شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه بابل گفت: روابطعمومی یکی از مهمترین سنگرها برای این خدماترسانی است، همکاران ما باید قدر این فرصت خدمت را بدانند و وظیفه ذاتی روابطعمومی ارتباط موثر با عموم جامعه است.
به گزارش شارا به نقل از بابل نوین، همزمان با روز روابط عمومی مهدی بادیکناری یکی از اعضای شورای روابط عمومی مازندران ضمن تبریک به فعالین این عرصه در گفتوگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: هر روز را باید روز روابط عمومی و اهالی رسانه جهت خدمت و اطلاعرسانی مناسب به عموم جامعه دانشت.
وی افزود: بسیار شنیدهایم که روابط عمومیها ،قلب تپنده ادارات خود هستند و حضورشان نقش تعیینکنندهای در پیشبرد اهداف هر مجموعه و یا سازمانی دارد.
رئیس شورای روابط عمومی شهرستان بابل ادامه داد: بدون شک ارتباط مستمر و موثر این فعالان عرصه اطلاعرسانی با اصحاب رسانه، یکی از مهمترین ملاکهای ارزیابی عملکرد آنان بهشمار میرود و از سوی دیگر، مدیران موفق نیز همواره از حضور روابط عمومیهای پرتلاش در کنار خود بهره بردهاند.
این مسئول تصریح کرد: روز ارتباطات بهانهای است تا دستکم یک روز در سال روابط عمومیها،خود موضوع خبر و گزارش خبرنگاران باشند که باید این فرصت را مغتنم شمرد.
بادیکناری گفت: خدمترسانی به مردم یکی از ویژگیهای اصلی روابط عمومیهاست، کسب عناوین مختلف دستگاهها زمانی معنادار است که روابط عمومیها کارهای برونسازمانی خود را به خوبی انجام دهند تا مردم بتوانند نتیجه اقدامات انجام شده را لمس کنند.
وی به روز بودن و نوآوری را جزو شاخصههای یک کارشناس روابط عمومی قلمداد و اذعان کرد: روابط عمومیها باید با ابزارهای نوین اطلاعرسانی به خوبی آشنا باشند، امروزه با تغییر ابزارهای زندگی و افزایش سرعت در کارها، ذهن انسانها نیز به سرعت اخبار و اطلاعات را دریافت کرده و به دنبال کوتاهترین راه برای رسیدن به مطلب مورد نظر است؛ بنابراین باید علاوه بر استفاده از شبکههای مجازی، سعی در نوشتن اخبار به صورت کوتاه و چکیده باشد.
مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه بابل تاکید کرد: وظیفه ذاتی روابطعمومی ارتباط موثر با عموم جامعه است و در همین راستا کار روابط عمومی فرمانداری متمایز از دیگر روابط عمومیهاست بیشتر مورد نظر مرد قرار دارد.
وی افزود: خدمت در این مجموعه، تفاوتهای بسیاری با دیگر سازمانها و ادارات دارد، چرا که تمام آنها به نوعی با فرمانداری در ارتباط بوده و فرمانداران نیز علاوه بر نشستهای رسمی، در بسیاری از آیینهای خارج از این اداره نیز شرکت میکنند، مردم در سختترین شرایط برای حل مشکلات خود به این نهاد مراجعه میکنند پس روابط عمومی که رابط میان مردم و فرماندار است باید صبور بوده و با حسن اخلاق با آنها برخورد کند.
برگزیده پیاپی دو دوره روابط عمومیهای برتر مازندران از سوی استانداری با توجه ویژه به اخلاقمداری در کار گفت: یکی از ویژگیهای روابط عمومیهای موفق، داشتن ارتباط خوب با خبرنگاران است، توجه به این موضوع یکی از مهمترین عوامل پیشرفت در انجام وظایفی است که بر دوش فعالان عرصه ارتباطات نهاده شده و مدیران موفق نیز افرادی هستند که با حفظ ارتباط مستمر خود با رسانهها، خدمات انجام گرفته را به گوش مردم و دولت برسانند.
وی افزود: تعامل با رسانهها و پاسخگویی به جامعه از مواردی است که همواره مورد توجه روابط عمومی باید باشد، از آنجایی که در همه سازمانها روابط عمومیها نزدیک ترین افراد به مدیران هستند باید از این ظرفیت برای خدمترسانی بهتر به مردم استفاده کرد.
بادیکناری در پایان یادآور شد: اگر نگاه خدمت به مردم باشد روابط عمومی یکی از مهمترین سنگرها برای این خدماترسانی است و همکاران ما باید قدر این فرصت خدمت را بدانند.
|