درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 11:44   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
  سرمایه‌سازی از اتفاق‌های مثبت
  اظهارات وزیر اقتصاد در گفت و گویی پیرامون نحوه تأمین مالی بودجه سال‌ 1399
  وزیر اقتصاد به دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازار سرمایه خبر داد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43578صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 8 تیر 1399 - 20:16
چگونه می توان پروژه نمونه کارها را با استراتژی تجارت تراز کرد
تعریف استراتژی یک برنامه عملی بلند مدت است که برای رسیدن به یک هدف خاص یا مجموعه ای از اهداف مورد استفاده قرار می گیرد. برای به دست آوردن بیشترین استفاده از منابع، شرکتها باید استراتژی و تخصیص منابع جدید محصول را دستور کار خود قرار دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تعریف استراتژی یک برنامه عملی بلند مدت است که برای رسیدن به یک هدف خاص یا مجموعه ای از اهداف مورد استفاده قرار می گیرد. برای به دست آوردن بیشترین استفاده از منابع، شرکتها باید استراتژی و تخصیص منابع جدید محصول را دستور کار خود قرار دهند.

علاوه بر این، بسته به استراتژی های خود، شرکت ها تصمیم می گیرند روی بازارها، فناوری ها و محصولات خاص تمرکز کنند. در همین روش، پس از تعیین استراتژی، اکثر پروژهها و هزینه ها باید در آن بازارها، محصولات و فناوری ها متمرکز شود.


استراتژی و نمونه کارها

وقتی شرکت ها می خواهند استراتژی را با پرتفوی پروژه تراز کنند، باید دو جنبه را در نظر بگیرد. اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که کلیه پروژه ها باید با استراتژی تجاری خود سازگار باشند. عنصر دوم این است که خرج هزینه های آنها باید منعکس کننده اولویت های استراتژیک آنها باشد.

مدل های امتیاز دهی

از مدل های امتیاز دهی می توان برای تراز کردن سبد پروژه با استراتژی تجاری استفاده کرد. در حقیقت، تناسب استراتژیک می تواند یکی از اهداف بیشماری باشد که در یک مدل امتیاز دهی در نظر گرفته می شود، به همراه سودآوری یا احتمال موفقیت. این می تواند با اضافه کردن تعدادی از سؤالات استراتژیک به مدل امتیاز دهی انجام شود.

افزودن چندین فاکتور استراتژیک در مدل امتیاز دهی باعث می شود پروژه هایی متناسب با استراتژی تجارت در صدر لیست قرار بگیرند. در عین حال، با پیروی از این روش پروژه هایی که متناسب با استراتژی نیستند، در لیست پایین تر قرار می گیرند.

 

سبد استراتژیک

رویکرد از بالا به پایین احتمالاً تنها روشی است که می تواند اطمینان حاصل کند که سبد پروژه ها واقعاً منعکس کننده استراتژی تجاری تعریف شده است. رویکرد سبد استراتژیک به شرکتها این امکان را می دهد تا استراتژی های خود را با صرف هزینه در پروژه های خاص پیاده سازی کنند.

مدیران ابتدا چشم انداز و استراتژی خود را برای تجارت ایجاد می کنند ، سپس در مورد نحوه تمایل به تخصیص منابع پولی محدود خود تصمیم گیری می کنند. با این کار پروژه های موجود به سبدهایی تقسیم می شوند که با استفاده از ابعاد استراتژیک توسعه می یابند.

رایج ترین ابعاد در زیر ذکر شده:
- نوع پروژه: میزان منابعی که باید به انواع مختلف پروژه ها اختصاص یابد (به عنوان مثال پیشرفت محصول جدید ، نگهداری ، بهبود فرآیند و غیره)؛
- خطوط تولید: مقدار منابعی که باید بین خطوط محصول تقسیم شود؛
- اهداف استراتژیک: میزان منابعی که باید بین اهداف استراتژیک مشخص شده تقسیم شود (به عنوان مثال دفاع از بازار اصلی یا گسترش بازار و غیره).

پس از آن، مدیران تعیین می کنند که آیا هزینه واقعی با هزینه های مطلوب برای هر سبد مطابقت دارد یا خیر. شرکت ها می توانند از یک مدل امتیاز دهی یا معیارهای مالی برای رتبه بندی پروژه ها در هر سبد استفاده کنند. به این ترتیب، تعدیل نمونه کارها یا با از بین بردن پروژه ها، یا با تنظیم فرآیند تأیید برای پروژه های آینده انجام می شود.

سرانجام، برای بدست آوردن سبد نهایی پروژه ها، پروژه ها در سبد اولویت بندی می شوند. در پایان این فرآیند، نمونه کار نهایی پروژه بیانگر استراتژی تجاری شرکت است.

به عنوان مثال شرکت هایی وجود دارند که سبدهابی شماری دارند و در زیر برخی از رایج ترین آنها وجود دارد:

- پروژه های توسعه پلتفرم جدید
- پروژه های توسعه محصول جدید
- پروژه های تعمیر و نگهداری

در این حالت، مدیران ارشد وجوه را در این سبدها تقسیم می کنند و سپس پروژه های خود را در مقابل هر سبد، رتبه بندی می کنند. پرتفوی جداگانه پروژه ها ایجاد و مدیریت می شوند. تفکیک هزینه در پروژه ها اولویت های استراتژیک را منعکس می کند.


یادت باشه
یکی از نقاط قوت رویکرد سبد استراتژیک این است که هزینه را به استراتژی تجارت مرتبط می کند. با استفاده از این روش، هزینه در سبد استراتژیک، با گذشت زمان، مساوی با هزینه های تعیین شده برای مدیران خواهد بود. جنبه های مهم دیگری که باید در هنگام استفاده از سبدهای استراتژیک در نظر بگیرید این است که پروژه هایی از سبدهای مختلف با یکدیگر مقایسه نمی شوند. در حقیقت، لازم نیست یک لیست کامل از معیارهای رتبه بندی متناسب با همه پروژه ها ایجاد شود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  عصر اطلاعات گمراه‌کننده؛ انقلابی در پروپاگاندا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا