درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 مهر 1399 - 12:16   

مهارت‌های جدید برای موفقیت در فروش

  مهارت‌های جدید برای موفقیت در فروش


ادامه ادامه مطلب یک

4 نکته که مشتریان تمایلی به شنیدن آنها ندارند

  4 نکته که مشتریان تمایلی به شنیدن آنها ندارند


ادامه ادامه مطلب دو

نکته های کاربردی در مدیریت ارتباطات بحران

  نکته های کاربردی در مدیریت ارتباطات بحران


ادامه ادامه مطلب سه

دستیابی به سطح نهایی انگیزه کارکنان

  دستیابی به سطح نهایی انگیزه کارکنان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مبارزه کارآفرین اینترنتی با اخبار غلط و ناامنی‌های سایبری
  تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها از سنتی به الکترونیک
  مدیر روابط عمومی استانداری خراسان شمالی: روابط عمومی ها برای انعکاس خدمات دولت نیازمند حمایت ویژه هستند
  ترامپ همه مناظره با جو بایدن را در یک عکس به تصویر کشید
  چهار ویژگی برای روابط عمومی بانک مرکزی
  آشنایی با روابط عمومی
  مهارت‌های جدید برای موفقیت در فروش
  ششمین کنفرانس بین المللی ارتباطات و مطالعات رسانه ای
  برگزاری چهارمین جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سینا
  ستایش حقیقت در زمانه اخبار جعلی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43316صفحه نخست » ادامه مطلب سهچهارشنبه، 14 خرداد 1399 - 11:35
مصرف اینترنت؛ سبز یا ناپاک؟
در دوران تعطیلی ها و محدودیت هایی که البته به مرور کم می شوند، بیشتر ما زمان زیادی را در خانه گذراندیم و برای کار، خرید، ارتباط با دیگران و تماشای فیلم ها و سریال ها تا حد زیادی بر اینترنت تکیه داشتیم. این استفاده زیاد از اینترنت، به لطف مراکز پر مصرف داده که هسته اصلی اینترنت را تشکیل می دهند، و نیرویی که برای خنک کردن آنها پیش از داغ شدن لازم است، در تولید کربن و ایجاد تغییرات آب و هوایی تاثیر بسزایی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دوران تعطیلی ها و محدودیت هایی که البته به مرور کم می شوند، بیشتر ما زمان زیادی را در خانه گذراندیم و برای کار، خرید، ارتباط با دیگران و تماشای فیلم ها و سریال ها تا حد زیادی بر اینترنت تکیه داشتیم. این استفاده زیاد از اینترنت، به لطف مراکز پر مصرف داده که هسته اصلی اینترنت را تشکیل می دهند، و نیرویی که برای خنک کردن آنها پیش از داغ شدن لازم است، در تولید کربن و ایجاد تغییرات آب و هوایی تاثیر بسزایی دارد.


به گزارش iranjavan به نقل از سی بی سی نیوز، پیش بینی می شود امسال مراکز داده تا 651 ترا وات ساعت برق مصرف کنند، یعنی تقریبا به اندازه کل انرژی تولید شده در کانادا. 


اما در سال های اخیر این مراکز تلاش کرده اند بیش از پیش با محیط زیست سازگار شوند. شرکت های بزرگی مانند آمازون، مایکروسافت، اپل و گوگل قول هایی مبنی بر تلاش برای کاهش انتشار کربن داده و شواهد نشان می دهد تا حدودی موفق بوده اند.


در اینجا نگاهی به برخی اقدامات غول های دنیای اینترنت برای کاهش تولید کربن می اندازیم.


استفاده از انرژی تجدیدپذیر

مسلما استفاده از انرژی باد یا خورشید، میزان تولید کربن حاصل از مصرف برق را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. گوگل و اپل هر دو ادعا می کنند مراکز داده آنها 100 درصد از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند. آمازون اعلام کرده تا سال 2030، با افزایش 40 درصدی استفاده از منابع انرژی پاک نسبت به سال 2019، به این جایگاه خواهد رسید و مایکروسافت هم قصد دارد با سرمایه گذاری در تکنولوژی های کربن زدا، تا سال 2030 بیش از کربنی که تولید می کند، اتمسفر را از کربن پاکسازی کند. 


البته شرکت های کوچک نیز اقدامات مشابهی را در پیش گرفته اند. برای مثال، مرکز داده Estuxture کانادا نیز استفاده از نیروی هیدروالکتریک را افزایش داده و هدف خود را بهینه سازی مصرف و کاهش تاثیرات مخرب محیط زیستی اعلام کرده است. 


روش های پاک برای خنک کردن مراکز داده


به گفته موسسه Uptime، سازمان مشاور خدمات IT، برخی از روش های خنک کننده که مصرف انرژی را در سال های 2007 تا 2013 بهینه کرد عبارت بودند از:


- جداسازی هوای گرم و سرد، که نقاط داغ را از بین می برد و باعث می شود بتوان سیستم های خنک کننده را راحت تر برای دمای بالاتر تنظیم کرد.


- خنک کردن با جریان هوای آزاد، که از هوای خنک بیرون برای سرد کردن آب سیستم خنک کننده استفاده می کند. بسیاری از مراکز داده اکنون در مناطق خنک تر ساخته می شوند تا از سرمای هوا استفاده کنند.


- بعضی از این مراکز از آب سرد نیز برای خنک سازی استفاده می کنند. برای مثال، Frontier Networks از آب دریاچه انتاریو برای خنک کردن مرکز داده خود در تورنتو بهره می برد.


بازیافت گرما


در سراسر جهان، از گرمای اضافه مراکز داده برای گرم کردن خانه ها و ادارات، گلخانه ها و استخرها استفاده می شود. این کار مصرف خالص انرژی مراکز داده و تاسیساتی را که گرم می کنند، کاهش می دهد.


استفاده از تکنولوژی به صرفه تر


به خدمت گرفتن تجهیزات سِروِر به صرفه تر نیز می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. این یکی از استراتژی های مورد استفاده مرکز داده IBM واقع در بری انتاریو بود که باعث شد گواهینامه LEED شورای ساختمان سبز کانادا را در سال 2014 از آن خود کند. 


بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل و آمازون به جای سِروِرهای قدیمی مرسوم، با استفاده از مراکز داده ظرفیت بالا، که تخصصی تر و به صرفه تر هستند، کارایی خود را بهینه کرده اند. 


همچنین، برخی شرکت های تکنولوژی مانند Ranovus در اتاوا قصد دارند سرعت و ظرفیت انتقال داده را بالا برده و در نتیجه میزان انرژی لازم برای انتقال داده ها را کم کنند.


در حال حاضر، مراکز داده فقط نصف انرژی ای را که برای حمل و نقل در سراسر جهان استفاده می شود، مصرف می کنند- کاری که این روزها زیاد برایش سوخت نمی سوزانیم.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  نکته های کاربردی در مدیریت ارتباطات بحران


  آشنایی با راه‌های حفظ اعتبار در فعالیت‌های آنلاین


  مهارت‌های جدید برای موفقیت در فروش


  4 نکته که مشتریان تمایلی به شنیدن آنها ندارند


  انتصاب سرپرست روابط عمومی بانک مرکزی


  رسانه کماکان بستر شناخت جامعه


  ارتباطات موثر و تعامل با رسانه ها اساسی ترین وظیفه روابط عمومی هاست


  روابط عمومی شرکت پست استان ایلام برتر شد


  اولین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی شهرداری های استان تهران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی