درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 اسفند 1397 - 00:23   

پیامک های عید نوروز و روابط عمومی

  پیامک های عید نوروز و روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  افزایش سرمایه ٢٠٣ درصدی بانک صادرات ایران ثبت نهایی شد
  چهار خدمت جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد
  دسترسی به نسخه IOS تقویم دیجیتال سال 1398 بانک ملی ایران
  کلنگ زنی یک باب مدرسه در استان خراسان جنوبی با مشارکت بانک ملی ایران
  بانک ملی ایران رکورد خود را شکست
  آمادگی کامل بانک ملی ایران برای خدمت رسانی در ایام نوروز
  پیام تبریک مدیر عامل بانک صنعت و معدن به مناسبت فرا رسیدن سال نو
  سال نو مبارک
  تجلیل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان روابط عمومی برتر استان یزد
  فراخوان جشنواره ایده های برتر بخش کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4332صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 25 تیر 1397 - 22:20
مدیریت و دکتر نطقی
روابط عمومی بر شالوده فلسفه مدیریت نو است؛ این امر نشان می دهد که مسئولیت مدیران وسعت زیادی یافته است. روابط عمومی مدیران را در پذیرش این مسئولیت یاری می کند.
  

شارا، هادی کمرئی مدیرکل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون- تاریخ روابط عمومی با تاریخ مدیریت، نقاط اشتراک فراوانی دارد و رابطه اش با مدیر مثل رابطه یک حسابدار با مدیر است. دکتر نطقی معتقد بود سخنی که درباره حکومت ها گفته شده در مورد روابط عمومی نیز درست است: «هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی است که دارد.»

1. مدیریت نو
روابط عمومی بر شالوده فلسفه مدیریت نو است؛ این امر نشان می دهد که مسئولیت مدیران وسعت زیادی یافته است. روابط عمومی مدیران را در پذیرش این مسئولیت یاری می کند. «روابط عمومی از مدیریت جدا نیست و با پیوند معنوی و تزئینی که به عنوان چرخ پنجم ارابه، به تنه برخی موسسات می چسبانند فرق بسیار دارد. این روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه لوکس، در خود مدیریت است نه در بیرون از آن. پس حق داریم که بگوییم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی ای است که دارد.»

2. مسئولیت اجتماعی مدیران
امروزه روشن شده است مدیران و سازمان ها و شرکت ها در مقابل کارکنان، مشتریان و جامعه تعهداتی دارند؛ شاید بیشتر از تعهدات شان در قبال سهامداران. از اینرو پیداست که بحث از روابط عمومی، به عنوان یکی از عنصرهای اساسی فلسفه مدیریت، دیگر جنبه تعارف ندارد. اگر مدیران به مسئولیت بزرگ خود پی نبرده باشند نمی توانند پای در این میدان بگذارند.

3. ارتباط با مدیران و کارکنان
ارتباط موثر نیازمند فرستنده و گیرنده است. در این حوزه، مدیران در مقام گیرنده قرار دارند. درست مانند رادیو، باید مدیران موج فرستنده را خوب میزان کنند. اگر پیامی دریافت نشود درست مثل این است که اساسا فرستاده نشده است. در این صورت، ارتباطی در کار نخواهد بود. اگر مقداری از پیام نرسد و مقداری دریافت نگردد، تداومی در کار ارتباط نخواهد بود و نه کارکنان و نه مدیران هیچ یک نمی توانند روی آن حساب کنند ...

 

4. روابط عمومی حقیقی
دکتر نطقی روابط عمومی را به سه نوع روابط عمومی تنبل (تکرارکار)، تشریفاتی (بله قربان گو) و روابط عمومی حقیقی تقسیم کرده است. ایشان معتقدند روابط عمومی حقیقی، مدیر را تحقیر نمی کند و آبروی او را نمی ریزد. مدیر هم مطمئن است که روابط عمومی در مسایل مختلف طرف او را دارد.

امروزه شیوه های مدیریت به ارزش های انسانی بیش از پیش توجه نموده و مساعی مدیران در معمولی داشتن رفتار عادلانه و سخاوتمندانه نسبت به کارکنان قرین موفقیت بوده است.
روابط عمومی متکی به فلسفه مترقی و انسانی مدیریت نو است که بدون ایمان به دموکراسی جز قالب تهی از آن به جای نمی ماند. از این جهت است که بررسی روح دموکراسی در اداره امور از مهمترین اشتغالات پژوهشگران روابط انسانی است. روابط عمومی می خواهد موسسات را باصطلاح مبدل به «خانه های شیشه ای» سازد. یعنی کوشش آن متوجه این هدف است که از ارتباطات مشکوک و تاریک دور شود، در هر اقدامی هدف روشن باشد و وسایل وصول بدان قابل ارائه به خودی و بیگانه. این روشنائی را با پخش اطلاعات می توان افزود. اطلاعات، هدف ها را روشن خواهد کرد. همه چیز شفاف خواهد شد و اعمال «حسن نیت» ممکن خواهد گشت.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیامک های عید نوروز و روابط عمومی


  سال نو مبارک


  نوروز؛ نمایش قدرت اُمید در انسان


  طراحی یک برنامه روابط عمومی


  محمدرضا پارسیان سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران شد


  نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی


  مدیر روابط عمومی محیط زیست همدان در جمع 5 مدیر روابط عمومی برتر محیط زیست کشور


  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: فعالیت روابط عمومی ها فرهنگی و جهت دار باشد


  اقدامات شاخص اداره‌کل روابط ‌عمومی استانداری‌ همدان در سال ۱۳۹۷


  آوازه موسسه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی