درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43621صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 16 تیر 1399 - 08:35
مخاطب‌شناسی در روابط‌عمومی
رضا صفریان مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد هرمزگان - در فرایند ارتباطات آموخته‌ایم که فرستنده، گیرنده و پیام سه عنصر مهم ارتباطی هستند. روابط‌عمومی‌ها بر روی این سه واژه یا عنصر ارتباطی چقدر متمرکز می شرند و یا تا چه اندازه باید به هر یک از این عناصر پرداخت؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در فرایند ارتباطات آموخته‌ایم که فرستنده، گیرنده و پیام سه عنصر مهم ارتباطی هستند. روابط‌عمومی‌ها بر روی این سه واژه یا عنصر ارتباطی چقدر متمرکز می شرند و یا تا چه اندازه باید به هر یک از این عناصر پرداخت؟


در این مجال به اهمیت گیرنده که به‌عنوان مخاطب شناخته می شود می پردازیم.


همه ما (روابط‌عمومی‌ها) تلاش می کنیم که خود را به آخرین دستاوردهای تکنولوژی در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات مجهز نماییم و این یک کار بسیار خوب و مهم در یک روابط‌عمومی بشمار می رود. در خصوص پیام (محتوا) با کارشناسان مجرب و مشاورین گوناگون مذاکره و سعی می‌کنیم محتوا یا پیام خود را به بهترین شکل ممکن منتشر کنیم. عکس، فیلم، ایفوگرافیک، نمودار، موشن‌گرافی و خیلی از شیوه‌های گوناگون را برای انتشار پیام به کار می‌گیریم. در واقع ظاهر پیام و نمای بیرونی آن بسیار حائز اهمیت هست و مورد توجه قرار می گیرد کما اینکه در این نوع محتوا اطلاعات مهمی نیز وجود دارد.


نکته اینجاست که آیا این اطلاعات که در قالب یک پیام برای مخاطب ارسال می شود، تا چه اندازه می‌تواند نیازهای مخاطب را براورده کند.


چقدر نیازهای مخاطب را در تولید محتوا لحاظ کردیم و مورد توجه قرار دادیم.


ارتباط مخاطب و پیام چیست؟ یک ارتباط یک‌سویه تا چه حد می‌تواند سازمان را موفق کند ؟


مخاطبین ما تا کی باید داده‌ها و تولیدات سازمان‌ها را که از هر دری است ببینند و بشنوند و بخوانند؟


خانواده‌های کارکنان به‌دنبال چه نوع محتوایی هستند از سازمان؟ کارکنان ما چطور؟ مشتریان، تامین‌کنندگان و سهامداران در کجای این فرایند قرار دارند؟


تا چه اندازه با مخاطبین خود هم ذهن هستیم؟


تا چه انداز اهداف مشترک داریم؟


بایستی توجه داشت که پیام و مخاطب با یکدیگر ارتباط بسیار نزدیک دارند و روابط‌عمومی با شناخت مخاطب خود تلاش می‌کند یک هدف مشترک ایجاد کند. می‌توان موثر بود در صورتی که با مخاطب هم ذهن باشیم و این اصل را فراموش نکنیم که نیاز مخاطب رکن اولیه تولید محتوا و پیام است.


روابط عمومی‌ها با دسته‌بندی مخاطبین خود و تعیین انتظارات و نیازهای آنها می‌توانند در ایجاد یک ارتباط موثر گام بردارند. رایج‌ترین کار، برگزاری یک نظرسنجی است. روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد؛ از جمله برگزاری جلسات مشترک با مخاطبین و ذینفعان و ارتباط چهره به چهره و یا استفاده از سیستم‌های اطلاع‎رسانی و دریافت نظرها، انتقادها و پیشنهادها که روابط‌عمومی می تواند از ان استفاده کند.


شناخت مخاطب و تولید پیام بر اساس نیازها می‌تواند یکی از اصلی‌ترین وظایف روابط‎‌عمومی‌‎ها بشمار برود.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد