درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43603صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 10 تیر 1399 - 14:09
روزی برای شبکه های اجتماعی
شبیر دائمی - عضو شورای اطلاع رسانی استان گلستان - هدف کلی هر شبکه اجتماعی، ایجاد سرمایه اجتماعی و تسهیل ارتباط بین متخصصان، هنرمندان و صاحبان حرفه های متعدد است. تبدیل سرمایه فردی به سرمایه اجتماعی، از مسائل مهم و مورد توجه تمامی حوزه‌های علمی است. از این طریق، دانش فردی به دانش جمعی تبدیل و در واقع از دانایی جمعی برای حل مسائل و مشکلات دنیای علم بهره‌برداری می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در جهان معاصر که موسوم به «عصر اطلاعات و ارتباطات» است و رسانه‌ها همه چیز را در تسخیر خود در آورده اند؛ کارکرد و اهمیت رسانه ها بر کسی پوشیده نیست. یکی از کارکردهای ویژه رسانه ها، و خصوصا شبکه های اجتماعی مجازی، اطلاع رسانی و پوشش خبری است. این مجموعه ها با ایجاد پوشش خبری کامل در زمینه های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و...، سعی در جهت دهی به افکار عمومی به سمت اهداف خود را دارند. از این رو، شناخت نحوه اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی مجازی در رابطه با حوادث و تحولات جهانی، امری لازم و ضروری پنداشته می شود.

 

طی چند سال اخیر به غیر از پیگیری اخبار و رویدادها، استفاده کسب و کارها از این فضا نیز چشمگیر بوده تا جایی که این روزها بیش تر کسب و کارها فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی بطور جدی تری دنبال کرده و حتی کسب و کارهای بسیاری به واسطه این شبکه های اجتماعی بوجود آمده اند، به همین خاطر 30 ژوئن مصادف با دهم تیر در سال 2010 توسط شرکت رسانه‌ای Mashable به عنوان روز جهانی شبکه‌های اجتماعی نامیده شد، هرچند این روز ابتدا در امریکا مورد توجه قرار گرفت ولی حالا سراسر جهان این روز را به خاطر دارند و تأثیر شبکه‌های اجتماعی در ارتباطات جهانی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.


شبکه به معنی ارتباط با یکدیگر است و شبکه‌های اجتماعی به مجموعه‌ای از کانال‌ها گفته می شود که باعث به وجود آمدن ارتباط‌‌های گسترده‌ای می‌شوند، مردم را به یکدیگر متصل می‌کنند و هدف مهم همه آن‌ها ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات به انسان‌هاست. امروزه شبکه‌های اجتماعی قلب ارتباطات جهانی محسوب می‌شوند و نشر اطلاعات از یک منبع و دریافت آن در کم‌ترین فرصت در آن‌سوی کره‌ زمین، ادعای دهکده جهانی اطلاعات را به واقعیت تبدیل کرده است.


اما نخستین شبکه اجتماعی جهان چه زمانی به وجود آمد؟ این موضوع به سال 1997 بازمی گردد که سایت شبکه اجتماعی SixDegrees به مردم این امکان را داد تا دوستان مجازی را در هر گوشه دنیا پیدا کنند و پروفایل خود را به اشتراک بگذارند. این تکنولوژی در مسیر پیشرفت خود لینکدین را در سال 2003 و یوتیوب را در سال 2005 ارائه داد. راه‌اندازی فیس بوک و توئیتر در سال 2006، اینستاگرام در سال 2010 و اسنپ چت در سال 2011 هم مردم را غرق در دنیای استیکرها و چت و... کرد.

 

هر لحظه افراد زیادی به شبکه های اجتماعی ملحق می شوند و این رشد را می توان هرسال چند برابر دانست. با کمک شبکه های اجتماعی فرهنگ ها همه از طریق واسطـه های الکتـرونیکی منتقـل می شوند و مفاهیـم زمان و مکـان معانی تازه ای پیدا می کنند. فواصل زمانی و مکانی عملاً از میان برداشته می شوند و انتقال اطلاعات، داده ها و سرمایه ها و امکان ارتباط همزمان میان افراد در نقاط مختلف به وجود می آید.


در دنیای ارتباطات علمی، شبکه های اجتماعی را می‌توان از بسترهای مؤثر در تولید علم، اشتراک عقاید و رشد فردی و اجتماعی دانست. هدف شبکه اجتماعی این است که با فراهم آوردن امکان ارتباط بین سرمایه‌های فردی و تشکیل سرمایه اجتماعی، به رشد و ارتقای سطح علم کمک کند. هدف کلی هر شبکه اجتماعی، ایجاد سرمایه اجتماعی و تسهیل ارتباط بین متخصصان، هنرمندان و صاحبان حرفه های متعدد است. تبدیل سرمایه فردی به سرمایه اجتماعی، از مسائل مهم و مورد توجه تمامی حوزه‌های علمی است. از این طریق، دانش فردی به دانش جمعی تبدیل و در واقع از دانایی جمعی برای حل مسائل و مشکلات دنیای علم بهره‌برداری می‌شود.

جالب است بدانید که ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۸۰ درصد است که ۵۳ درصد از این افراد حداقل عضو یکی از شبکه اجتماعی هستند و هر ایرانی روزانه ۵ تا ۹ ساعت را صرف شبکه های اجتماعی می کند. شما چقدر از وقت خود را در شبکه های اجتماعی سر می کنید؟ بیشتر در کدام شبکه اجتماعی هستید؟ فکر می کنید این زمان و تعامل چه تاثیری در زندگی شما و خود شما داشته است؟ به جرات می توان گفت بخش بسیار بزرگی از زمان ما را در روز ناخودآگاه صرف مرور شبکه های اجتماعی مان مثل اینستاگرام و تلگرام می کنیم.

 

یکی از ویژگی های عجیبی که شبکه های اجتماعی دارند این است که به شدت اعتیاد آور و زمان بر هستند حتی تا جایی که ما را از فعالیت های اصلی و مهم ترمان در روز دور می کنند. هرچند به اعتقاد برخی صاحب نظران ارتباطات، شبکه های اجتماعی باعث شکل گیری مفاهیمی همچون صمیمیت و اعتماد در فضای سایبری شده است، مفاهیمی که در گذشته ای نه چندان دور دستیابی و تحقق آن در حد یک رؤیا بود اما به دلیل گستردگی حوزه تسلط شبکه های اجتماعی مجازی در جوامع امروزی و نیز برخورداری این پدیده از ویژگی سیال بودن و حرکت پویامدارانه، لازم است که همگام با رشد و تکامل تکنولوژیکی و محتوایی شبکه های اجتماعی مجازی، در ابعاد مختلف، کارکرد آنها، بویژه نقش آنها در تحولات اجتماعی، در عصر جهانی شدن مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد