درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 13 تیر 1399 - 17:07   

دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد

  دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد


ادامه ادامه مطلب یک

سیروس گرجستانی زندگی را وداع گفت

  سیروس گرجستانی زندگی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب دو

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار از بین رفتن شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی شد

  رئیس‌جمهور ترکیه خواستار از بین رفتن شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی شد


ادامه ادامه مطلب سه

ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست

  ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست
  بازاریابی تأثیرگذار چطور در دُبی رشد می‌کند؟
  دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد
  کرونا؛ رئیستان تا چه اندازه باید درباره شما اطلاعات داشته باشد؟
  روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با افکار و تمایلات شهروندان جامعه
  گزینش خبرنگاران برای حضور در افتتاحیه پروژه‌های وزارت نیرو در فارس/ اعتراض کارگران و کارمندان در ورودی این مراسم
  ارائه خدمت صندوق امانات در بانک آینده
  فیس‌بوک فعال‌سازی «حالت تاریک» را برای کاربران آیفون آزمایش می‌کند
  رئیس‌جمهور ترکیه خواستار از بین رفتن شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی شد
  نشست های خبری بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43229صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 8 خرداد 1399 - 08:14
داستان سرایی
ما حتی نمی توانیم درک کنیم که چقدر حریص شده ایم و به خاطر پچ پچ و شایعات، به چه میزان خشونت و دروغ را مصرف می کنیم. غالباً در بسترهای ارتباطی، به جای داستانهای سازنده ای که به تقویت روابط اجتماعی و بافت فرهنگی کمک می کند، داستانهای مخرب و تحریک آمیزی پیدا می کنیم که موضوعات شکننده ای را که ما را به عنوان یک جامعه به هم وصل می کند، می شکند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| من می خواهم پیام امسال را به موضوع داستان پردازی اختصاص دهم، زیرا معتقدم داستانها به ما کمک می کنند تا ریشه های خود را کشف کنیم و قدرت لازم برای حرکت به جلو را با هم داشته باشیم. ما به یک داستان انسانی احتیاج داریم که بتواند از خود و زیبایی های اطرافمان صحبت کند. روایتی که می تواند دنیای ما و اتفاقات آن را با نگاهی دلپذیر در نظر بگیرد. روایتی که می تواند به ما بگوید ما بخشی از صفحه زنده و بهم پیوسته جهان هستی هستیم.

1. داستان بافی

انسان ها، داستان گرا هستند. داستانها بر زندگی ما تأثیر می گذارند، چه در قالب داستان های پری، چه رمان ها، فیلم ها، آهنگ ها، اخبار، حتی اگر همیشه آنرا درک نکنیم. اغلب ما تصمیم می گیریم که بر اساس شخصیت ها و داستانهایی که خودمان ساخته ایم چه درست یا نادرست، داستان بافی کنیم. داستانها، اعتقادات و رفتارهای ما را شکل می دهند. آنها می توانند به ما در درک و برقراری ارتباط به ما کمک کنند.

انسان ها داستان نویس هستند زیرا ما درگیر فرآیندی از رشد مداوم هستیم، خودمان را کشف می کنیم و در ملیله روزهای زندگی غنی می شویم.

2. همه داستان ها، داستان های خوبی نیستند

ما حتی نمی توانیم درک کنیم که چقدر حریص شده ایم و به خاطر پچ پچ و شایعات، به چه میزان خشونت و دروغ را مصرف می کنیم. غالباً در بسترهای ارتباطی، به جای داستانهای سازنده ای که به تقویت روابط اجتماعی و بافت فرهنگی کمک می کند، داستانهای مخرب و تحریک آمیزی پیدا می کنیم که موضوعات شکننده ای را که ما را به عنوان یک جامعه به هم وصل می کند، می شکند. با تکه تکه کردن اطلاعات غیرقابل تأیید، تکرار استدلال های ممنوع و تحریک آمیز، ارسال پیام های نفرت انگیز، ما به بافتن تاریخ بشریت کمکی نمی کنیم بلکه در عوض دیگران را از عزت خود سلب می کنیم.

در عصری که جعل و جدال به طرز فزاینده ای پیچیده تر می شود، ما به خرد نیاز داریم تا بتوانیم از آن استقبال کنیم و داستانهای زیبا، واقعی و خوب را خلق کنیم. برای رد داستانهای دروغین و شیطانی، به شجاعت نیاز داریم. برای کشف داستانهایی که به ما کمک می کنند موضوع را در میان مشکلات بسیار امروز از بین نبریم، نیاز به صبر و حوصله و تفکر داریم. ما به داستانهایی احتیاج داریم که حقیقت را به ما  نشان می دهند.

4- داستانی همیشه سبز

داستان تک تک ما بخشی از هر داستان عالی می شود. هنگامی که عشق را بخشی از داستانهای روزانه خود قرار می دهیم، هنگامی که ما با رحمت، ملیله روزهای خود را می بافیم، به صفحه دیگری می پردازیم. ما دیگر با پشیمانی و غم و اندوه، به یک خاطره ناسالم که قلب ما را به درد می آورد، گره نمی خوریم. بلکه، با گشودن خود به دیگران، خود را به همان چشم انداز داستان نویس بزرگ باز می کنیم. حتی اگر سابقه وقایع یکسان باقی بماند، معنی و چشم انداز همیشه در حال تغییر هستند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی نقش ارتباطات در ارتقای جایگاه سازمان ها


  چرا ۱۷ نفر از اعضای روابط عمومی هلال احمر تعدیل شدند؟


  تاکید بر حضور حداکثری مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی در نخستین جشنواره آثار برتر روابط عمومی ها


  مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد


  برگزاری جلسه روابط عمومی های تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی


  دیدار مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار با رئیس دادگستری


  شرکتهای کانادایی به کمپین تحریم تبلیغات فیس‌بوک پیوستند!


  انتخابات هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان کرج برگزار می شود


  تجلیل از مقاله برتر مسوول روابط عمومی و آموزشی فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران


  گام موثر روابط عمومی‌ها با هوشمندی و استفاده از ابزارهای نوین در راستای تولید محتوای کیفی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا