درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 02:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43197صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 5 خرداد 1399 - 12:53
آگهی جنجالی فولکس‌واگن را مجبور به عذرخواهی کرد
آگهی ده ثانیه‌ای که در صفحه اینستاگرام فولکس‌واگن منتشر شده بود، دست بزرگ زنی را نشان می‌داد که با خنده مردی را مانند عروسک بازی می‌دهد. این دست سپس مرد را از یک مدل گلف دور کرده و به داخل یک رستوران فرانسوی پرتاب می‌کند که نامش "پتی کولون" است که به فارسی "کشورگشای کوچولو" ترجمه می‌شود. حقه‌های تصویری شبیه به این در شبکه‌های اجتماعی زیاد دیده می‌شود اما معترضان معتقدند سفید بودن پوست دست و سیاه‌پوست بودن مرد، برتری نژادی سفیدپوستان را به بیننده القا می‌کند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رسوایی تازه برای فولکس‌واگن و اعتراض گسترده به آگهی نسل جدید مدل گلف، ارزیابی تازه از عمق بحران صنعت خودرو در دوران کرونا، مدل مینیاتوری رولزرویس که با ماشین اصلی فرقی نمی‌کند و محدود شدن سرعت ماشین‌های ولوو برای ایمنی بیشتر.


آگهی جنجالی
اعتراض گسترده به نژادپرستانه بودن آگهی نسل جدید گلف، کارخانه فولکس‌واگن را ناچار به عذرخواهی کرد.

آگهی ده ثانیه‌ای که در صفحه اینستاگرام فولکس‌واگن منتشر شده بود، دست بزرگ زنی را نشان می‌داد که با خنده مردی را مانند عروسک بازی می‌دهد. این دست سپس مرد را از یک مدل گلف دور کرده و به داخل یک رستوران فرانسوی پرتاب می‌کند که نامش "پتی کولون" است که به فارسی "کشورگشای کوچولو" ترجمه می‌شود.

حقه‌های تصویری شبیه به این در شبکه‌های اجتماعی زیاد دیده می‌شود اما معترضان معتقدند سفید بودن پوست دست و سیاه‌پوست بودن مرد، برتری نژادی سفیدپوستان را به بیننده القا می‌کند.

پس از این ویدیو عبارت "نسل جدید گلف" حرف به حرف روی صفحه ظاهر می‌شود. معترضان می‌گویند این حروف به ترتیبی ظاهر می‌شود که ابتدا کلمه‌ای دیگر را نمایش می‌دهد؛ کلمه‌ای که برای خطاب‌ قرار دادن سیاه‌پوستان از آن استفاده می‌شد و به کار بردن آن بسیار توهین‌آمیز است.

فولکس‌واگن ابتدا در برابر اعتراض‌ها مقاومت کرد و گفت نژاد کسانی که در ویدیو هستند ربطی به مضمون آن ندارد. اما با بالاگرفتن اعتراض‌ها، مدیران فولکس‌واگن در شبکه‌های اجتماعی از مردم عذرخواهی کردند.

الکه هایتمولر، مدیر برابری نژادی در فولکس‌واگن و یورگن استاکمان، مدیر بازاریابی این شرکت در بیانیه خود گفته‌اند: "ما خشم مردم را درک می‌کنیم و [این آگهی] برای خود ما هم تکان‌دهنده بود. این ویدیو توهینی به همه دستاوردهای جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان است. این [آگهی] توهینی به همه انسان‌های نجیب است."

ویدیو بخشی از مجموعه‌ای است که قرار بود در پس‌زمینه داستانی عاشقانه بین یک زن سفید‌پوست و مردی با پوست تیره، نسل جدید گلف را تبلیغ کند. مثلا در ویدیویی زن با گذاشتن پاکتی زیر برف‌پاک‌کن مرد را گول می‌زند که انگار جریمه شده است، در حالی که نامه‌ای عاشقانه در پاکت است.

به گفته بی سی، یک سخنگوی فولکس‌واگن به خبرگزاری رویترز گفته است که معمولا آگهی‌ها را آژانس‌های تبلیغاتی در خارج از کارخانه می‌سازند. او همچنین گفته که کارخانه در حال تحقیق است تا ببیندکجا اشتباه شده و نتایج این تحقیق را به طور عمومی منتشر خواهد کرد.



رسوایی دیزل: فولکس واگن باید به همه مشتریان آلمانی خسارت بپردازد
 
 دیوان دادگستری آلمان غول خودروساز این کشور را مکلف کرد به خریداران خودروهای دیزلی دستکاری‌شده خسارت بپردازد و این خودروها را پس بگیرد. این شرکت با دستکاری نرم‌افزاری برخی موتورها استاندارد زیست‌محیطی را بالا برده بود.
 
 روز دوشنبه (پنجم خرداد) ۲۵ مه دیوان دادگستری فدرال آلمان (BGH) با صدور حکمی این امکان را برای خریداران خودروهای دیزلی فولکس واگن فراهم کرد که بتوانند از این شرکت خسارت دریافت کنند. پرداخت خسارت شامل خریداران محصولات دیزلی می‌شود که مشخص شده فولکس‌واگن موتور آنها را دستکاری کرده بوده است.
 
 دیوان دادگستری فدرال آلمان همزمان در این حکم تایید کرده که خریداران شاکی می‌توانند خودرو خود را به فولکس واگن برگردانند و پول آن را مطالبه کنند، اما در این موارد این شرکت حق دارد اختلاف قیمت خودرو نو و کارکرده را در پرداخت خسارت در نظر بگیرد.
 
 تایید رأی یک دادگاه عالی منطقه‌ای
 
 با صدور این حکم بزرگترین مرجع قضایی آلمان حکم دادگستری شهر کوبلنز را تایید کرد. یکی از خریداران از شرکت فولکس واگن شکایت کرده بود که "به تبلیغات این شرکت اعتماد و فکر کرده که یک خودرو پاک می‌خرد". دادگاه عالی کوبلنز در این پرونده فولکس واگن را به پرداخت ۲۵ هزار و ۶۰۰ یورو خسارت به خریدار شاکی مکلف کرده بود.
 
 کشمکش بر سر تقلب نرم‌افزاری غول خودروسازی آلمان و جهان از پنج سال پیش در جریان است؛ پرونده‌ای که به "رسوایی دیزل" مشهور شده است. برای اولین بار آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در سپتامبر ۲۰۱۵ از دستکاری برخی موتورهای دیزلی فولکس واگن پرده برداشت. در تحقیقات این آژانس معلوم شد که در نرم‌افزار برخی خودروهای دیزلی فولکس واگن دستکاری شده تا در شرایط تست آلایندگی، میزان آلاینده‌ها کم‌تر نشان داده شود.
 
 پس از آنکه ثابت شد فولکس واگن با دستکاری نرم‌افزار برخی موتورهای دیزلی سیستم‌های سنجش آلایندگی موتور را فریب می‌داده، این شرکت به پرداخت خسارت و جریمه‌ای هنگفت در آمریکا محکوم شد. اما فولکس واگن با توجه به قوانین متفاوت در آلمان، حاضر نبود به خریداران این خودروها در آلمانخسارتی بپردازد.
 
 در ماه فوریه ۲۰۲۰ (حدود سه ماه پیش) سرانجام وکلای اتحادیه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در آلمان این غول خودروسازی را مجبور کردند که هزاران نفر از صاحبان خودروهای دیزلی نیز بتوانند از این شرکت خسارت دریافت کنند. پذیرش این خسارت در پی پیروزی شکایت‌نامه‌ای در دادگاه بود. برای این منظور صاحبان خودروهای دیزلی می‌توانستند نام خود را در فهرستی وارد کنند. فولکس واگن مجبور شد در مجموع ۸۳۰ میلیون یورو به مشتریان خودروهای دیزلی پرداخت ‌کند.
 
 اتحادیه حمایت از مصرف‌کنندگان پس از آن در مذاکرات طولانی با نمایندگان فولکس واگن این مطالبه را مطرح کرد که نه تنها کسانی که نام خود را در شکایت‌نامه ثبت کرده‌اند، بلکه تمام صاحبان خودروهای دیزلی باید مشمول گرفتن خسارت شوند. پرونده این شکایت در دادگاه شهر برانشوایگ باز شد. دادگاه این شهر فولکس واگن را به پرداخت خسارت به همه خریداران خودروهای دیزلی مکلف کرد. فولکس واگناین حکم را برای فرجام‌خواهی به دیوان دادگستری فدرال برد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد