درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:53   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43620صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 17 تیر 1399 - 08:30
مسئولیت اجتماعی در شرکت‌ها
رضا صفریان مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد هرمزگان - بنیاد مدیریت کیفیت اروپا یا EFQM که بنیادی وابسته به اتحادیه اروپاست، در مدل الگوی تعالی خود برای سازمان‌ها، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را به عنوان یکی از ارزش‌های هشت‌گانه خود معرفی کرده است. همچنین، یکی از معیارهای نه‌گانه خود را برای ارزیابی شرکت‌ها، به این امر اختصاص داده و هشت درصد از امتیاز کل ارزیابی یک سازمان را برای این معیار قائل است.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ذینفع هر سازمان یا شرکتی، جامعه است. در این باره، تعامل مستقیم و بی‌واسطه سازمان با جامعه و ارزیابی ریسک‌ها و مسائلی که ممکن است برای جامعه یا بخشی از آن در اثر فعالیت‌های سازمان به‌وجود آید، ضروری است.


مسئولیت اجتماعی شرکتی یعنی مسئولیت شرکت در پاسخ‌گویی به پیامدهای فعالیت‌هایی که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. منظور در جامعه این‌جا کلی است و در برگیرنده همه ذینفعان شرکت است. شرکت باید در اتخاذ تصمیمات و انجام فعالیت‌ها و اجرای عملیات خود، منافع همه ذینفعان را در نظر بگیرد. ذینفعان شرکت کسانی هستند که نتایج و پیامدهای تصمیمات و اعمال شرکت‌ها بر آن‌ها تاثیر می گذارد. این ذینفعان در وفقیت یک شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش دارند. مهمترین ذینفعان شرکت مصرف‌کنندگان، کارکنان، مالکان یا سهامداران و جامعه هستند


مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت شامل موضوعات مختلفی مرتبط با رفتار شرکت در محیط اجتماعی خود فراتر از مفاهیم اقتصادی است که شرکت‌ها به طور سنتی با آنها مرتبط هستند


بنیاد مدیریت کیفیت اروپا یا EFQM که بنیادی وابسته به اتحادیه اروپاست، در مدل الگوی تعالی خود برای سازمان‌ها، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را به عنوان یکی از ارزش‌های هشت‌گانه خود معرفی کرده است. همچنین، یکی از معیارهای نه‌گانه خود را برای ارزیابی شرکت‌ها، به این امر اختصاص داده و هشت درصد از امتیاز کل ارزیابی یک سازمان را برای این معیار قائل است.


توجه مدلEFQM به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و عدم توجه مدل مالکوم بالدریج اروپا و مدل دمینگ ژاپن به این امر، حاکی از حساسیت‌های جامعه اروپایی نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت‌هاست. مفهوم "مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها" در زمره مفاهیم اخلاق کسب‌وکار مطرح است و به نقشی که شرکت‌ها درحوزه اجتماعی برعهده دارند مربوط می شود.


در شرکت فولاد هرمزگان ارتقای تصویر بیرونی و ارتباط تعامل‌گرا با جامعه همواره جزو اهداف استراتژیک بوده و هست و نظام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت که تدوین شده و به زودی اجرایی خواهد شد بر تحقق این اصول استوار است.


در همین راستا در سال 98 میزان سرمایه‌گذاری شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی افزایش محسوسی را تجربه کرد و بر همین اساس ارتباط با جامعه از طریق رسانه‌ها و شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها رشد چشمگیری داشته است.


در این شرکت مشارکت‌ها و مساعدت‌های فراوانی در حوزه‌های گوناگون عمرانی، فرهنگی، ورزشی و سلامت استان در سال 98 صورت پذیرفته است. ما بر این عقیده استواریم که مردم در لحظات سخت فولاد هرمزگان را در کنار خود احساس کنند لذا کمک‌رسانی به سیل‌زدگان شمال کشور به ارزش 10 میلیارد ریال مشارکت و تامین کانکس برای مدارس سیل زدگان شرق استان هرمزگان، مشارکت داشته ایم. همچنین در در این راستا درجهت کنترل بهتر شیوع ویروس کرونا و بهبودی بیماران مبتلا به این بیماری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران کروناویروس به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اختصاص داده شد.


علاوه بر این موارد، مشارکت در مراسم ازدواج علوی1500 زوج، حمایت از تیم‌ها و فدراسیون‌های ورزشی استان و حمایت از برگزاری مسابقات ورزشی، حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات، حمایت از نویسندگان و هنرمندان بومی استان با خرید کتب و بلیط کنسرت، کمک‌های مستمر مالی و کالایی به کمیته امداد امام خمینی استان، هلال احمر، بسیج و بنیادهای خیریه و بسیاری دیگر نیز از این دست می باشند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد