درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43588صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 9 تیر 1399 - 11:04
نقش ناشران علمی در گسترش الگوریتم‌های نژادپرستانه
عده‌ای از محققان هوش مصنوعی دو روز پیش در نامه‌ای سرگشاده از ناشر علمی اسپرینگر نیچر (Springer Nature) برای یک مقاله کنفرانسی که قرار بود در کتاب «معامله‌های علوم محاسباتی و هوش محاسباتی» منتشر شود انتقاد کرده‌اند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| عده‌ای از محققان هوش مصنوعی دو روز پیش در نامه‌ای سرگشاده از ناشر علمی اسپرینگر نیچر (Springer Nature) برای یک مقاله کنفرانسی که قرار بود در کتاب «معامله‌های علوم محاسباتی و هوش محاسباتی» منتشر شود انتقاد کرده‌اند.
 
 این مقاله با عنوان «الگوی شبکه عصبی عمیق برای پیش‌بینی جرم با استفاده از پردازش تصویر» ادعا می‌کند با استفاده از سیستم تشخیص چهره می‌تواند پیش‌بینی کند فردی مجرم است یا خیر. این تحقیق در دانشگاه هریسبورگ انجام شده‌ است و قرار بود در کنفرانسی ارائه شود.
 
 در پاسخ به نامه، اسپرینجر اعلام کرد این مقاله را منتشر نخواهد کرد. همچنین دانشگاه هریسبورگ اطلاع داد برای رفع نگرانی‌های مطرح‌شده مقاله را به‌روز می‌کنند. در عین حال، دانشگاه هریسبورگ و نویسندگان مقاله از ارائه نسخه اصلی مقاله سرباز زدند.
 
 از سوی دیگر، امضاکنندگان این نامه گفته‌اند که همچنان به دنبال تحقق خواسته‌های دوم و سوم نامه‌اند. خواسته دوم صدور بیانیه‌ای توسط اسپرینگر است که در آن استفاده از تکنیک‌های آماری مانند یادگیری ماشین (machine learning) برای پیش‌بینی جرم و جنایت را محکوم کند و نقش خودش را در پیشبرد چنین تحقیقاتی که تاکنون انجام شده‌اند بپذیرد. خواسته سوم معترضان هم تعهد تمامی ناشران علمی به عدم انتشار مقالات مشابه در آینده است.
 
 هدف نویسندگان این نامه نشان دادن مشکل سیستماتیک در انتشار مقالات علمی است؛ مشکلی که مدت‌هاست محققان را به رعایت نکردن مسائل اخلاقی سوق می‌دهد. از زمان مرگ جورج فلوید و شکل‌گیری جنبشی بین‌المللی برای تحقق عدالت نژادی، صنعت فناوری و حوزه هوش مصنوعی هم به‌طور خاص در رابطه با نقشی که در تقویت نژادپرستی ساختاری ایفا کرده‌اند مورد پرسش قرارگرفته‌اند.
 
 به‌عنوان‌مثال، IBM، مایکروسافت و آمازون همگی تعلیق دائمی یا موقت محصولات تشخیص چهره خود را اعلام کردند. این اقدام نتیجه دو سال فعالیت و دفاع محققان و کنشگران برای نشان دادن ارتباط بین این فناوری‌ها و نظارت بیش‌ازحد و تبعیض‌آمیز بر جوامع اقلیتی بوده است. این نامه جدیدترین دستاورد این جنبش رو به رشد است، قدمی به سمت پذیرش مسئولیت اخلاقی بیشتر در هوش مصنوعی.
 
    منبع: سایت تکنولوژی‌ریویو - میدان

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد