درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 12:58   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
  سرمایه‌سازی از اتفاق‌های مثبت
  اظهارات وزیر اقتصاد در گفت و گویی پیرامون نحوه تأمین مالی بودجه سال‌ 1399
  وزیر اقتصاد به دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازار سرمایه خبر داد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43584صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 8 تیر 1399 - 22:55
معرفی کتاب/ دموکراسیِ چندپاره در دوران شبکه‌های اجتماعی
آنجلیا آر. ویلسون - رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی منافع زیادی برای ما دارند. با این حال، مخاطرات زیادی هم به همراه می‌آورند. از جمله‌ی این مخاطرات «دوقطبی‌سازی» فضای سیاسی و تضعیف «دموکراسی مشورتی» است. پژوهشگری که از مشاوران اوباما در امور نظارتی و اطلاع‌رسانی بوده، در کتاب تازه‌ی خود به این مخاطرات می‌پردازد.
  

جمهوری: دموکراسی چندپاره در دوران شبکه‌های اجتماعی، نوشته‌ کاس آر. سانستین، انتشارات دانشگاه پرینستون، ۲۰۱۷.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ظاهراً رئیس جمهور جدید آمریکا، با رسانه‌ها یا اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم، به گفته‌ خودش، با «رسانه‌های دروغ‌پرداز» مشکل دارد.

 

از نظر برخی، حملات او به خبرنگارانی که از منابعی استفاده می‌کنند که هویت آن‌ها فاش نشده است و مانع شدن از حضور خبرنگاران رسانه‌های نیویورک تایمز، سی ان ان، پولیتیکو، بازفید، بی بی سی، گاردین، و دیلی میل در یک نشست خبری که اخیراً در کاخ سفید برگزار شد، وقتی با اظهارات او در توئیتر (که نمونه‌های‌اش را در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید) همراه می‌‌شود، می‌تواند متعهد بودن او به «آزادی بیان» را زیر سؤال ببرد و بیان‌گرِ گرایش او به سانسور کردن اخباری باشد که او، کابینه‌، و اقدامات‌اش را زیر سؤال می‌برند و آن‌ها را غیرقانونی و حتی خائنانه می‌خوانند. هرچند که از نظر دیگرانی هم، رئیس جمهور آمریکا کاملاً محق است که دشمنان‌اش را، که پیوسته و به‌ شکلی فعال اخبار مربوط به دولت او را منفی جلوه می‌دهند، به چالش بکشد.

اما آیا تمام این‌ها توفان دیگری نیست که رئیس جمهور آمریکا و «رسانه‌ها» برای سرگرم کردن ما به پا کرده‌اند؟ گذشته از این‌ها، آیا بازی سیاست همیشه این نبوده است که «ما» و «آن‌ها» را در مقابل هم قرار دهد؟ اهمیتِ این موضوع در چیست؟ کاس آر. سانستین، کارشناس حقوقی که در دوره‌ی ریاست جمهوری اوباما در دفتر اطلاعات و امور نظارتی کاخ سفید سِمت ارشدی داشته است، می‌گوید که این موضوع اهمیت زیادی دارد. در واقع، بحث او این است که جمهوری آمریکا و تمام آن‌چه این جمهوری نمادِ آن است در خطر است.

کتاب #جمهوری سومین کتابی است که او در آن به خطراتی که اینترنت برای سیاست ایجاد می‌کند می‌پردازد. سانستین در این کتاب بر نقش
شبکه‌های اجتماعی در دوقطبی شدن آرا متمرکز شده است. به طور مثال، الگوریتم‌های فیسبوک با گردآوری و تحلیل «لایک»ها و «دیس‌لایک»ها، ارتباطات دوستانه‌ای که داریم، مطالبی که می‌خوانیم، و آن‌هایی که حتی بدون خواندن‌شان همرسانی می‌کنیم، تصویری از آن‌چه ما هستیم ارائه می‌دهد و بدین ترتیب، همه چیزِ ما را (از آن‌چه ممکن است بخریم تا مطالب و اخباری که ممکن است به آن علاقه نشان دهیم) پیش‌بینی می‌کند.

برگردان: سپیده جدیری


آنجلیا آر. ویلسون استاد علوم سیاسی در دانشگاه منچستر است. آن‌چه خواندید برگردانِ این نوشته‌ی او است:

Angelia Wilson, ‘#Republic: Divided Democracy in the Age of Social Media,’ Times Higher Education, 9 March 2017.
www.aasoo.org

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در بازداشتگاه اوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا