درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 13:43   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
  سرمایه‌سازی از اتفاق‌های مثبت
  اظهارات وزیر اقتصاد در گفت و گویی پیرامون نحوه تأمین مالی بودجه سال‌ 1399
  وزیر اقتصاد به دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازار سرمایه خبر داد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43525صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 4 تیر 1399 - 00:12
از «شهروند خبرنگاری» تا «مدیر خبرنگاری»
رهبر طوماری - اطلاع رسانی و روابط عمومی از قالبهای سنتی رها شده و وارد اندیشه و عمل تک تک مدیران شده است. هر کسی و هر مدیری، خود یک رسانه است و نمی تواند نباشد. هر مدیری آشنا به فضای مجازی نباشد، باید عطای مدیریت را به لقایش بخشد. امروزه هر مسئولی باید خودش، رسانه خودش باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پدیده «شهروند خبرنگاری» شرایطی بر جهان حاکم کرده که هر شهروندی، خود به عنوان یک منبع خبری به شمار می رود. منابع سنتی اطلاع رسانی تغییر یافته و نقش روابط عمومی ها از قالب سنتی خارج شده و امروزه عملا روابط‌عمومیها طبق سنت قدیمی، منبع نیستند. اینک خود مدیران دستگاهها هم، رسانه خود و دستگاه متبوع خویشند. در این فضا و شرایط، وزیر خارجه کشور هم نظرات شخصی خود را از طریق فضای مجازی نظیر فیس بوک و توئیتر و ... منتشر می کند. رئیس جمهور هم مجبور است برای خود کانال مشخصی داشته و با استفاده از ابزارهای فضای مجازی، مستقیما با مردم ارتباط برقرار کند. هر وزیری برای خود کانالی جهت اطلاع رسانی دارد و نمی تواند فارغ از این فضا حرکت کند. تمامی عملکرد آنان و مسئولین هم زیر ذره بین فضای مجازی است. کسی نمی تواند خود را بی نیاز از این فضا تصور کند.


روابط عمومی ها تغییر یافته و از نقش سنتی خود جدا شده اند. بروشور، جزوه، بنر و سی دی های مستندسازی و ... جای خود را به اطلاع رسانی آنلاین و به روز داده است. در عین حال بسیاری از سیستم های مدیریتی در قالب سنتی جا مانده اند و این چنین است که تصور می شود عملکرد دولت دیده نمی شود و خاموشی و سکون این فضا را گرفته است چون از فضای مجازی و تغییرات زمان جا مانده اند. فضای خبری و اطلاع رسانی در دنیا، رو به تغییر و تحول دارد و باید مدیران هم در بینش و تصورات و تفکرات خود تغییر ایجاد کنند تا در این سرعت تغییرات، از مردم جا نمانند. نباید زمان و اقتضائات زمانی از سیستم های اداری ما سبقت گرفته و برخی از سیستم های مدیریتی و دولتی ما از رقابت جا مانده و در قوالب اطلاع رسانی 10 سال قبل دست و پا زنند.


مردم با بنر و پارچه نوشته و سی دی های ساختگی کاری ندارند و اقبالی نسبت به آن نشان نمی دهند. آنها عملکرد سیستم های دولتی و مدیریتی را در فضای آنلاین جستجو می کنند. آنها خواهان پاسخگویی و فعالیت و اقدام آنلاین و فوری هستند. کسی را و مدیری را گریزی از این فضا نیست. اطلاع رسانی و روابط عمومی از قالبهای سنتی رها شده و وارد اندیشه و عمل تک تک مدیران شده است. هر کسی و هر مدیری، خود یک رسانه است و نمی تواند نباشد. هر مدیری آشنا به فضای مجازی نباشد، باید عطای مدیریت را به لقایش بخشد. امروزه هر مسئولی باید خودش، رسانه خودش باشد.


در طی چند سال اخیر بخشی از بدنه ناهمگون دولت یازدهم در فضایی که اغلب مردم و علاقه مندان اخبار و اطلاعات در فضای تلگرام حاضر بودند، استفاده از فضای مجازی از جمله تلگرام را برای اطلاع رسانی عملکرد دستگاه های دولتی محدود کردند آن هم در شرایطی که وزیران مربوطه صاحب کانال شخصی در تلگرام بودند و این نشان از تناقض آشکار در بدنه مدیریت اجرایی بود.

 

دولت یازدهم می توانست با بهره گیری از بهترین کادرهای اطلاع رسانی در فضای مجازی، تهدید را به فرصت تبدیل و برای قشر عظیمی از مردم تاثیر مطلوبی بگذارد ولی دولت صرفا مجاری اطلاع رسانی خود را محدود به یک روزنامه و یک خبرگزاری کرد که طبیعتا تاثیرگذاری آنها محدودتر از دیگر کانال های اطلاع رسانی بود.


اینک اگر هر شهروندی به عنوان یک منبع، برای یک خبر باشد، چرا مدیران ما نخواهند و یا نتوانند خود یک «مدیر خبرنگار» یا «مدیر رسانه» باشند؟


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در بازداشتگاه اوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا