درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 13:29   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
  سرمایه‌سازی از اتفاق‌های مثبت
  اظهارات وزیر اقتصاد در گفت و گویی پیرامون نحوه تأمین مالی بودجه سال‌ 1399
  وزیر اقتصاد به دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازار سرمایه خبر داد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43566صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 8 تیر 1399 - 00:59
دسترسی آزاد به شبکه های اینترنتی
رضا افخمی - در عصر نوین که تولید فناوری های دیجیتالی و ابزارهای اینترنتی با سرعت سرسام آوری در حال رشد است، بهره برداری از این محصولات و تجهیزات دیجیتالی در ارتباطات درون و برون سازمانی در کشور ها ضروری به نظر می رسد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اهمیت استفاده از ظرفیت های شبکه های اینترنتی و فضای مجازی در اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای سازمان ها ، نهادها و دستگاه های اجرایی (در عصر کنونی که به عصر انفجار اطلاعات معرفی شده است) بر کسی پوشیده نیست و رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب، روابط‌عمومیها و سایر علوم ارتباطی نیز از این تحول بی نصیب نمانده و گذر از دوران سنتی به سمت الکترونیکی شدن فعالیت های ارتباطی و اطلاع رسانی امری اجتناب ناپذیربوده و ضرورت استفاده از فناوری های نوین در عرصه اطلاع رسانی درکشور و جهان هر روز بیشتر و تخصصی تر می شود.

در عصر نوین که تولید فناوری های دیجیتالی و ابزارهای اینترنتی با سرعت سرسام آوری در حال رشد است، بهره برداری از این محصولات و تجهیزات دیجیتالی در ارتباطات درون و برون سازمانی در کشور ها ضروری به نظر می رسد.

نباید از نظر دور داشت که رسانه های جمعی و روابط عمومی‌ها حتی اگر تمام ابزارهای نوین ارتباطی و الکترونیکی و ... را در اختیار داشته باشند ولی زمینه و بستر مناسب استفاده از فضای اینترنتی را در اختیار نداشته باشند و همچنان با تفکر و ابزارهای اطلاع رسانی سنتی، فعالیت نمایند، هیچ‌گاه به یک سازمان پویای ارتباطی و یا یک روابط عمومی دیجیتالی و سرآمد تبدیل نخواهند شد .

امروزه شیوه های سنتی انتقال اخبار و اطلاعات (در کشور های جهان سوم و یا حتی بعضی از کشورهای در حال توسعه) در مقابله با وسایل ارتباط جمعی و ابزارهای نوین اطلاع رسانی ، توان ایستادگی و مقاومت را نداشته و محکوم به شکست خواهند بود.

سرعت انتقال اخبار و اطلاعات در دنیای دیجیتال امروزی ( که به دهکده جهانی معروف است ) به حدی سریع و بالاست که عمر اطلاع رسانی یک پیام ، رخداد و خبر را بسیار کوتاه کرده به طوری که هر اتفاقی در هر نقطه ای از جهان به سرعت و در مدت چند دقیقه و حتی چند ثانیه در کل دنیا به اشتراک گذاشته می شود.

نهادها ، سازمان ها و دستگاهای اجرایی باید براساس قانون شفاف سازی اطلاعات ، اخبار ، خدمات و فعالیت های مورد نیاز مخاطبان را ( با رعایت سطح دسترسی اطلاعات و امنیت داده ها ) دراسرع وقت در اختیار آنان قرار دهند و در این راستا فضای اینترنتی و شبکه های مجازی می توانند راه گشای مناسبی در امر اطلاع رسانی به روز ، صحیح ، شفاف و سریع باشند .

کوتاه سخن اینکه : از وزارت علوم و ارتباطات ، متولیان امر و نهادهای ذیربط انتظار می رود ، ضمن آسیب شناسی و بازنگری مزایا ، معایب و محدودیت های فضای اینترنتی و شبکه های مجازی ( از جمله توییتر ، تلگرام ، واتساپ اهمیت و نقش این ظرفیت های نوین را برای اطلاع رسانی شایسته و پاسخگویی مناسب و سریع به جامعه ، بررسی نموده و با برگزاری وبینارها ، ویدئو کنفرانس ها و نشست های علمی و تخصصی ، تهدیدها را به فرصت تبدیل نموده و به منظور تولید محتوا ، اقتصادی پویا ، ارتباطی کارا و رونق کسب و کارهای اینترنتی و ... نسبت به رفع فیلتر شبکه های اینترنتی و یا ارایه راهکارهایی که سطح دسترسی به فضای اینترنتی را برای متخصصان حوزه رسانه ، علوم ارتباطات ، روابط عمومی ، بهداشت و درمان ، صنعت ، اقتصاد و تولید و .... را تسهیل می نماید ، اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در بازداشتگاه اوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا