درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:57   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43251صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 10 خرداد 1399 - 09:39
با خستگی و فرسودگی ناشی از اخبار کرونا چه کنیم؟
مدی سوج خبرنگار آزاد - بررسی روزانه سرخط خبرها برای اکثر ما کفایت می‌کند، حالا چه اینترنتی باشد چه تماشای اخبار تلویزیون. کسانی که از اضطراب رنج می‌برند می‌توانند هفته‌ای یک بار اخبار را چک کنند. نکته مهم دیگر منبع خبری است و بهتر است به منابعی توجه کنیم که "با حقایق سر و کار دارند و نه حدس و گمان.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دروع همه‌گیری ویروس ککرونا با افزایش مخاطبان اخبار همراه بود، اتفاقی که حالا برای خیلی‌ها به خستگی و اضطراب منتهی شده است. آیا می‌توان حدی برای مطلع بودن از اوضاع در نظر گرفت؟

برنامه‌های ویژه خبری و گفت‌وگوهای تلویزیونی جای برنامه ورزشی محبوبتان را گرفته‌اند. پیام‌رسان‌های اینترنتی پر از مقاله‌هایی است که هم‌خانه سابق یا عضوی از فامیل که سال‌ها می‌شود از نزدیک ندیده‌اید برایتان فرستاده‌اند.

اگر اخبار مصرفی روزانه را با واحد کالری می‌سنجیدیم، وزنی که خیلی از ما در این چند هفته اضافه کرده‌ایم از این هم بیشتر می‌شد. جهانی شدن همه‌گیری در ماه مارس خیلی‌ها را به وبسایت‌های خبری کشاند. مخاطبان بسیاری از شبکه‌ها خیلی ناگهانی زیاد شدند، مخصوصا بین جوانترها. اما ادامه بحران خیلی‌ها را بر آن داشت تا رژیم خود را عوض کنند.

پارول گوش، کارآفرین ۳۲ ساله سالکن سوئد، می‌گوید "خیلی راحت می‌توان از این مقاله به آن مقاله رفت. در یک دوره‌ای همه کارم شده بود همین، تا اینکه جلوی خودم را گرفتم." بقیه اعضای خانواده او در هند زندگی می‌کنند که قوانین قرنطینه بسیار سخت‌گیرانه‌تری نسبت به سوئد اعمال کرده است. او می‌گوید "خیلی استرس داشتم چون مدام سوئد و هند را مقایسه می‌کردم. مدام نگران والدین سالخورده‌ام بودم و به این فکر می‌کردم که کی می‌توانم دوباره آن‌ها را ببینم."

کریس کلنسی، ۳۳ ساله از استرالیا، با او موافق است و می‌گوید "فکر و ذهنم را تسخیر کرده است." او پیش از آغاز همه‌گیری نیز علاقه زیادی به اخبار داشت و خبرنگاران مختلفی را در توییتر دنبال می‌کرد. اما حالا روال زندگی خود را عوض کرده است. "الان دیگر فقط هفته‌ای یک برنامه خبری می‌بینم و بعضی از کنفرانس‌های خبری را مرور می‌کنم. البته این هم کم شده است چون حرف جدیدی در آن‌ها زده نمی‌شود."

آمار موجود نشان می‌دهد که آن‌ها تنها نیستند. با اینکه تعداد مخاطبان برنامه‌های خبری همچنان بیش از گذشته است، اما در بعضی جاها دارد کم می‌شود. در بریتانیا، مخاطب برنامه‌های خبری به کمترین میزان خود از زمان قرنطینه عمومی رسیده است و بعضی از برنامه‌های سرگرم‌کننده در استرالیا مجددا به صدر جدول پرمخاطب‌ها نزدیک شده‌اند.

مرکز تحقیقات پیو نیز در اواخر ماه آوریل اعلام کرد که حدود ۷۰ درصد آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که باید از تعقیب مداوم اخبار ویروس کرونا پرهیز کنند و ۴۰ درصد نیز عقیده دارند که توجه به اخبار از نظر عاطفی به آن‌ها ضربه می‌زند.

اولریخ هاگروپ، دبیر سابق خبر در دانمارک، می‌گوید "مردم می‌دانند که اخبار دقیق در زمان بحران مهم است. اما کووید-۱۹ همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است و خیلی‌ها احساس خفگی می‌کنند. شکی در اهمیت این داستان نیست، اما حقیقت این است که مردم وقتی حس می‌کنند که منکوب شده‌اند سراغ گربه خود یا سریال‌هایشان می‌روند."

اخبار بد چه تاثیری بر ما می‌گذارد

روان‌درمانگران عقیده دارند که دو روند مختلف در جریان است. یکی "کرونازدگی" عمومی است که ریشه در خستگی ناشی از وضعیت کلی دارد.

با وجود اخبار و اطلاعات گسترده درباره همه‌گیری، هنوز مشخص نیست تدابیر فعلی تا کی ادامه خواهد داشت و زندگی ما در آینده چه شکلی خواهد بود.

ژان-پل دیویس، روان‌درمانگر ساکن لندن، می‌گوید "پیام من به مردم این است که باید با خود هم‌دردی داشته باشید، باید بفهمید از چه چیزی رنج می‌برید. احساس خستگی از وضعیت فعلی و ناامیدی هیچ اشکالی ندارد."

روند دیگر این است که چرخه مداوم اخبار شاید باعث افزایش اضطراب و افسردگی برای کسانی شده باشد که سابقه مشکلات روحی و روانی دارند.

به گفته دیویس "اضطراب احتمالات را در نظر نمی‌گیرد و بر امکانات تمرکز می‌کند و آن‌ها را بسط می‌دهد." مثلا فردی ممکن است مقاله‌ای درباره وضع اقتصادی بخواند و سپس بر بدترین نتیجه ممکن برای وضعیت مالی خود تمرکز کند.

اضطراب در دیگران ممکن است به شکل احساس دردی بروز کند که دیگرانی که عزیزی را از دست داده‌اند حس می‌کنند. او می‌گوید "حافظه و تصورات ما باعث می‌شود تا چیزها را در ذهن خود مرور کنیم. ما شرایط بد دیگران را تصور می‌کنیم و این برای مردم ناراحت‌کننده است."

اما شاید نادیده گرفتن اخبار برای این دسته کار راحتی نباشد، چرا که "اضطراب عموما به افراد فشار می‌آورد تا مرتبا اطلاعات و اخبار را بررسی کنند تا بلکه عامل اضطراب رفع شده باشد."

اما خطری که افراد افسرده را تهدید می‌کند متفاوت است. آن‌ها ممکن است تصمیم بگیرند که دیگر اخبار را دنبال نکنند و خود را در چیز دیگری غرق کنند، مثل مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های الکلی و مواد غذایی.
وقتی نمی‌توانیم اخبار نبینیم

البته اقلیت قابل توجهی اگر بخواهند هم نمی‌توانند اخبار را دنبال نکنند. خبرنگارها، مقامات دولتی، شاغلان ارتباطات، پزشکان، دانشمندان و اخیرا هم تولیدکنندگان محصولات ضدعفونی کننده چاره‌ای ندارند جز اینکه مسائل را پیگیری کنند و از جدیدترین اخبار و آمار مطلع باشند، آن هم در شرایطی که مرز میان کار و زندگی، به خاطر کار از خانه، بیش از گذشته مبهم شده است.

لورین الن دروسا، خبرنگار اسپانیایی، می‌گوید "من دو تا بچه دارم و یک سگ...وضع خوابم به خاطر فشار رسانه‌ای کاملا به هم خورده است. ولی به خاطر کارم نمی‌توانم از این وضعیت فرار کنم."

دیویس می‌گوید که مراجعانش در حال حاضر شامل کسانی می‌شوند که "ناگهان مجبور شده‌اند جدیدترین تحولات را دنبال کنند" یا وقت زیادی صرف صحبت با کسانی کنند که ضربه سختی از ویروس کرونا خورده‌اند.

"شکی نیست که شنیدن این روایت‌ها به شما ضربه خواهد زد، مخصوصا اگر به مصایب دیگران توجه کنید. خیلی از خبرنگارها به همین خاطر دنبال این حرفه رفته‌اند و به اتفاقاتی که برای دیگران افتاده است علاقه دارند."

برقراری تعادل

دیویس معتقد است که بررسی روزانه سرخط خبرها برای اکثر ما کفایت می‌کند، حالا چه اینترنتی باشد چه تماشای اخبار تلویزیون. کسانی که از اضطراب رنج می‌برند می‌توانند هفته‌ای یک بار اخبار را چک کنند. نکته مهم دیگر منبع خبری است و بهتر است به منابعی توجه کنیم که "با حقایق سر و کار دارند و نه حدس و گمان".

لیز مارتین، روان‌درمانگر ساکن لندن، می‌گوید اگر اخبار برایتان تنش‌آفرین است می‌توانید به کسی نزدیک شوید که خیلی تحت تاثیر اخبار ویروس کرونا قرار نمی‌گیرد، البته به این شرط که از منابع خبری قابل اعتماد استفاده کند. به گفته او "مردم با هم فرق دارند و شاید دوستی باشد که بتواند شما را فقط در جریان مسائل مهم و حیاتی قرار دهد."

اما برای کسانی که به خاطر مسائل کاری نمی‌توانند از بحران فعلی دوری کنند راه‌حل ساده‌ای وجود ندارد. با وجود این آقای دیویس می‌گوید که این افراد باید سعی کنند تا "حد و حدود مشخصی" برای خواندن و تماشا کردن اخبار تعیین کنند و زمان کافی برای استراحت و تمدد اعصاب کنار بگذارند.

پارول گوش می‌گوید که توانسته است با دوری کردن از برنامه‌های خبری تلویزیون و منابع خبری اینترنتی به خوبی فرسودگی ناشی از بحران فعلی را مدیریت کند. در عین حال بعضی از پیام‌رسان‌ها را کلا خاموش کرده است و برای دوستانش هم توضیح داده است که چرا می‌خواهد مدتی در معرض اخبار نباشد.

به گفته دیویس، ما نه تنها باید بهترین استفاده را از زمان حال ببریم، بلکه باید امید به آینده را نیز حفظ کنیم. "واقعیت این است که بالاخره روزی تمام می‌شود و با اینکه بعضا ابدی به نظر می‌رسد، وضعیت فعلی تابع زمان است و تغییر خواهد کرد."

 

گزارش بیشتر از بی سی
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد