درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:10   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43525صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 4 تیر 1399 - 00:12
از «شهروند خبرنگاری» تا «مدیر خبرنگاری»
رهبر طوماری - اطلاع رسانی و روابط عمومی از قالبهای سنتی رها شده و وارد اندیشه و عمل تک تک مدیران شده است. هر کسی و هر مدیری، خود یک رسانه است و نمی تواند نباشد. هر مدیری آشنا به فضای مجازی نباشد، باید عطای مدیریت را به لقایش بخشد. امروزه هر مسئولی باید خودش، رسانه خودش باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پدیده «شهروند خبرنگاری» شرایطی بر جهان حاکم کرده که هر شهروندی، خود به عنوان یک منبع خبری به شمار می رود. منابع سنتی اطلاع رسانی تغییر یافته و نقش روابط عمومی ها از قالب سنتی خارج شده و امروزه عملا روابط‌عمومیها طبق سنت قدیمی، منبع نیستند. اینک خود مدیران دستگاهها هم، رسانه خود و دستگاه متبوع خویشند. در این فضا و شرایط، وزیر خارجه کشور هم نظرات شخصی خود را از طریق فضای مجازی نظیر فیس بوک و توئیتر و ... منتشر می کند. رئیس جمهور هم مجبور است برای خود کانال مشخصی داشته و با استفاده از ابزارهای فضای مجازی، مستقیما با مردم ارتباط برقرار کند. هر وزیری برای خود کانالی جهت اطلاع رسانی دارد و نمی تواند فارغ از این فضا حرکت کند. تمامی عملکرد آنان و مسئولین هم زیر ذره بین فضای مجازی است. کسی نمی تواند خود را بی نیاز از این فضا تصور کند.


روابط عمومی ها تغییر یافته و از نقش سنتی خود جدا شده اند. بروشور، جزوه، بنر و سی دی های مستندسازی و ... جای خود را به اطلاع رسانی آنلاین و به روز داده است. در عین حال بسیاری از سیستم های مدیریتی در قالب سنتی جا مانده اند و این چنین است که تصور می شود عملکرد دولت دیده نمی شود و خاموشی و سکون این فضا را گرفته است چون از فضای مجازی و تغییرات زمان جا مانده اند. فضای خبری و اطلاع رسانی در دنیا، رو به تغییر و تحول دارد و باید مدیران هم در بینش و تصورات و تفکرات خود تغییر ایجاد کنند تا در این سرعت تغییرات، از مردم جا نمانند. نباید زمان و اقتضائات زمانی از سیستم های اداری ما سبقت گرفته و برخی از سیستم های مدیریتی و دولتی ما از رقابت جا مانده و در قوالب اطلاع رسانی 10 سال قبل دست و پا زنند.


مردم با بنر و پارچه نوشته و سی دی های ساختگی کاری ندارند و اقبالی نسبت به آن نشان نمی دهند. آنها عملکرد سیستم های دولتی و مدیریتی را در فضای آنلاین جستجو می کنند. آنها خواهان پاسخگویی و فعالیت و اقدام آنلاین و فوری هستند. کسی را و مدیری را گریزی از این فضا نیست. اطلاع رسانی و روابط عمومی از قالبهای سنتی رها شده و وارد اندیشه و عمل تک تک مدیران شده است. هر کسی و هر مدیری، خود یک رسانه است و نمی تواند نباشد. هر مدیری آشنا به فضای مجازی نباشد، باید عطای مدیریت را به لقایش بخشد. امروزه هر مسئولی باید خودش، رسانه خودش باشد.


در طی چند سال اخیر بخشی از بدنه ناهمگون دولت یازدهم در فضایی که اغلب مردم و علاقه مندان اخبار و اطلاعات در فضای تلگرام حاضر بودند، استفاده از فضای مجازی از جمله تلگرام را برای اطلاع رسانی عملکرد دستگاه های دولتی محدود کردند آن هم در شرایطی که وزیران مربوطه صاحب کانال شخصی در تلگرام بودند و این نشان از تناقض آشکار در بدنه مدیریت اجرایی بود.

 

دولت یازدهم می توانست با بهره گیری از بهترین کادرهای اطلاع رسانی در فضای مجازی، تهدید را به فرصت تبدیل و برای قشر عظیمی از مردم تاثیر مطلوبی بگذارد ولی دولت صرفا مجاری اطلاع رسانی خود را محدود به یک روزنامه و یک خبرگزاری کرد که طبیعتا تاثیرگذاری آنها محدودتر از دیگر کانال های اطلاع رسانی بود.


اینک اگر هر شهروندی به عنوان یک منبع، برای یک خبر باشد، چرا مدیران ما نخواهند و یا نتوانند خود یک «مدیر خبرنگار» یا «مدیر رسانه» باشند؟


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد