درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:35   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43561صفحه نخست » شنبه، 7 تیر 1399 - 09:46
سه نوع آموزش
در تشکل‌ها برخلاف شرکت‌ها، مهارت بازاریابی اهمیت چندانی ندارد. تخصص لابی‌گری اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. اینکه چطور می‌توان به اتکای پژوهش، روابط‌عمومی و رسانه، ابزارهای گفت‌وگوی حاکمیتی، نامه‌نگاری، نشست‌ها و مراجعات حضوری و ظرفیت‌های غیررسمی، از منافع اعضای تشکل حمایت کرد، همگی مهارت‌های منحصربه‌فردی هستند که با آموزش دیدن، ارتقا می‌یابند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مهدی خاکی‌فیروز دبیر گروه اصناف و تشکل‌ها تشکل‌ها در حوزه آموزش، سه سطح خدمات‌دهی را تجربه می‌کنند. نخست آموزش‌های عمومی است که به اعضا می‌دهند و موجب تسهیل روابط صنف با ارکان مختلف حاکمیت می‌شود. مقررات شهری و انتظامی، روابط کار و مسائلی از این دست در این گروه جای می‌گیرند. معمولا این قبیل آموزش‌ها با سهولت بیشتری برگزار می‌شود. از سویی اعضای تشکل به دلیل احساس نیاز به آن، حضور و مشارکت موثری در جلسات دارند و از سوی دیگر، یافتن مدرسان مسلط به این مباحث، کار دشواری نیست و تعداد زیادی از کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بعضا بازنشستگان، آماده ارائه دانش اداری خود هستند.

نوع دوم آموزش، مهارت‌های تخصصی موردنیاز اعضاست. مسائلی از قبیل طرز کار با سامانه‌های تخصصی، مقررات ویژه حاکم بر آن صنف به‌ویژه مقررات بهداشتی و ... با توجه به اینکه نوعی اجبار شغلی در پذیرش این آموزش‌ها وجود دارد، معمولا تشکل‌ها در برگزاری این نشست‌های آموزشی، با مشکلاتی از قبیل به حد نصاب نرسیدن جلسات مواجه نمی‌شوند. این اجبار گاهی برای دریافت گواهی‌نامه‌های آموزشی است و گاهی مهارت‌های موردنظر، آنقدر ضروری است که نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت.

اما سومین نوع آموزش که به مهارت‌های تشکلی بازمی‌گردد، ‌بسیار کمیاب است. از سویی مدیران تشکل‌ها که خود مدیریت یا مالکیت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را برعهده دارند، تصور می‌کنند در میانسالی و کهنسالی، نیاز چندانی به آموزش ندارند و کسی که یک کارخانه ۵۰۰ نفری را به مدت بیش از ۲۰ سال اداره کرده است، چه نیازی به مهارت برای مدیریت بر ۸۰ فعال هم‌صنف خود دارد؟

طنز تلخ ماجرا، درست از همین جا شروع می‌شود. در مدل مدیریت آمرانه شرکتی، مدیرعامل حرف نهایی را می‌زند و کارکنان حداکثر اجازه دارند به عنوان مشاور نظر بدهند و پافشاری آنها بر نظرات ارائه شده نیز نوعی عدم رعایت موازین شغلی به شمار می‌آید. اما در تشکل، درست عکس این ماجرا حاکم است. هر عضو تشکل یک حق رای دارد و تفاوتی ندارد که اندازه بنگاه اقتصادی که او اداره می‌کند کوچک یا بزرگ باشد. مدیران تشکل موظفند به همه اعضا حق اظهارنظر بدهند و در مواردی نیز که تعارض دیدگاه و حتی تعارض منافع وجود دارد، به رای عمومی مراجعه کنند.

در تشکل‌ها برخلاف شرکت‌ها، مهارت بازاریابی اهمیت چندانی ندارد. تخصص لابی‌گری اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. اینکه چطور می‌توان به اتکای پژوهش، روابط‌عمومی و رسانه، ابزارهای گفت‌وگوی حاکمیتی، نامه‌نگاری، نشست‌ها و مراجعات حضوری و ظرفیت‌های غیررسمی، از منافع اعضای تشکل حمایت کرد، همگی مهارت‌های منحصربه‌فردی هستند که با آموزش دیدن، ارتقا می‌یابند. حتی کار با شبکه‌های اجتماعی و سنجش اثربخشی آن و رفتارهای بازیگران موثر در این فضا، جزو مهارت‌هایی است که انتظار می‌رود مدیران تشکل‌های اقتصادی کسب کنند.

شناخت افکار عمومی و ارائه راه‌حل‌های میانه که هم متضمن منافع اعضای تشکل باشد و هم از سوی جامعه پیرامونی منکوب نشود، دیگر مهارتی است که انتظار می‌رود بزرگان تشکل‌ها برای کسب آن تلاش کنند.

پرسش‌هایی نظیر این که علاوه بر اعضا که صاحبان کسب‌وکار رسمی هستند، چه بازیگرانی به اتحادیه و نشست‌های آن دعوت شوند، پاسخ‌های ساده و دم‌دستی ندارند. آیا واردکنندگان قانونی می‌توانند از نمایندگان رقبای کوچک و بزرگ خود نظیر کولبران و قاچاقچیان ریز و درشت بخواهند که تعامل حرفه‌ای داشته باشند؟ پذیرش شرکت‌ها و مدیران دولتی در بازی‌های تشکلی به نفع اعضا خواهد بود یا زیان آنها؟

مساله مهم در آموزش‌ها و مهارت‌های گروه سوم، کمبود نهادها و مدرسان آموزشی حرفه‌ای در این بخش است. البته شاید به مدد تحریک تقاضا و آشناتر شدن مدیران تشکل‌های پیرو با دستاوردهای تشکل‌های پیشرو، بتوان تحولات خوبی در این بخش ایجاد کرد.
 

منبع: donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد