درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 11:54   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
  سرمایه‌سازی از اتفاق‌های مثبت
  اظهارات وزیر اقتصاد در گفت و گویی پیرامون نحوه تأمین مالی بودجه سال‌ 1399
  وزیر اقتصاد به دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازار سرمایه خبر داد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43557صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 7 تیر 1399 - 08:04
8 راه کمک روابط عمومی به فروش
نویسنده: ادوارد یانگ - آیا می دانستید که روابط‌عمومی می تواند یکی از قدرتمندترین ابزارها برای افزایش فروش باشد؟ اگر می خواهید تیم روابط عمومی تان به بالارفتن میزان فروش تان کمک کند، به 8 توصیه زیر عمل کنید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آیا می دانستید که روابط‌عمومی می تواند یکی از قدرتمندترین ابزارها برای افزایش فروش باشد؟ اگر می خواهید تیم روابط عمومی تان به بالارفتن میزان فروش تان کمک کند، به 8 توصیه زیر عمل کنید.


1. توجه مخاطبان را جلب کنید


تفاوت عمده میان روابط عمومی و تبلیغات این است که روابط عمومی تلاش بسیار بیشتری را می طلبد و به همین دلیل است که در بازاریابی به آن «رسانه اکتسابی» گفته می شود. هر کسی که زمان، دانش روابط عمومی و پشتکار داشته باشد می تواند روابط عمومی انجام دهد. کتاب "سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی" بر اساس این باور نوشته شده است که روابط عمومی، در ایجاد کردن برندهای جدید موفق تر است.


در نظر اکثر صاحب نظران این یک امر بدیهی است که مقاله ای که در یو اس ای تودی یا اینترپرنور منتشر می شود، قدرتی فوق العاده برای جلب کردن توجه مردم دارد. موضوعی که در مورد بنرهای تبلیغاتی صادق نیست. چه کسب کارتان از نوع بنگاه به بنگاه باشد یا بنگاه به مصرف کننده، روابط عمومی می تواند آگاهی وسیعی از برندتان را ایجاد کند.


2. علاقه ایجاد کنید


روابط عمومی به واسطه تولید اخبار می تواند علاقه ایجاد کند. خبر ماهیتی بسیار معتبرتر از آگهی تبلیغاتی دارد. با افزایش یافتن تعداد تبلیغات آنلاین، مصرف کننده تمام روز با پیام های تبلیغاتی بمباران می شود. به بیشتر این آگهی ها اصلا توجهی نمی شود. اما قدرت مطبوعات به گونه ای است که اخبار جلب توجه می کنند.

 

خبرنگاران، در نوشتن اخبار و عنوان های خبری که فکر می کنند، جذابیت دارند، خبره اند. درخواست های موفقیت آمیز روابط عمومی ها از خبرنگاران برای پوشش دادن اخبار شرکت متبوع شان نتیجه ای عالی برای شرکت ها در بر دارد. البته یکی از شروط کسب موفقیت در این زمینه، جذاب بودن درخواست های ارسال شده به خبرنگاران است. کار روابط عمومی فروش کالا نیست. فروش خبر است. علاقه ایجاد کنید تا نیمی از راه موفقیت را پیموده باشید.


3. میل به خواستن را در مخاطبان ایجاد کنید


محتواهای مطبوعاتی که رنگی از حادثه، کمیابی و پرستیژ دارند و یا به جمع بزرگی مربوط می شوند، جذابیت و درنتیجه، میل به خواستن و یا پیگیری کردن را ایجاد می کنند. برای ایجاد میل به خواستن همچنین می توان از روش های زیر بهره برد:


• انتشار مورد پژوهی ها یا رضایت نامه ها: خبرنگاران همیشه می خواهند بدانند چه کسانی محصولات تان را استفاده می کنند

• متمرکز شدن بر منافع: صرف بیش از اندازه زمان بر ویژگی های محصول اشتباه رایجی است. زیرا آنچه مردم راغب ترند بدانند منافعی است که با به کارگیری محصول تان به دست می آورند.

• از میان بردن ترس: یکی از راه های سود رسانی و همچنین یکی از پیامدهای جانبی آن، از میان بردن ترس است.

• اثر گلوله برفی: مطبوعات خوب، می تواند مطبوعات خوب تری را بر سر راه شرکت ها قرار دهد.


4. از آنان بخواهید بی درنگ اقدام به خرید کنند


عقل سلیم می گوید روابط عمومی، بهترین ابزار برای آگاه سازی است اما برای ایجاد مکالمه چندان کارآمد نیست. با آنکه این کار، از مسؤولیت های اولیه این صنعت به شمار نمی آید اما چنانچه روابط عمومی با بازاریابی تلفیق شود، کسب موفقیت در آن توسط تیم روابط عمومی تا حدی ممکن خواهد بود. همزمان بودن فعالیت های روابط عمومی و تبلیغاتی راه بسیار خوبی برای حصول نتایجی عالی است.


به این ترتیب، آمیختن قدرت بازاریابی محتوا و توانمندی روابط عمومی، روشی نتیجه بخش برای وادار کردن مشتریان بالقوه برای اقدام به خرید است. استفاده تیم روابط عمومی از نظرسنجی یا گرافیک اطلاع رسان کمک بسیار خوبی برای تبدیل مخاطبان به مشترین واقعی است.


5. اعتبار خود را بالا ببرید


بیایید دو گروه فرضی از وب سایت های متفاوت را با هم مقایسه کنیم. در گروه اول، سی ان بی سی، بارونزف و وال استریت ژورنال قرار دارند و در گروه دوم، هیچ نام برجسته ای وجود ندارد. آیا پاسخ به این سؤال که کدام گروه، به شما اعتبار می دهد، نیاز به صرف زمانی برای فکر کردن دارد؟ مسلماً نه!


حال پس از یادآوری این مثال ساده، باز گردیم به اهمیت و نقش روابط عمومی. این حرفه، ابزاری بسیار قدرتمند برای بالابردن اعتبار شرکت در نظر مشتریان بالقوه است. به محض آن که این اعتبار به دست آمد، فایق شدن بر آن برای رقبای تان بسیار دشوار خواهد بود.


6. تردیدها را بزدایید


بیایید یک بار دیگر دو وب سایت فرضی را در نظر بگیریم. هر دو، بخش اخبار دارند. اولی سابقه ای از انتشار مداوم بیانیه های مطبوعاتی درباره موضوعاتی شامل همایش هایی که شرکت در آنها حضور دارد، جوایز کسب شده، و محصولات جدید را دارد. دومی نیز فهرستی از بیانیه های مطوعاتی را دارد اما آخری آنها 9 ماه پیش بوده است.


وب سایت اول، بازدیدکننده را مطمئن می سازد که شرکت در جنب و جوش و در تکاپو است. این، قدرت روابط عمومی مداوم است- احتمالاً همان چیزی که برای تصمیم گیری برای خرید، برگ برنده شرکت به شمار آید.


7. قدم اول را بردارید


اگر در شرکت، فردی تصمیم گیرنده بودید و ایمیلی سرد (ایمیلی که فرستنده آن ناشناس است و بدون هماهنگی ایمیل را ارسال کرده است) دریافت می کردید، کدام یک ممکن بود توجه تان را به آن جلب کند؟


• پی دی اف دفترچه راهنمای فروش؛ یا


• لینک مقاله ای مطبوعاتی درباره وب سایت تان


پوشش خبری، یک آغاز کننده فوق العاده مکالمه و گام اول برای جک شدن در ذهن مشتریان بالقوه است. این برای شرکت های بنگاه به بنگاه روشی عالی است. البته برای شرکت های از نوع بنگاه به مصرف کننده عامل روانی بسیار تأثیر گذاری به شمار می آید.

8. از محتواهای همیشه سبز غافل نشوید


نمایش تبلیغات پولی آنلاین با تمام شدن بودجه متوقف می شود. اما مقاله خبری تا مدت ها در دسترس باقی می ماند. هنگامی که یک مشتری بالقوه بخواهد نام شرکت تان را جستجو کند، با دیدن یک مقاله درباره ویژگ های محصولات تان، نسبت به زمینه فعالیت تان آگاه خواهد شد. حتی اگر فعالیت های خود را متوقف کنید نیز، آن مقاله همچنان باقی خواهد ماند. اما چه اتفاقی می افتد اگر چیزی برای اطلاع رسانی نداشته باشید؟ گزینه های دیگری مانند موارد زیر وجود دارند:


• کارشناسان به عنوان منابع معتبر: می توانید کاری کنید که خبرنگاران و دبیران مطبوعاتی بدانند که مدیران خبره شرکت تان به عنوان منابع ارائه اطلاعات معتبر و نظرات کارشناسی در دسترسند.

• انجام نظرسنجی: مطبوعات، عاشق نتایج نظرسنجی ها هستند و به همین دلیل، این گزینه یکی از بهترین ها برای تبدیل کردن شرکت تان به یک هویت پیشتاز در صنعت تخصصی تان است.

• مقاله سفید یا اینفوگرافیک: اطمینان حاصل کنید که موضوع، متناس با شرایط کنونی، مرتبط با زمینه فعالیت، و البته آموزشی است. البته توجه به یک مووع اهمیت حیاتی دارد: اینکه از تعریف از خود باید بپرهیزید.


جایی که روابط عمومی نمی تواند به فروش کمک کند.


راه‌های کمک روابط‌عمومی به فروش را تا اندازه‌ای بررسی کردیم اما باید بدانیم که اگر محصول کاستی‌های و عیوبی داشته باشد که از آگاه‌سازی هم کمکی برای افزایش فروش آن بر نیاید، روابط‌عمومی نخواهد توانست به افزایش فروش منجر شود. باید متوجه بود که در این صورت، مشکل، تیم روابط‌عمومی و ناتوانی در ایجاد تقاضا نیست بلکه اشکال کار را باید در راهبرد و توسعه محصول جستجو کرد. لازم است پیش از انجام فعالیت‌های روابط‌عمومی، نسبت به بی نقص بودن محصول اطمینان حاصل کرد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  عصر اطلاعات گمراه‌کننده؛ انقلابی در پروپاگاندا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا