درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 مهر 1399 - 22:08   

اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی

  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی


ادامه ادامه مطلب یک

بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا

  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا

  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!
  بازدید مسول وکارشناسان روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب از مراکز بهزیستی
  گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر
  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد
  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی
  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  اشتباهات در فروش
  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق
  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43429صفحه نخست » رادیو روابط عمومیدوشنبه، 26 خرداد 1399 - 11:17
"فضای سوم" در روابط عمومی
*رهبر طوماری - فعالیت در فضای سوم، اقتضائاتی دارد از جمله ایجاد فضای چهره به چهره، فعالیت در فضای واقعی و مجازی و تولید اطلاعات همزمان و تلاش برای افزایش قدرت ارتباطات چند سویه سازمان با جامعه و ضرورت پاسخگویی سازمان بدون فوت وقت و ضرورت تنوع تولیدات کمی و کیفی در فضای واقعی و مجازی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| الگوی "دوسویه همسنگ" که از سوی "گرونیک" و "هانت" مطرح شده، ویژگی‌هایی همچون توجه به "اخلاق" و تعدیل "سیاست‌های سازمان"، "ارزیابی فعالیت ها" ، "گفتگو" ، "مشارکت" و "تفاهم" اشاره دارد. بر این اساس کارایی روابط عمومی و عوامل موثر بر آن بستگی زیادی به تعامل و تفاهم بین سازمان و نهادهای مردمی و گروههای اجتماعی دارد. ارتباطی که در آن هم ارایه محتوا می شود و هم بازخورد دریافت می شود.

اما امروزه علی رغم تحریر کتب و مقالات فراوان در حوزه روابط عمومی و تعاریف بسیار از آن، به مفهومی بنام "روابط‌عمومی موقعیتی" می رسیم. روابط عمومی که در آن، زمان و الزامات آن، تاثیر شگرفی روی کار روابط عمومی و سیاستهای سازمانی می گذارند.

امروزه فضای کار در واحدی به نام روابط عمومی مستحیل در فضای مجازی شده است. فضایی که در آن به راحتی نمی توان شناسنامه گروهها و تشکیلات اجتماعی را شناخت و بر مبنای تئوری "ارتباط دو سویه همسنگ" سنگ بنای تفاهم و تعامل را گذاشت و در این شرایط است که "فضا" نقش خود را بیش از پیش عیان می سازد آنگونه که "زیمل" آن را در پیوندی ناگسستنی با ارتباطات اجتماعی تلقی می کند.

باید به این واقعیت توجه کرد که تا قبل از کشف "فضای مجازی" اطلاعات و عملکردها در فضای واقعی منتشر می‌شدند، ولی با کشف فضای مجازی می توان گفت که سه عصر متمایز از هم یعنی عصر اطلاعات و فضای واقعی، عصر اطلاعات و فضای مجازی و عصر اطلاعات و فضای تداخل گفتمانی میان عصر واقعی و عصر مجازی در هم ادغام شده اند.

روابط عمومی عصر حاضر با فضای سومی مواجه است که گفتمان واقعی و مجازی را در هم می آمیزد که می‌توان آن را "تداخل دو فضایی" نامید.

در این فضای تداخلی جدید، تجربه‌های زیسته در فضای واقعی و تجربه های به دست آمده در فضای مجازی به یک اطلاعات و گفتمان های انتزاعی تجربی تبدیل می شوند که با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند. این مشارکت گروهی فضای جدید گفتمانی را به وجود می‌آورد که بر روی فضای واقعی کار روابط عمومی تأثیرات فراوان دارد.

گفتمان متداخل نه منعکس کننده واقعیت فضای واقعی است و نه واقعیت فضای مجازی، بلکه در میان این دو فضا در حال شکل‌گیری است به همین دلیل است که وضعیت گفتمان های کنونی با ظهور فضای مجازی دچار ابهام های شدید و در حقیقت با چالش‌های زیادی مواجه شده اند.

چنین واقعیتهایی بر روی کار روابط عمومی تأثیر فراوانی خواهند داشت. وضعیت سازمان، جامعه و روابط عمومی در یک موقعیت و شرایط جدیدی قرار می‌گیرند که بدون درک این واقعیت و شرایط، امکان ادامه کار رسانه ای و اطلاع رسانی با مشکل روبرو خواهد شد.

فعالیت در این فضای سوم، اقتضائاتی دارد از جمله ایجاد فضای چهره به چهره، فعالیت در فضای واقعی و مجازی و تولید اطلاعات همزمان و تلاش برای افزایش قدرت ارتباطات چند سویه سازمان با جامعه و ضرورت پاسخگویی سازمان بدون فوت وقت و ضرورت تنوع تولیدات کمی و کیفی در فضای واقعی و مجازی.

با چنین وضعیتی رویکردها، عملکردها، اهداف، وظایف و شیوه‌های تعامل در کار روابط عمومی و اطلاع رسانی کاملا متفاوت می‌شود که متمایز از شرح وظایف روابط عمومی سنتی است.

*رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک چرخه عمر محتوا


  استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات مشتریان


  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق


  چگونه تنوع را در محل کار افزایش دهیم؟


  اشتباهات در فروش


  تغییرات مهم در موتور جستجوی گوگل


  انتشار بیش از ۶ هزار خبر در شبکه‌های اجتماعی دانشگاه بیرجند


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد


  6 نکته برای بهبود استراتژی روابط عمومی آنلاین در زمان شیوع کرونا


  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی