درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 16 تیر 1399 - 07:02   

با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند

  با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند


ادامه ادامه مطلب یک

توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند

  توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

افتتاح اولین نمایشگاه مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت مس

  افتتاح اولین نمایشگاه مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت مس


ادامه ادامه مطلب سه

ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست

  ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی مجتمع مس سونگون کسب کرد: رتبه برتر کشوری در چهارمین رخداد بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی و روابط ‏عمومی برتر استانی در جشنواره امتنان
  مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه موفق به کسب لوح مسئولیت اجتماعی شد
  تقویم روز ارتباطات/ فیلم مستند «فارنهایت - ناین ایلون» سینما و ژورنالیسم را به صورت رسانه واحد درآورد
  تقویم روز ارتباطات/ اختراع بی سیم (رادیو)
  با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند
  چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا برگزار شد
  طرح تسهیلاتی"تأمین" در بانک رفاه کلید خورد
  در چهارمین رخداد جشنواره ملی روابط عمومی: روابط عمومی بانک توسعه تعاون در حوزه مسئولیت اجتماعی تقدیر شد
  در چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش‌ های روابط‌عمومی/ جایزه مسئولیت اجتماعی به بیمه کوثر اهدا شد
  در چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومی/ جایزه مسئولیت های اجتماعی به ذوب آهن اصفهان تعلق گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43228صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 7 خرداد 1399 - 15:14
ارتباطات شرکتی- طعم ضعیف ارتباطات
من به عنوان مشاور در زمینه ارتباطات شرکتی کار کردم و به مدیرعامل ها گفتم که راهبردهای آنها کاملاً اشتباه است، من به بازاریاب ها گفتم که آنها از کوتاه بینی به برند خود آسیب می رسانند، من به بخش ارتباطات گفتم که آنها بودجه عظیمی را صرف کارهای غیرضروری کرده اند. با این حال، به یک بخش ارتباطات بگویید که آنها از نظر ارتباطی طعم کمتری دارند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آیا تاکنون در شرایطی قرار گرفته اید که گامی به عقب برداشته و به تلاش های ارتباطی شرکت خود نگاه کنید و احساس کنید که این خیلی خوب نیست.

در ارتباطات شرکتی، چنین چیزی به عنوان "رویکرد کتاب درسی" وجود دارد. شما می توانید همه کارها را مطابق با کتاب انجام دهید اما بازده ممکن است ضعیف باشد. ارتباطات ممکن است با جفت شدن فونت های ظریف و رنگ های براق خوب به نظر برسد، با این حال، پیام های واقعی اغلب دارای ارزش هستند و اگر چیزی شبیه من باشید، ممکن است جالب باشد که بسیاری از افراد با استعداد (و مرفه) با چیزهایی که بسیار ناخوشایند بوده اند جذاب باشد.

اینجا چه اشتباهی وجود دارد؟ کجای کار خراب است؟

ناآگاهی از آنچه در ارتباطات باعث ایجاد طعم عالی می شود، عجیب است، زیرا با رویکرد کتاب درسی مغایرت ندارد، همان رویکردی که ما در ارتباطات شرکتی بسیار دوست داریم. همه ما در همه چیز از فیلم، موسیقی و کتاب گرفته تا تزئینات داخلی، طراحی اتومبیل، سلیقه خود را داریم. در حالی که سلیقه های ما به طور کلی متفاوت است، همیشه حرفه ای هایی با سلیقه های خلاقانه وجود دارند که به معنای واقعی کلمه در جهان پیرامون ما شکل می گیرند.

اما به نظر می رسد در ارتباطات سازمانی، ایده طعم عالی در ارتباطات را کاملاً از بین برده ایم.

من به عنوان مشاور در زمینه ارتباطات شرکتی کار کردم و به مدیرعامل ها گفتم که راهبردهای آنها کاملاً اشتباه است، من به بازاریاب ها گفتم که آنها از کوتاه بینی به برند خود آسیب می رسانند، من به بخش ارتباطات گفتم که آنها بودجه عظیمی را صرف کارهای غیرضروری کرده اند. با این حال، به یک بخش ارتباطات بگویید که آنها از نظر ارتباطی طعم کمتری دارند.

در روزهای تاریکتر، بعضی وقت ها از خود این سوال را می پرسم که آیا این می تواند نتیجه کمبود طعم عالی صنعت باشد.

اگر ارتباطات سازمانی شما با طرح های مختلف و بی نقص شکل گرفته باشد، مهم نیست؟ هر فعالیتی ممکن است به درستی انجام و اندازه گیری شود، اما چنین تلاشهایی با فعالیتهای ارتباطی و نتیجه خوب و بسیار عالی مقایسه نمی شود؟

شما می گویید که خوب کار می کند و این باعث می شود که تجارت شما به پیش برود، خوب است، اما نحوه صحبت شما با جهان باعث می شود تا مردم دست به اقدام دیگری بزنند. نمی خواهید بدانید؟

این همان جایی است که من به یک ترسو تبدیل می شوم. برای اینکه پیام من در مورد شرکتی شفاف تر شود، باید تعدادی مثال از زندگی واقعی را بیان کنم. اما این تنها کاری است که نمی توانم انجام دهم. من به عنوان یک وبلاگ نویس ارتباطات شرکتی، می توانم از همه چیز، از مبارزات بازاریابی شکست خورده گرفته تا اشتباهات در ارتباطات بحران، انتقاد کنم. اما من نمی توانم لیستی از شرکت هایی تهیه کنم که ارتباطات شرکتی را ارزشمند منعکس می کنند.

با این حال، من می توانم توضیح بدهم که ارتباطات عالی شرکتی چگونه می تواند باشد:

1. ارتباطات شرکتی که به طرز عجیب و غریبی اغراق شده است. "مردم به خاطر وجود شما واقعاً خوشحال نیستند."

2. ارتباطات شرکتی که ادعاهای مسخره ای را مطرح می کند که به هر حال هیچ کس به آن اعتقاد ندارد. "شرکت شما پیشرو، انقلابی و نوآورانه نیست."

3. ارتباطات شرکتی که به طور ناخواسته لکه دار است. "نه، خنک نیست - و هرگز نخواهد بود - برای گفتن این که شما خونسرد هستید. این فقط راه کار نیست."

4- ارتباطات شرکتی که از صدای بازاریابی براق استفاده می کند. "نه، شما فقط سیاره را نجات ندادید، بنابراین لطفاً خودتان را متوقف کنید."

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ فیلم مستند «فارنهایت - ناین ایلون» سینما و ژورنالیسم را به صورت رسانه واحد درآورد


  تقویم روز ارتباطات/ اختراع بی سیم (رادیو)


  حضور مدیران روابط‌عمومی حرم کریمه اهل بیت(س) در دفتر تسنیم قم از قاب دوربین


  روابط‌عمومی، پلی برای توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری


  سامانه‌های «دنیای دیجیتالی» جایگزین شرکت‌های سنتی می‌شوند


  مدیرعامل آبفای گیلان: اقدامات روابط عمومی آبفا در افزایش فرهنگ مدیریت مصرف مطلوب بوده است


  54 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی ویژه "کرونا" منتشر شد


  فعالیت خوب رسانه‌ها سبب پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان البرز می‌شود


  برگزیدگان چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی معرفی شدند


  چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا آغاز به کار کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا