درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 26 مرداد 1397 - 09:46   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به

  سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به 'جنگ کثیف ترامپ علیه رسانه‌ها'


ادامه ادامه مطلب دو

پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان

  پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان


ادامه ادامه مطلب سه

اولین دختر نابینای مصری که مجری کانال‌ تلویزیون ماهواره‌ای شد

  اولین دختر نابینای مصری که مجری کانال‌ تلویزیون ماهواره‌ای شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا میزان ثمربخشی روابط عمومی قابل اندازه‌گیری است؟
  تقویم روز ارتباطات/ برنامه ای رادیویی که تاکنون نظیر آن به وجود نیامده است
  سرگذشت شگفت انگیز جوان معلول ایرانی و دانشجوی ممتاز رشته روابط عمومی
  جدیدترین آمار استفاده از اینترنت
  چین بزرگترین چاپخانه پول جهان را دارد
  بچه‌ها تحت تاثیر ربات‌ها قرار می‌گیرند
  اولین دختر نابینای مصری که مجری کانال‌ تلویزیون ماهواره‌ای شد
  پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان
  این کودک دو ساله روزی 40 سیگار می‌کشد
  سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به 'جنگ کثیف ترامپ علیه رسانه‌ها'
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4332صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 25 تیر 1397 - 22:20
مدیریت و دکتر نطقی
روابط عمومی بر شالوده فلسفه مدیریت نو است؛ این امر نشان می دهد که مسئولیت مدیران وسعت زیادی یافته است. روابط عمومی مدیران را در پذیرش این مسئولیت یاری می کند.
  

شارا، هادی کمرئی مدیرکل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون- تاریخ روابط عمومی با تاریخ مدیریت، نقاط اشتراک فراوانی دارد و رابطه اش با مدیر مثل رابطه یک حسابدار با مدیر است. دکتر نطقی معتقد بود سخنی که درباره حکومت ها گفته شده در مورد روابط عمومی نیز درست است: «هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی است که دارد.»

1. مدیریت نو
روابط عمومی بر شالوده فلسفه مدیریت نو است؛ این امر نشان می دهد که مسئولیت مدیران وسعت زیادی یافته است. روابط عمومی مدیران را در پذیرش این مسئولیت یاری می کند. «روابط عمومی از مدیریت جدا نیست و با پیوند معنوی و تزئینی که به عنوان چرخ پنجم ارابه، به تنه برخی موسسات می چسبانند فرق بسیار دارد. این روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه لوکس، در خود مدیریت است نه در بیرون از آن. پس حق داریم که بگوییم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی ای است که دارد.»

2. مسئولیت اجتماعی مدیران
امروزه روشن شده است مدیران و سازمان ها و شرکت ها در مقابل کارکنان، مشتریان و جامعه تعهداتی دارند؛ شاید بیشتر از تعهدات شان در قبال سهامداران. از اینرو پیداست که بحث از روابط عمومی، به عنوان یکی از عنصرهای اساسی فلسفه مدیریت، دیگر جنبه تعارف ندارد. اگر مدیران به مسئولیت بزرگ خود پی نبرده باشند نمی توانند پای در این میدان بگذارند.

3. ارتباط با مدیران و کارکنان
ارتباط موثر نیازمند فرستنده و گیرنده است. در این حوزه، مدیران در مقام گیرنده قرار دارند. درست مانند رادیو، باید مدیران موج فرستنده را خوب میزان کنند. اگر پیامی دریافت نشود درست مثل این است که اساسا فرستاده نشده است. در این صورت، ارتباطی در کار نخواهد بود. اگر مقداری از پیام نرسد و مقداری دریافت نگردد، تداومی در کار ارتباط نخواهد بود و نه کارکنان و نه مدیران هیچ یک نمی توانند روی آن حساب کنند ...

 

4. روابط عمومی حقیقی
دکتر نطقی روابط عمومی را به سه نوع روابط عمومی تنبل (تکرارکار)، تشریفاتی (بله قربان گو) و روابط عمومی حقیقی تقسیم کرده است. ایشان معتقدند روابط عمومی حقیقی، مدیر را تحقیر نمی کند و آبروی او را نمی ریزد. مدیر هم مطمئن است که روابط عمومی در مسایل مختلف طرف او را دارد.

امروزه شیوه های مدیریت به ارزش های انسانی بیش از پیش توجه نموده و مساعی مدیران در معمولی داشتن رفتار عادلانه و سخاوتمندانه نسبت به کارکنان قرین موفقیت بوده است.
روابط عمومی متکی به فلسفه مترقی و انسانی مدیریت نو است که بدون ایمان به دموکراسی جز قالب تهی از آن به جای نمی ماند. از این جهت است که بررسی روح دموکراسی در اداره امور از مهمترین اشتغالات پژوهشگران روابط انسانی است. روابط عمومی می خواهد موسسات را باصطلاح مبدل به «خانه های شیشه ای» سازد. یعنی کوشش آن متوجه این هدف است که از ارتباطات مشکوک و تاریک دور شود، در هر اقدامی هدف روشن باشد و وسایل وصول بدان قابل ارائه به خودی و بیگانه. این روشنائی را با پخش اطلاعات می توان افزود. اطلاعات، هدف ها را روشن خواهد کرد. همه چیز شفاف خواهد شد و اعمال «حسن نیت» ممکن خواهد گشت.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ برنامه ای رادیویی که تاکنون نظیر آن به وجود نیامده است


  کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی روابط عمومی‌ها در شهرستان بم برگزار شد


  اولین دختر نابینای مصری که مجری کانال‌ تلویزیون ماهواره‌ای شد


  سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به 'جنگ کثیف ترامپ علیه رسانه‌ها'


  "انتصاب مدیرکل جدید روابط عمومی بانک مرکزی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


  شوخی روابط عمومی با دیپلماسی عمومی


  نشست اندیشه ورز روابط عمومی های اوقاف کشور برگزار شد


  جدیدترین آمار استفاده از اینترنت


  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران