درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:25   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43365صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 19 خرداد 1399 - 11:29
مدیران و مشاوران روابط عمومی: چه کنید اگر از رئیستان متنفرید
بن ویلمات، سرپرست روابط‌عمومی CIPD، می‌گوید: در بیشتر موارد کارکنان بر سر بی‌عدالتی یا کار زیاد از رئیسشان شاکی می‌شوند. او می‌گوید: "بیشتر اوقات چیزهای کوچک و پیش‌پا‌‌افتاده‌ای هم چاشنی ماجرا می‌شود و همه‌چیز از هم می‌پاشد".
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جان (نام واقعی او نیست) می‌گوید: "راستش من کارم را دوست دارم اما وقتی رئیسی داری که از او متنفری چه کار می‌توانی بکنی، رئیسی که فقط می‌خواهد مرا تحقیر کند، تمام انگیزه‌ آدم نابود می‌شود".

اوایل او مدیرش را دوست داشت اما وقتی دید که او بر عضو گروه فریاد کشید، نظرش عوض شد. از آن زمان به بعد همه‌چیز در سراشیبی افتاد. رئیس در اداره سر او هم داد کشید و جلوی همه او را در مناسبت‌های مختلف تحقیر کرد.

او می‌گوید: "اول از حرف‌های نیش‌دار شروع شد".


"اعصاب‌خرد‌کن"

"کم‌کم اما به طور آشکاری همه‌چیز تغییر کرد و حرف‌های نیش‌دار علنی‌تر و توهین‌آمیز و تحقیر‌آمیز شد".

او می‌گوید هر روز "اعصابش خرد می‌شد " تا به سر کار برود. جان اضافه می‌کند: "روابط شخصی آدم هم از این ماجرا بی‌تاثیر نمی‌ماند".

"وقتی برای رئیس بدی کار می‌کنید، رئیسی که مدام شما را تحقیر می‌کند، اعتماد‌به‌نفس‌تان از بین می‌رود".

"نمی‌توانید بهترین کار خود را ارائه دهید و احساس ناراحتی می‌کنید؛ آنقدر که حتی ذره‌ای هم دل‌تان نمی‌خواهد اضافه کاری کنید".

فقط جان نیست که چنین تجربه‌ای دارد. بنا بر پژوهش مؤسسه اقتصادی نیروی انسانی و توسعه (CIPD) حدود ۷ درصد از مردم نمی‌توانند با رئیسشان کنار بیایند.


"چیزهای پیش‌ پا‌افتاده"

بن ویلمات، سرپرست روابط‌عمومی CIPD، می‌گوید: در بیشتر موارد کارکنان بر سر بی‌عدالتی یا کار زیاد از رئیسشان شاکی می‌شوند.

او می‌گوید: "بیشتر اوقات چیزهای کوچک و پیش‌پا‌‌افتاده‌ای هم چاشنی ماجرا می‌شود و همه‌چیز از هم می‌پاشد".

او توصیه می‌کند برای پرهیز از چنین وضعیتی در مورد هر موضوعی با مدیر خود روراست گفتگو کنید، البته اگربه راحتی بتوانید.

آقای ویلمات می‌گوید: "مدیران گاهی اصلاً از تأثیر رفتارشان بر کارکنان خبر ندارند و این گفتگو می‌تواند آنها را هشیار کند".

البته او اشاره می‌کند که مسائل جدی‌تر مانند زورگویی و اذیت‌ و آزار بهتر است با مسئول کارگزینی یا مدیران بالاتر مطرح شود.


"طولانی و جدی فکر کنید"

آقای ویلمات می‌گوید که مدیر باید تا حدودی از زندگی کارکنانش خبر داشته باشد، مثلاً اینکه فرزند دارند یا می‌خواهند به تعطیلات بروند.

او می‌گوید: "اگر به کارکنان خود اهمیت ندهید، فضای اعتماد میان شما و آنها از بین می‌رود و بدون اعتماد، بنیان هر سازمانی بر‌ باد است".

او توصیه می‌کند که پیش از تصمیم برای ترک شغل "طولانی و جدی" فکر کنید شاید بتوانید فضای موجود را تغییر دهید.

دمیان بیلی، مشاور روابط‌عمومی که خودش زمانی با رئیسش مشکلاتی داشته است می‌گوید: "اگر مشکل‌تان شخصی است، وقتش است که دنبال کار دیگری بگردید".

او می‌گوید: "اگر شما آنها را دوست ندارید و آنها هم شما را دوست ندارند، احتمالاً این وضعیت هرگز بهبود پیدا نخواهد کرد".

او فکر می‌کند اگر با رئیس مشکل داشته باشید خیلی راحت‌تر از وقتی است که با یکی از کارکنان مشکل داشته باشید.

او ادامه می‌دهد: "به عنوان رئیس، اگر افرادی باشند که از شما خوششان نیاید باید به آن توجه کنید و فکر کنید که چرا از شما بدشان می‌آید".

"اگر یکی از کارکنان باشید و از رئیستان متنفر باشید، از نظر احساسی آزارنده‌ترین جایی است که می‌توانید باشید".

آدام واتسون خوب می‌دانست وقتی همه همکاران علیه آدم جبهه بگیرند، چه معنایی دارد.

او در سمت مدیر گروه هشت‌نفره‌ای از کارکنان اجرایی قرار گرفته بود بدون اینکه هیچ سابقه مدیریت داشته باشد و همه افراد زیر‌دستش از او مسن‌تر بودند.

او می‌گوید: "احمقانه بود که چنین شغلی را پذیرفتم، و آنها هم به همان اندازه احمق بودند که این شغل را به من سپردند".

آقای واتسون می‌گوید که به چند نفر از کارکنان گروهش این سمت پیشنهاد شده بود و آنها مایل به انجام آن نبودند و در نتیجه آن را به او دادند.

او ادامه می‌دهد: "آنها مرا به عنوان مدیر قبول نداشتند، چون از آنها جوان‌تر بودم، آنها بیشتر به چشم آدمی فریبکار به من نگاه می‌کردند".

آقای واتسون خوب می‌دانست که همه گروهش با او مخالفند، در ایام جشن‌های سال نو یک بار وقتی از وقفه ناهاری سر کارش برگشت متوجه شد که همه آنها با هم به مناسبت کریسمس به رستوران رفته‌اند بدون این که او را هم دعوت کنند.

او می‌گوید این ماجرا واقعاً "داستانی با پایان خوش و شیرین" نبود و از آن ماجرا‌هایی بود که هنوز هم نتوانسته است با آن کنار بیاید.

پس از هشت ماه او از این سمت کناره‌گیری کرد.

کارکنانی که از کار می‌زنند

اگر کارکنان با مدیران و رؤسا کنار نیایند، شرکت‌ها و مؤسسات فقط کارکنان خود را از دست نمی‌دهند و بیش از این ضرر می‌کنند.

پروفسور روزالیند سرل، کارشناس اعتماد سازمانی از دانشگاه گلاسکو معتقد است سرخوردگی و دلسردی کارکنان از مدیران ممکن است منجر به رفتار‌های مجرمانه شود.

او می‌گوید: "اگر نتوانید با سرخوردگی و دلسردی کنار بیایید، تبدیل به خشم می‌شود و آدم‌ها تصمیم به تلافی کردن می‌گیرند، وقتی تحقیر می‌شوند ممکن است حتی دست به کار خلاف بزنند".

پروفسور سرل هشدار می‌دهد که "اگر کارکنان احساس بی‌انصافی و بی‌عدالتی کنند، ممکن است تلاش کنند آن را با روش‌های شرورانه‌تری جبران کنند".

او اضافه می‌کند: "آنها اگر فکر کنند دستمزدشان کم است، ممکن است از کسب‌و‌کار بدزدند، یا وقتی از آنها درخواست‌های نامعقولی داشته باشید ممکن است ساعت‌های کاری خود را طوری تنظیم کنند که آن کار را انجام ندهند".

کریگ تا می‌توانست وقت بیشتری را در سالن ورزش و بار می‌گذارند "فقط برای اینکه همه‌چیز را فراموش کند".

سرانجام او کارش را به کار مورد‌علاقه‌اش تغییر داد اما هرگز فراموش نمی‌کند که چطور محل کار آدم ممکن است "شکنجه‌گاه" او باشد.

رئیس سابقش به او گفته بود که از محل کار دیگرش هم اخراج می‌شود.

اما او می‌دانست که این حرف دروغی بیش نیست.

 

گزارش بیشتر از بی سی

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد