درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 اسفند 1399 - 10:50   

نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان

  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


ادامه ادامه مطلب یک

نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ

  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


ادامه ادامه مطلب دو

بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)

  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


ادامه ادامه مطلب سه

ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد

  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند/ بخش دوم و آخر
  مزایای آموزش و توسعه موثر
  گزارش برگزاری سومین رویداد گراف‌دی
  بانک رفاه کارگران وجه التزام اقساط غیر جاری تسهیلات کادر درمان را می بخشد
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند
  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت
  عادی انگاری شرایط بحران
  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد
  مجتمع فولاد مبارکه در هفته‌ای که گذاشت
  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43229صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 8 خرداد 1399 - 08:14
داستان سرایی
ما حتی نمی توانیم درک کنیم که چقدر حریص شده ایم و به خاطر پچ پچ و شایعات، به چه میزان خشونت و دروغ را مصرف می کنیم. غالباً در بسترهای ارتباطی، به جای داستانهای سازنده ای که به تقویت روابط اجتماعی و بافت فرهنگی کمک می کند، داستانهای مخرب و تحریک آمیزی پیدا می کنیم که موضوعات شکننده ای را که ما را به عنوان یک جامعه به هم وصل می کند، می شکند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| من می خواهم پیام امسال را به موضوع داستان پردازی اختصاص دهم، زیرا معتقدم داستانها به ما کمک می کنند تا ریشه های خود را کشف کنیم و قدرت لازم برای حرکت به جلو را با هم داشته باشیم. ما به یک داستان انسانی احتیاج داریم که بتواند از خود و زیبایی های اطرافمان صحبت کند. روایتی که می تواند دنیای ما و اتفاقات آن را با نگاهی دلپذیر در نظر بگیرد. روایتی که می تواند به ما بگوید ما بخشی از صفحه زنده و بهم پیوسته جهان هستی هستیم.

1. داستان بافی

انسان ها، داستان گرا هستند. داستانها بر زندگی ما تأثیر می گذارند، چه در قالب داستان های پری، چه رمان ها، فیلم ها، آهنگ ها، اخبار، حتی اگر همیشه آنرا درک نکنیم. اغلب ما تصمیم می گیریم که بر اساس شخصیت ها و داستانهایی که خودمان ساخته ایم چه درست یا نادرست، داستان بافی کنیم. داستانها، اعتقادات و رفتارهای ما را شکل می دهند. آنها می توانند به ما در درک و برقراری ارتباط به ما کمک کنند.

انسان ها داستان نویس هستند زیرا ما درگیر فرآیندی از رشد مداوم هستیم، خودمان را کشف می کنیم و در ملیله روزهای زندگی غنی می شویم.

2. همه داستان ها، داستان های خوبی نیستند

ما حتی نمی توانیم درک کنیم که چقدر حریص شده ایم و به خاطر پچ پچ و شایعات، به چه میزان خشونت و دروغ را مصرف می کنیم. غالباً در بسترهای ارتباطی، به جای داستانهای سازنده ای که به تقویت روابط اجتماعی و بافت فرهنگی کمک می کند، داستانهای مخرب و تحریک آمیزی پیدا می کنیم که موضوعات شکننده ای را که ما را به عنوان یک جامعه به هم وصل می کند، می شکند. با تکه تکه کردن اطلاعات غیرقابل تأیید، تکرار استدلال های ممنوع و تحریک آمیز، ارسال پیام های نفرت انگیز، ما به بافتن تاریخ بشریت کمکی نمی کنیم بلکه در عوض دیگران را از عزت خود سلب می کنیم.

در عصری که جعل و جدال به طرز فزاینده ای پیچیده تر می شود، ما به خرد نیاز داریم تا بتوانیم از آن استقبال کنیم و داستانهای زیبا، واقعی و خوب را خلق کنیم. برای رد داستانهای دروغین و شیطانی، به شجاعت نیاز داریم. برای کشف داستانهایی که به ما کمک می کنند موضوع را در میان مشکلات بسیار امروز از بین نبریم، نیاز به صبر و حوصله و تفکر داریم. ما به داستانهایی احتیاج داریم که حقیقت را به ما  نشان می دهند.

4- داستانی همیشه سبز

داستان تک تک ما بخشی از هر داستان عالی می شود. هنگامی که عشق را بخشی از داستانهای روزانه خود قرار می دهیم، هنگامی که ما با رحمت، ملیله روزهای خود را می بافیم، به صفحه دیگری می پردازیم. ما دیگر با پشیمانی و غم و اندوه، به یک خاطره ناسالم که قلب ما را به درد می آورد، گره نمی خوریم. بلکه، با گشودن خود به دیگران، خود را به همان چشم انداز داستان نویس بزرگ باز می کنیم. حتی اگر سابقه وقایع یکسان باقی بماند، معنی و چشم انداز همیشه در حال تغییر هستند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد


  روابط عمومی، پاشنه آشیل فروشگاه های زنجیره ای


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


  جزئیات نقشه راه روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران بررسی شد


  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت


  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند


  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد