می روند.


وی به تاریخچه شیوع غیرعمدی همه گیری از طریق نشت آزمایشگاهی در دوران جنگ سرد و سایر ادوار تاریخی پرداخت و خاطرنشان ساخت: پاندمی یا همه گیری بیماری از طریق نشت آزمایشگاهی، نگرانی هایی را به همراه داشته و دارد و بطور بالقوه از گذشته تا حال وجود داشته است.


آبله، همه گیری ویروس آنفولانزای 1918 یا آنفولانزای اسپانیایی که باعث مرگ 50 میلیون نفر در سراسر جهان در طی دو سال شد و سارس که در سال 2002 و 2003 باعث مرگ نه و شش درصد مبتلایان شد از جمله پاتوژن هایی با احتمال همه گیری بود که پروفسور عاملی ضمن بررسی ابعاد مختلف این سه پاتوژن از تبدیل یک مسئله محلی به موضوع جهانی یاد کرد و افزود: از قرن بیستم، جنایتکاران و تروریست ها با استفاده از سلاح بیولوژیکی به جرایم زیستی و شیوع تعمدی بیماری پرداختند و بسیاری از دولت ها برنامه های را برای گسترش سلاح های بیولوژیکی طراحی کردند.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعتقاد به اینکه کووید19 عامل فشاری برای تشدید دو فضایی شدن جهان بود و سهم فضای دوم را بصورت خیره کننده ای افزایش داد گفت: کرونا، مسیر زندگی، کار، آموزش، ارتباطات اجتماعی و خرید را به سمت فضای دوم زندگی یعنی فضای مجازی سوق داد و در چنین شرایطی وزن زندگی دوم از زندگی اول فزونی یافته و نیازمند نقش و حضور پررنگ تر روابط عمومی ها در این برهه از زمان هستیم.


وی افزود: مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها بعنوان پیشخوان سازمان به شدت فزونی یافته و سایر ارکان سازمان نظیر بخش های فناری اطاعات بسترساز و تامین کننده اتصالات هستند.


پروفسور عاملی، اطلاق فاصله اجتماعی را واژه ای نامانوس دانست و گفت: بهتر از بجای فاصله اجتماعی بگوییم فاصله فیزیکی و این فاصله ها تبدیل به یک الزام اجتماعی شده و ارتباطات منجر به فاصله میان انسان ها، با طبیعت و با اشیا و اخلال در نظام انسانی و اقتصادی و روابط اجتماعی ازشده است.


پروفسور عاملی با اعتقاد به اینکه در شرایط اضطرار، مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها برای پایداری سازمان، ارایه خدمات و تامین نیازهای جامعه و رفاه عمومی، ابعاد جدیدی به خود می گیرد افزود: روابط عمومی به چگونگی بازمهندسی سازمان و فرایندهای سازمانی به منظور بالابردن درجه سازگاری در شرایط اضطرار در بلند مدت می اندیشند تا در دوره پساکرونا و بحران های دیگر آسیب کمتری بخورند.


اقدامات ارتباط انسانی و عاطفی نظیر دلجویی و کرامت بخشیدن همکاران و خانواده های مبتلا شده، با هدف آرامش بخشی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، تعریف عملیاتی کدهای مسئولیت اجتماعی در شرایط اضطرار، اقدامات سیستمی در چارچوب دورکاری، نظام هشدار و امور مرتبط با خدمات هوشمند از مهم ترین عناوینی بود که پروفسور عاملی در زمره مسئولیت های اجتماعی روابط عمومی برشمرد.


وی با بیان اینکه قدرتمند ترین سازمان ها، سازمان های راستگو هستند تصریح کرد: مهم ترین رکن شهروندی، به حساب آمدن، نقش داشتن و احساس بودن و مهم بودن است و اطلاع رسانی دقیق نسبت به وضع کرونا و پیامدهای آن منجر به درک واقعی تری از مسیرهای زندگی و کار شده چرا که آگاهی آرامشبخش است.


دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، حمایت روحی مداوم از کارکنان و ذینفعان، حذف بروکراسی اداری، درک ماهیت روابط انسانی در فضای واقعی و مجازی تامین دسترسی آزاد به اطلاعات سازمانی، احترام به کرامت انسان و ارباب رجوع، داشتن سعه صدر، اشراف حقوقی مرتبط با فناوری های جدید و ایجاد اطمینان از انجام بموقع و صحیح کارها از راه دور از جمله مسئولیت های مهم اجتماعی روابط عمومی قلمداد کرد.


وی با بیان اینکه شرایط اضطرار نیازمند روابط عمومی متفاوت و موثر است خاطرنشان ساخت: کنشگر اصلی سازمان ها در شرایط اضطرار روابط عمومی ها هستند و وقتی همه خوابند یا گروهی مبتلا به بیماری هستند، روابط عمومی ها 24 ساعته موجب زنده شدن سازمان وذی نفعان می شوند.


وی افزود: ضروریست تا موقعیت های خاص را شناخت و متناسب با موقعیت، ظرفیت های حمایتی، سیستمی، اطلاع رسانی، عاطفی و ارتباطی را تقویت کرد و مسئولیت اجتماعی یعنی فضای حمایت از یکدیگر را با اتکای به روابط عمومی هوشمند و هشدار جمعی تقویت کرد.


دکتر کیانوش جهان پور
موفقیت روابط عمومی در شرایط اضطرار مستلزم داشتن جسارت است

 


رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی های کشور گفت: متناسب با بضاعت های موجود و ظرفیت هایی که وجود دارد می توان اقدامات و برنامه های روابط عمومی را پیش برد و این مهم، مستلزم داشتن روحیه جسارت است.


وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام گرفته شده در روابط عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان ساخت: ما نیز سعی کردیم در مقابل همکاران و خانواده بزرگ روابط عمومی و ارتباطات کشور هرچه در توان داریم را متبلور ساخته و امیدوارم با نقد ها و پیشنهادهای سازنده تمامی اعضای شبکه ارتباطی کشور، مسیر حرکت برای حال حاضر و آینده بهبود یابد.


دکتر جهان پور بازنگری مجدد در کنش ها و واکنش های ارتباطی، رفتارها، کردارها و فنون و تاکتیک های به اجرا در آمده پیرامون اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مقابله با ویروس کووید 19 را در دستیابی به استانداردهای علمی در حوزه ارتباطات بحران، موثر قلمداد کرد و خاطرنشان ساخت: تاخیر در ارسال پیام های مفید، موثر و آگاهی بخش، گاهی منجر به آن می شود تا با چالش های عدیده ای مواجه شویم و ارسال پیام بموقع به مخاطب اثرات چشمگیری در کنترل بیماری دارد.


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بشر تا این لحظه هنوز به واکسنی برای این ویروس دست نیافته است اظهار داشت: اگرچه دارو و اکسن مختص ویروس کووید 19 در اختیار نیست اما واکسنی به نام ماسک در اختیار است که 95 درصد از شیوع بیماری جلوگیری می کند.


وی از تمامی مدیران و کارشناسان حاضر در چهارمین رخداد ملی روابط عمومی ایران درخواست کرد با نگاهی همه جانبه و فراسازمانی، با پیام های موثر برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر، یاری گر نظام اطلاع رسانی و اگاهی بخشی بوده و تا ریشه کن شدن این ویروس، بخشی از برنامه ها و کمپین های درون و برون سازمانی خود را به این مهم معطوف سازند.


دکتر جهان پور نقدهای دلسوزانه، ایده ها، آرا و نظرات اهالی روابط عمومی کشور و خانواده بزرگ ارتباطات را در تکمیل زنجیره فعالیت ها، شناسایی نقاط ضعف قوت و حصول به راهکارهای نوین موثر دانست و به تشریح برنامه ها اقدامات انجام گرفته شده پرداخت.

استاد محمود مختاریان
اخبار جعلی در دوره کرونا 40 درصد افزایش یافت

 


از دیگر سخنرانان چهارمین رخداد ملی بررسی چالش ها و مسایل روابط عمومی ایران، استاد مختاریان از متخصصین حوزه سواد رسانه ای و بصری بود که با ارایه گزارشی از تحقیقات خود پیرامون شیوه های اطلاع رسانی رسانه های جهان و ایران و نمایش نمونه هایی از آثار گرافیکی و هنری منتشر شده در نشریات و رسانه های مکتوب و غیر مکتوب جهان پرداخت.


وی با بیان اینکه در 30 روز نخست انتشار ویروس کرونا در ایران، تمامی روزنامه های کشور بسته شدند گفت: در همین مدت مشابه در آمریکا شاهد آن بودیم که به مشترکان قبلی نشریه نیویورک تایمز، بیش از 600 هزار مشترک جدید افزوده شدند و قریب یکی و نیم میلیون دلار درآمد کسب کرد.


وی با اشاره به آمار ارایه شده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر وجود 13 هزار رسانه و 27 هزار خبرنگار اذعان داشت: بررسی های به عمل آمده نشان داد که در دوره کرونا شاهد افزایش 40 درصدی اخبار جعلی بویژه در شبکه های مجازی بودیم و استفاده از ظرفیت رسانه های موثق بخوبی شکل نگرفته است.


استاد مختاریان مرور اطلاعات غلط در اینترنت را به مثابه رانندگی بدون مجوز در بزرگراه و خیابان توصیف کرد و گفت: تولید و بازنشر اخبار و اطلاعات غیرموثق و جعلی که بدون تامل و اندکی تحقیق صورت می گیرد، نه تنها منجر به افزایش آگاهی ها نمی شود بلکه در افزایش استرس ها و رفتارهای اشتباه اثرات عمیقی برجای می گذارد.


وی به جریان سازی های خبری درباره ویروس کرونا در رسانه های کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس برای متوجه ساختن هرچه بیشتر مردم و فرهنگ سازی اشاره کرد و با نمایش صفحات نخست رسانه ها، طرح های گرافیکی، دیوار نگاری ها و نمونه هایی از پوسترهای تولید شده، بر اهمیت کارکرد موثر فضاسازی های رسانه ای، تاکید کرد.


استاد مختاریان، روبط عمومی ها را دارای توانایی ایجاد فضای رسانه ای با شفاف سازی هرچه بیشتر و ارایه اطلاعات صحیح دانست و تولید پیام های متنوع و حرفه ای مبتنی بر هنر های بصری را منجر به تحول آفرینی در رفتار و نگرش مخاطبان قلمداد کرد.


نگاهی به تکنیک های اطلاع رسانی در رسانه های جمعی پیرامون ویروس کووید 19 با بهره گیری از هنر گرافیک در قالب پوستر، دیوار نگاری ها و سایر فنون حوزه پیام های تصویری از دیگر بخش های سخنرانی استاد مختاریان در چهارمین رخداد ملی بررسی چالش ها و مسایل روابط عمومی کشور بود.

پخش فیلم های کوتاه آموزشی پیرامون موضوع کرونا، تجلیل و یادبود از درگذشتگان خانواده بزرگ روابط عمومی و اطلاع رسانی کشور که ضمن خدمت در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر اثر کرونا به دیار باقی شتافتند، رونمایی ازکتاب "روابط‏‌عمومی در عصـر کـرونا" با حضور پروفسور سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهندس علیرضا زاهدیان مدیر عامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز و مهدی باقریان رییس موسسه کارگزار روابط عمومی و همچنین تجلیل از روابط عمومی‌های ساعی در حوزه مقابله با کرونا با اعطای نشان روابط‌عمومی و جایزه مسئولیت اجتماعی از دیگربرنامه های چهارمین رخداد و جشنواره ملی بود.

اسامی برگزیدگان چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی

نشان روابط‌عمومی


دکتر کیانوش جهان پور رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
مهندس علیرضا زاهدیان مدیر عامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز
حیدر ضیغمی مشاور مدیر عامل و مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران
سید مصطفی فخری بافقی مدیر روابط‌عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق


مسئولیت اجتماعی


سعید معادی مشاور مدیر عامل و مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون
علیرضا امیری مدیر روابط‌عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
محمد ایرانمنش مدیر روابط‌عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان
ابراهیم معنوی رییس روابط‌عمومی صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت
صادق سکری مدیرکل روابط‌عمومی شرکت راه آهن ج.ا.ا
محسن محمدیان مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه
روابط‌عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش
مهندس مسعود میر محمدی مدیر حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مجتمع جهان فولاد سیرجان
مهندس روح ا... ابوالهادی‌زاده مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه
محمد حسین ایازی مدیر روابط‌عمومی و نظارت بر خدمات مجتمع مس آذربایجان
محمدرضا فاتحی مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس شهر بابک
احمدرضا عصاری معاون ارتباطات، امور مشتریان و بازاریابی بیمه کوثر
سیدفرید میرموسوی مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
علی محمد عزیزی مدیر روابط‌عمومی مجتمع صنعتی سیمان ایلام
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد