درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:13   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43651صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 14 تیر 1399 - 09:28
روابط‌عمومی، پلی برای توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری
حامد آبزن - روابط‌عمومی چه در بخش دولتی و چه خصوصی باید زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود. زیرساخت‌های مثل داشتن یک شبکه اطلاع‌رسانی قوی، حضور در اغلب شبکه‌های مجازی مربوط به کشورهای مختلف، نبود فیلترینگ در برخی از این شبکه‌ها و مهم‌تر از همه تشکیل کارگروه‌هایی از متخصصین در امر تولید محتوای فاخر و جذاب که همگی می‌تواند برای جذب توریست مؤثر باشد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آنچه در این وانفسا برای اقتصاد ایران بجای مانده است، نفت و گاز نیست، بلکه داشتن پتانسیل بالایی در حوزه‌های دیگر است. تولید ناخالص داخلی بسیار کم و یا به زبان راحت‌تر مملکت متکی به نفت در کمبود بودجه و رشد اقتصادی محصور مانده و باید به گزینه‌های دیگری فکر کرد.
 
 پس از حضور کرونا در دنیا و سقوط بی‌سابقه قیمت نفت در بازار جهانی و همچنین تحریم‌های ظالمانه در این دوران که با شیوع ویروس
کرونا همگی دست در دست هم اقتصاد تضعیف‌شده ایران را وارد یک چالش جدی‌تر دیگری کرد و بازار متلاطم اقتصادی ایران را متلاطم‌تر از پیش ساخت تا جایی که قیمت‌های ارز و طلا به‌طور عجیبی مرزهای باور را نیز گذارند.
 
 این موضوعات پیش‌آمده را می‌توان هم به‌عنوان یک چالش و هم یک فرصت قلمداد کرد که باید از چالش به وجود آمده درس عبرت گرفت و از فرصت ممکن بهترین استفاده را برد.
 
 در تشریح این فرصت در قالب توسعه اقتصادی در بخش‌های گردشگری می‌توان به این موضوع پرداخت که با نگاهی کارشناسانه می‌توان گفت، فرصتی است برای یک گردشگر که سفری ارزان را به سرزمینی شگفت‌انگیز با جاذبه‌های فراوان داشته باشد.
 
 حضور توریست خارجی می‌تواند چرخه اقتصادی ایران را تا حدود زیادی حرکت دهد که این فرصت به وجود آمده نیازمند تهیه و تأمین زیرساخت‌هایی لازم خود است که از امروز باید در چالش ممکن قرار گیرد تا به یک فرصت طلایی تبدیل شود. یکی از این زیرساخت‌های مهم استفاده از بستر تبلیغاتی در فضای مجازی است که باید با یک ایدئولوژی خوب و ایجاد یک ارتباط مؤثر صورت گیرد.
 
 نقش روابط‌عمومی‌ها در این موضوع بسیار حساس و مهم خواهد بود و بر سرعت جذب مخاطب و برقراری ارتباط بهینه مؤثر است.
 
 البته نباید از موضوع برقراری روابط توسط بخش خصوصی غافل شد و باید گفت این روابط‌عمومی چه در بخش دولتی و چه خصوصی باید زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود. زیرساخت‌های مثل داشتن یک شبکه اطلاع‌رسانی قوی، حضور در اغلب شبکه‌های مجازی مربوط به کشورهای مختلف، نبود فیلترینگ در برخی از این شبکه‌ها و مهم‌تر از همه تشکیل کارگروه‌هایی از متخصصین در امر تولید محتوای فاخر و جذاب که همگی می‌تواند برای جذب توریست مؤثر باشد.
 
 روابط‌عمومی به‌عنوان یک پل ارتباطی نقش خود را باید در این اوضاع به بهترین شکل ممکن ایفا کند تا رشد اقتصادی جامعه را شاهد باشیم. این موضوع با هم‌افزایی و مشارکت جامعه‌های محلی، شهری، استانی و کشوری قابل اجراست و باید در این هم‌افزایی تلاش مردمی به‌صورت خودجوش وجود داشته باشد.
 
 اما چرا با توجه به اینکه هم‌اکنون نیز در این موضوع اقداماتی می‌شود ولی تأثیر کمتری داشته است باید گفت که یکی از مشکلات وارد بر این نوع ارتباطات عدم استفاده از متخصصان در امر تولید محتوا است که این نیز باید به‌صورت جدی در بخش‌های مختلف با یک آسیب‌شناسی حل شود و از حوصله این یادداشت خارج است.
 
 آنچه در این یادداشت کوتاه بر آن تأکید می‌شود بیشتر بر اهمیت نقش روابط‌عمومی‌ها است و بر شکل‌گیری راهکارهای ایجاد یک ارتباط در این یادداشت نمی‌گنجد.
 
 سیستم دیپلماسی ایران در امر برقراری ارتباطات در دهه‌های گذشته با توجه به اتفاقات و همچنین تبلیغات منفی برخی از کشورها نتوانسته اعتمادسازی خوبی در دنیا برقرار کند که این موضوع در چند سال اخیر سیر بهتری داشته و تا حدودی با تبلیغات مؤثر در معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی توانسته‌ایم علیه این تبلیغات منفی فائق آییم که این موضوع نیاز به کار بیشتر دارد.
 
 همان‌گونه که گفته شد راهکار این برقراری ارتباط از طریق گفتگوی فرهنگی است که با معرفی آداب و رسوم گذشتگان، معرفی آثار تاریخی و صنایع‌دستی به‌عنوان سفیران ملموس و ناملموس به ایجاد یک پل ارتباطی در این بین کمک کنیم که با این توصیفات نقش روابط‌عمومی‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهم خواهد بود.
 
 تقویت و توسعه زیرساخت‌های لازم در بدنه روابط‌عمومی‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید از اولویت‌های مدیران کشوری و استانی باشد تا با ایجاد این بستر، در راستای توسعه اقتصادی منطقه‌ای و کشوری حرکتی مؤثر صورت پذیرد.
 
  منبع: http://www.chtn.ir

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد