درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 13 مرداد 1399 - 16:24   

تقویم روز ارتباطات/ رسانه ای نوین به نام «ویکیلیکس»

  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ای نوین به نام «ویکیلیکس»


ادامه ادامه مطلب یک

انتقاد، آنچه امروزه رسانه کمتر بر می تابد ...

  انتقاد، آنچه امروزه رسانه کمتر بر می تابد ...


ادامه ادامه مطلب دو

رهبران فصیح جهان معرفی شدند/ اوباما، بهترین سخنور دهه گذشته

  رهبران فصیح جهان معرفی شدند/ اوباما، بهترین سخنور دهه گذشته


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتقاد، آنچه امروزه رسانه کمتر بر می تابد ...
  آینده برندی که اوج گرفت
  چرا آدم‌‌های باهوش بیشتر تحت‌تأثیر خبرهای جعلی قرار می‌گیرند؟
  مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد: جشنواره عدلیه و رسانه گامی در جهت تحقق عدالت رسانه ای است
  اول تکلیف‌تان را روشن کنید!
  رسانه‌های چین چطور اختلافات این کشور با دنیا را پوشش می‌دهند؟
  بازدید رئیس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه جنوب شرق از منطقه جنوبشرق
  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ای نوین به نام «ویکیلیکس»
  تقویم روز ارتباطات/ مرگ روزنامه نگاری که عاشق حرفه اش بود
  تولید محتوای اثربخش، نیاز امروز روابط عمومی ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43637صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 13 تیر 1399 - 08:34
بازاریابی تأثیرگذار چطور در دُبی رشد می‌کند؟
نظرسنجی گروه بی‌پی‌جی نشان داد که ۷۲ درصد شرکت‌کنندگان برای خرید یا غذاخوردن به‌نظر اینفلوئنسرها اعتماد کرده‌اند و ۷۱ درصد آنها برای خدمات و نیز ۵۷ درصد برای سفر از پیشنهاد اینفلوئنسرها استفاده کرده‌اند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اینفلوئنسرها دنیای بازاریابی دیجیتال را متحول کرده‌اند. این افراد با تأثیر روزافزونی که بر مخاطبان خود دارند، به جزء لاینفکِ تبلیغات بدل شده‌اند این برنامه «هدف» به نقش اینفلوئنسرها در بازاریابی در امارات عربی متحده می‌پردازد.

نظرسنجی گروه بی‌پی‌جی سال گذشته در امارات انجام شد نشان داد که ۷۲ درصد شرکت‌کنندگان برای خرید یا غذاخوردن به‌نظر اینفلوئنسرها اعتماد کرده‌اند و ۷۱ درصد آنها برای خدمات و نیز ۵۷ درصد برای سفر از پیشنهاد اینفلوئنسرها استفاده کرده‌اند.

بسام اصیل، کارشناس بازاریابی می‌گوید:‌ «بازاریابی تأثیرگذار ۱۱ برابر شیوه‌های سنتی برگشت سرمایه دارد.برای نمونه فرض کنید یک تبلیغ تلویزیونی دارید که یک ماه پخش می‌شود. اما می‌توانید یک اینفلوئنسر پیدا کنید که با یک پُست همان تعداد مخاطب را در زمانی بسیار کوتاه‌تر و با هزینه‌ای بسیار کمتر پوشش بدهد.»

استفاده از خرده‌اینفلوئنسرها

برندهای معتبر قصد دارند تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳.۴ میلیارد یورو صرف تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها کنند و ۷۹ درصدِ بازاریابان اینستاگرام را بیشتر می‌پسندند. این اینفلوئنسرها دو گروه عمده دارند؛ «ریچ» (غنی) با هواداران بسیار زیاد و «نیش» (ویژه‌کار) با مشتری‌های خاص و پیگیر. برندها اکنون به‌جای استفاده از افراد سرشناس‌ به‌دنبال اینفلوئنسرهای کوچکتر و مؤثرترند.

پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد که آوردن افراد مشهور همیشه نتیجه نمی‌دهد چون مخاطبانشان، به‌اندازه مخاطبانِ خُرده‌اینفلوئنسرها، جدی و پیگیر نیستند. دُبی حالا کانونِ اینفلوئنسرهایی با میانگین سنی‌ ۳۳ سال شده و فعالیت زیاد آنها نشان می‌دهد که این بازاریابی چقدر مؤثر است.

وینسنت رِینِس، کارشناس بازاریابی تأثیرگذار در دوبی می‌گوید: «مخاطب و مشتریِ اینجا، دنیای دیجیتال را خیلی خوب می‌شناسد. در نتیجه ارزشِ استراتژی ارتباطات و بازاریابی ما به‌خوبی معلوم می‌شود. در محیط جهان دیجیتال، به‌خصوص حضور اینفلوئنسرها، فرصتی به برندها می‌دهد که بسیار مهم است.»


معیار کار با یک اینفلوئنسر

وینسنت رِینِس در این باره می‌گوید: «نزدیکیِ او به برند و جوهره کار آن برند بسیار مهم است. وقت انتخاب، همیشه کمیت، یعنی تعداد فالوورها، و لایک‌کننده‌های یک نفر را با کیفیت شبکه اجتماعی‌ او و البته ویژگی‌های شخصیتی‌‌اش، همزمان در نظر می‌گیریم.»


اینفلوئنسرها چه می‌گویند؟

آرابلا داهو، اینفلوئنسر نوجوان درباره شیوه کارش می‌گوید: «من معمولا با برندهایی که به آنها اطمینان دارم مدتها همکاری می‌کنم. با برندهایی که نمی‌پسندم کار نمی‌کنم، چون نمی‌خواهم به مخاطبم اطلاعات غلط بدهم.»

جسیکا هاردی،‌ یک اینفلوئنسر دیگر در این باره شیوه انتخابش می‌گوید: « دقت می‌کنم تا ببینم چطور با مشتری‌هایشان تا می‌کنند و معیارهای اخلاقی‌ و اصولشان چه چیزهایی است.»

امارات اخیرا برای اینفلوئنسرها مجوز صادر می‌کند. جسیکا هاردی درباره تأثیر این کار بر حرفه خود می‌گوید:‌ «صدور مجوز به کار ما اعتبار و مشروعیت می‌دهد و فکر می‌کنم واقعا برای ما در دُبی و در همه‌جا کار سازنده‌ای است. داشتن مقررات، بسیار مهم است چراکه باعث می‌شود اینفلوئنسرها خوب بسنجند که آیا می‌خواهند تبلیغ یک کالا را بکنند یا نه؟ و این کار از فالوورهایی که مصرف‌کننده هم هستند محافظت می‌کند.»

شبکه‌های اجتماعی به نماد تبلیغاتی قرن ۲۱ تبدیل شده‌اند، و اینفلوئنسرها هر روز بیش‌ازپیش، برای تأثیرگذاری بر فالوورهایشان به شیوه‌های خلاقانه روی خواهند آورد.

 

منبع: یورونیوز



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ای نوین به نام «ویکیلیکس»


  تقویم روز ارتباطات/ مرگ روزنامه نگاری که عاشق حرفه اش بود


  تولید محتوای اثربخش، نیاز امروز روابط عمومی ها


  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


  با دورکاری هم می‌توان اقامت یک ساله این کشور حوزه شنگن را بدست آورد


  بازدید مسئولان روابط عمومی جهاد کشاورزی از یک مجموعه رسانه‌ای کشاورزی


  نخستین سراینده روزنامه‌نگار


  اپل با عبور از آرامکو با ارزش ترین شرکت جهان شد


  رسانه‌های چین چطور اختلافات این کشور با دنیا را پوشش می‌دهند؟


  مسئولیت‌های اجتماعی گل‌گهر در راستای مقابله با کرونا ادامه دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی