درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 436صفحه نخست » چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1391 - 22:37
پوستر از نگاه استاد پور مرادیان
استاد قربانعلی پور مرادیان - رسانه ای است که همراه با طرح، تصویر و نوشته، ذهن و منطق مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.
  

پوستر

·   رسانه ای است که همراه با طرح، تصویر و نوشته علاوه بر ذهن و منطق مخاطب، احساسات و عواطف او را تحت تاثیر قرار می دهد.

·   پوستر رسانه ای است ارتباطی و چاپی و الکترونیکی و لیزری همواره با بیان هنری برای انعکاس موضوع های مختلف با استفاده از شکل ها، عکس ها، نمودارها، ارقام و کلمات و مطالب خلاصه و مختصر و دیگر عناصر تزیینی در روی یک سطح صاف.

·   پوستر گزینشی آزاد و اغلب طرح هنری مزینی است که به عنوان ابزاری برای بیان مفهومی روی یک سطح عمودی و افقی در شمارگان انبوه منتشر شود.

·        پوستر ترکیبی از تصاویر و متن است با استفاده از رنگ ها.

·   پوستر مفهومی بسیار رایج از بیان هنری است که ابزاری را برای انعکاس موضوع های فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تقدیر از شخصیت های پیشرو تاریخ در تمام زمینه ها به وسیله طرح، کاریکاتور یا تنها یک عکس زیبا فراهم می کند.  

 

 مطالب قبل از طرح پوستر

- مطالعه دقیق در مورد موضوع

- آگاهی از نقطه نظرات مسئول تبلیغات، مدیر بازاریابی، مدیر مسئول و مدیر روابط عمومی

- آگاهی از هدف

- بازدید از کالا

- مطالعه و شناخت عواملی که می تواند در طراحی پوستر مفید و مؤثر باشد.

-  دیدن طرح های قبلی

-  مطالعه روی مخاطبان و گروه سنی مورد نظر

-  آشنایی کامل با امکانات چاپ و انواع کاغذ و کاربرد آن

-  آشنایی با هارمونی های رنگ ها

-  آشنایی با تمهیدات و کاربرد کامپیوتر

-  همکاری با عکاس، خوشنویس، مدیر هنری و سفارش دهنده

-  تهیه اتودهای مختلف

-  مونیتورینگ اتودها

-  اجرای نهایی

 

آنچه در طراحی پوستر مهم است

•        توازن: ایجاد ارتباط بصری میان عناصر متشکله یک پوستر

•        وحدت: ایجاد وحدت و یگانگی در بخش های پیام رسانی با استفاده از زمینه پشت

•        حرکت: ایجاد حرکت و هدایت به سوی نقطه نظر طراح به طرف موضوع مورد نظر با استفاده از خطوط جهت دهنده که چشم را هدایت کند.

•        تاکید: اختصاص درجات متغیر از اهمیت نسبت به عوامل متعدد تشکیل دهنده پوستر را تاکید گویند.

•        با ایجاد فضای باز زیاد

•        با استفاده از اشکال زمینه ای متناقض در پشت تصویر

•        با ترکیب یک طرح بزرگ در طراح

 

 انــــواع پوستر

¨     افقی

-       مناسب برای مخاطبان در حال حرکت

-       دارای بافت دراز مدت

-       روایتگرانه

-       حضور موضوع برای یک دوره زمان طولانی

-       موضوع بادوام

-       موضوع بزرگ

-       آگهی های بادوام

-       آگهی هایی که نیاز به تعمق دارد.

-       کند و با تاخیر عمل می کند.

 

 ¨     عمودی

-       برای آگهی های کم و بادوام

-       زمان محدود

-       برای زمان مشخص

-       برای موضوع های کوچک

-       فعال در مسائل خبری و مناسب برای کارهای خبری

 

 کاربرد پوستر

-       تبلیغات صرف

-       تبلیغات سیاسی

-       تبلیغات تجاری، فرهنگی و هنری، جهانگردی، اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و بازرگانی

-       فروش محصولات

-       آموزش و بهداشت و ایجاد امنیت در جامعه

-       اطلاع رسانی

-       معرفی و تبلیغ خدمات و توسعه دادن خدمات (بیمه مسافرت و جهانگردی، خدمات بانکی و..)

-       کاربرد تزئینی نیز دارد.

 

 محسنات و مزایای پوستر

-       مخاطب را مستقیماً درگیر موضوع می کند.

-       باعث ایجاد کنجکاوی می شود.

-       برای مدت زیادی در دسترس و دید مخاطبان است.

-       محدودیت زمان ندارد.

-       برای درک مطلب، مخاطب می تواند روی آن مکث و تکیه کند.

-       مخاطب انبوه دارد.

-       رایگان است.

-       رسانه ای است برای تصمیم گیری ( تصمیم بگیرد محتوی به او مربوط است یا نه )

-       کاربرد جهانی دار، در نمایشگاه ها، آتلیه ها، بی ینال ها

 

 نکات مهم در استفاده از پوستر

-       در محل های خاص و مناسب باید نصب شود به دور از رسانه های دیداری

-       نور کافی داشته باشد.

-       جایی نصب شود که به راحتی و بدون مزاحمت آفتاب، سرما، گرما، باد، باران ، برف، حرکت و تجمع مردم، مخاطبان بتوانند دقایقی را در ان جا صرف دیدن و درک پوستر کنند.

-       پوسترها باید تمیز و سالم باشند.

-       برای جلب توجه در یک محل چند پوستر نصب شود.

-       اندازه و ابعاد پوستر باید به قدری بزرگ باشد که از محل نصب شده به خوبی قابل دیدن و خواندن باشد.

-       مدت نصب باید مشخص و محدود باشد.

-       پس از مدتی باید برداشته شود.

-       بین پوستر قبلی و جدید باید آن فضا چند روز خالی باشد تا پوستر جدید نظر بینندگان را جلب نماید. 

-       برای حفاظت می توان از ورنی و UV استفاده کرد.

-       وضعیت دیوار و محلی که پوستر روی آن نصب می شود باید مناسب باشد.

-       فضا باید دور از گزند و خرابی باشد.

-       فضا باید دور از بارندگی برف و باران باشد.

-       باید میدان دید و زاویه ای که پوستر در آن مکان نصب می شود با دید مخاطب و زاویه حرکت او متناسب باشد.

 

 

 

در باره استاد: استاد قربانعلی پورمرادیان یکی از کارشناسان خبره و زبده روابط عمومی است که سال ها در این کسوت در اداره کل روابط عمومی وزارت نفت مشغول به فعالیت بوده و از خود آثار زیادی بر جای گذاشته است.

استاد پورمرادیان پس از افتخار بازنشستگی، حاصل سال ها تجربه خود را از طریق تدریس و بحث و مباحثه در دانشگاه جامع علمی کاربردی به خیل مشتاقان حرفه و دانش روابط عمومی منتقل می کند.

وی در حال حاضر در مرکز علمی کاربردی واحد 41 دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول به تدریس است و علاقمندان این استاد ارجمند به پاس قدردانی از تلاش وی، این مراسم تجلیل را ترتیب دادند.

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد