درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:05   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43195صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیدوشنبه، 5 خرداد 1399 - 00:48
نشست تخصصی/ بررسی بحران تئاتر و ارتباطات در پساکرونا
هم اندیشی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی با هییت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر برای بازنگری شرایط کنونی ارتباطات تئاتر برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هم اندیشی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی با هییت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر برای بازنگری شرایط کنونی ارتباطات تئاتر برگزار شد.

قادر آشنا، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در جلسه ی هم اندیشی با اعضای هییت مدیره ی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تیاتر با تبریک روز ارتباطات و روابط‌عمومی به همه ی اعضای هییت مدیره ی این کانون و همچنین فعالان این حوزه ، تاکید بر پیگیری ازطریق معاونت هنری و مدیر عامل خانه تیاتر دکتر شهرام گیل آبادی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به شرایط عادی تر وحل بحران اقتصادی اهالی تیاتر در ایام تعطیلی سالن ها و اجرا کرده و اذعان داشت که متاسفانه بودجه اداره کل نسبت به واقعیت موجود و بحران های اقتصادی اهالی تیاتر به شدت پایین بوده و با توجه به بدهی یازده میلیاردی بخش عمده ی این بودجه صرف رفع بدهی های پیشین خواهد شد ، هر چند تلاش شده بدهی های پیشین تا اذر ماه ۹۸ تسویه و همچنین تا پایان ماه مبارک رمضان درصدد پرداخت دیگر بدهی ها تا پایان سال ۱۳۹۸ هستیم .

وی همچنین در ادامه چنین گفت: " در تلاش هستیم خسارت وارده به هنرمندانی که زحمت زیادی کشیده اند و سالن های خصوصی که به دلیل تعطیلی اجرا متضرر شده اند را به نوعی جبران کنیم و در تلاش با رایزنی با بنگاه های اقتصادی بزرگ در این زمینه هستیم تابخشی از خسارت وارده به بخش علی الخصوص خصوصی را تامین کنیم ، چرا که در این موقعیت دولت هم امکان حمایت از همه رانخواهد داشت. "

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی همچنین عنوان کرد: " در مورد بازگشایی سالن ها سه نکته را باید در نظر گرفت: موضوع اول حفظ سلامت هنرمندان و مخاطبین است، سپس مساله ی اعتماد سازی برای بازگشت به سالن های نمایشی اولویت می شود و در نهایت مساله ی مهم ، اقتصاد تئاتر و هنرمندان مطرح می شود. اگر قرار باشد سالن های تئاتر با ظرفیت محدود فعال شوند برای جلوگیری از شکست مالی آثار باید از گروه نمایشی حمایت صورت بگیرد، درضمن باید برای جذب دوباره مخاطبین نیز اعتماد سازی لازم صورت گیرد. در این زمینه ها با وزارت بهداشت جلسات متعدد داشتیم و به صورت مداوم با مسئولین وزارت بهداشت در تعامل و همکاری هستیم و هم اکنون در انتظار دستورات دولت برای ارائه ی شیوه نامه ی بهداشتی هستیم و نظراتمان را به وزارت بهداشت ارائه کردیم همچنین باید از بستر های مختلفی نظیر رسانه ی ملی و خود اهالی تئاتر برای اعتماد سازی مجدد مخاطبین با در نظر گرفتن تمامی جوانب رافعال کنیم. در حال حاضر حل مشکلات حوزه تئاترئبا میزان بودجه اداره کل همخوانی ندارد و ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم به شیوه های متنوع مسیر فعالیت در حوزه تئاتر را آسان تر کنیم. "

ایلیا شمس، رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در این هم اندیشی با اشاره به بستر ضعیف تبلیغات در فضای محیطی برای تئاتر تاکید بر آن داشت که تبلیغات محیطی منصفانه ای هیچ گاه برای اهالی تئاتر وجود نداشته و ظاهرا هیچ وقت برای مدیریت شهری ما بحث فرهنگ علی الخصوص تئاتر اولویت نبوده است.

 

وی در ادامه گفت: " یکی از مواردی که می تواند بسیار به تئاتر کمک کند استفاده از بستر رسانه های آنلاین و VOD های نام آشنا و یا نمونه های مشابه دیگر است و به سادگی می توان با رایزنی از سوی مرکز هنرهای نمایشی بستر های تبلیغاتی این پلتفرم ها را برای تئاتر فعال کرد و با پخش تیزرهای معرفی تئاتر پیش از پخش آنلاین فیلمهای سینمایی و سریال ها ، هم به تبلیغ آثار نمایشی و در بحث کلان تر به فرهنگ سازی و تبلیغ فرهنگ تئاتر دیدن باعث مخاطب سازی بیشتر برای تئاتر ِ آسیب دیده بپردازیم . "

رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تیاتر در ادامه ی ارائه ی راهکار های تبلیغاتی برای تئاتر همچنین اذعان داشت: " استفاده از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه وبستر اپلیکیشن ها یا استارت آپ ها برای معرفی تئاتر که نیازمند همراهی وزارت ارتباطات بوده که می تواند از سوی مرکزهنرهای نمایشی پیگیری شود و به بسترهای تبلیغاتی تئاتر کشور اضافه شود ."

شمس در خصوص انحصار طلبی سایت های بلیت فروش و سالن ها چنین گفت: " انحصار اطلاعات توسط سامانه های فروش بلیت است که اگر چه تلاش بر همکاری با گروه های تئاتری دارند ولی یک سویه بودن تبادل اطلاعات از طریق این سامانه ها و همچنین مونوپلی بلیت فروشی در برخی سالن ها و نداشتن دسترسی درست برای فعالین حوزه ی روابط عمومی و تبلیغات تئاتر به دیتای مخاطبین، گروه های نمایشی را از امکان تعامل با تماشاگرانشان محروم می کند سامانه های بلیت فروش تئاتر باید دست از انحصار طلبی برداشته و برای جلب اعتماد هر چه بیشتر هنرمندان همراهی بیشتری داشته باشند. همچنین سالن های تئاتری نیز باید موظف شوند به میزان دریافتی از گیشه ی نمایش و کف ِ فروش سالن ها اکتفا نکرده و برای جذف مخاطب و معرفی نمایش ها خود را در سود و زیان تئاتری ها شریک دانسته و عملا خود را از خانواده ی هنرمندان تئاتر بدانند . "

وی در پایان عنوان کرد: " اگر امکان بهره برداری گروه های نمایشی از امکانات چاپخانه های دولتی نظیر شهرداری با قیمت معقول برای هنرمندان تئاتر فراهم شود کمی از خسارت وارده در پی تعطیلی اجراها به اقتصاد تئاتر کم شده و هزینه ی گروه های نمایشی برای تبلیغات کاهش می یابد ، در همین راستا اگر مرکز هنرهای نمایشی بتواند یارانه ی دولتی برای کاهش قیمت بلیت های نمایش ها اختصاص دهد با توجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه تئاتر از سبد کالای فرهنگی مردم حذف نمی شود و مخاطب هر چند اندکت ئاتر را در کنار هنرمندان نگاه خواهیم داشت. "

سارا حدادی، نائب رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با اشاره به وعده های همیشگی مدیران درخواست حمایت جدی ارگان هایی نظیر شهرداری و سازمان هایی نظیر صدا و سیما را مطرح کرد و در این رابطه چنین گفت: " همواره مدیران و مسئولین محترم در ارگان هایی نظیر شهرداری تهران در بزنگاه های مختلف حرف از حمایت از اهالی تئاتر را می زنند ولی در عمل به ندرت چنین اتفاقی رخ می دهد ، بازگشایی سالن های تئاتری بدون حمایت چنین ارگان هایی برای جلب اعتماد مجدد مخاطب میسر نخواهد شد ، از تریبون هایی نظیر صدا و سیما علی الخصوص تلویزیون می تواند فرهنگ ِ تئاتر دیدن را در میان عموم مردم جامعه از نو بازسازی کرد و به جای معرفی یک نمایش ِ خاص به معرفی تمامی سالن های تئاتری کشور ، راه های دسترسی و معرفی تمامی آثار روی صحنه تئاتر بپردازیم چرا که با حمایت مستمر و طولانی و نه به صورت مقطعی و زودگذر می توان از تئاتر ِ آسیب دیده حمایت کرد. پیشنهاد مشخص ما این است که باید بسترهای دائمی و مناسب در فضای محیطی و شهری و برنامه ای در شان اهالی تئاتر در تلویزیون برای معرفی تئاتر و تبلیغ تئاتر وجود داشته باشند."

وی در ادامه در خصوص تبلیغات تئاتر در فضای آنلاین و آفلاین چنین گفت: " واقعا تعجب است که یک شرکت بیمه یا یک بانک تمامی ویدئوهای پلتفورم های VOD تبلیغ آگهی دارد اما این امکان برای تئاتر فراهم نیست در حالی که این پلتفورم ها بستر فرهنگی دارند، در عین حال پلتفورم آنلاین فیلیمو به طور مثال با برندهای تجاری در فضای محیطی نظیر بیلبورد رایزنی و همکاری می کند اما انگار تئاتر همواره نقطه ی گم شده این جنس همکاری هاست ، همچنین امکان استفاده از مجتمع های تجاری بزرگ برای برخی نمایشهای خاص با رایزنی افراد فعال در حوزه ی روابط عمومی تئاتر فراهم می شود، اما در مقطع کلان تر این امکان برای اصولا تبلیغ " تئاتر " میسر نیست در حالی که با رایزنی از سوی اداره کل مرکز هنرهای نمایشی به راحتی این بستر های آفلاین در اختیار اهالی تئاتر قرار می گیرد، در همین راستا خواهشمندیم از سوی وزارت ارشاد اسلامی با پردیس های سینمایی رایزنی های مبنی براختصاص فضای محیطی و تبلیغاتی نظیر پخش تیزر تئاتر ها پیش از آغاز فیلم های سینمایی و در تلویزیون های تبلیغاتی این سالن ها برای کمک به بستر تبلیغاتی تئاتر فراهم شود تا هر چه بیشتر آثار نمایشی به مخاطب فرهنگی معرفی شود . "

حدادی در خصوص انحصار سامانه های بلیت فروشی چنین گفت: " طرحی که پیش تر هم به اداره ی کل نمایشی وزارت ارشاد ارائه شده بود و هیچ گاه به سرانجام نرسید ایجاد پلتفورمی از مرکز هنرهای نمایشی برای شکست انحصار بلیت فروشی توسط سامانه های بلیت فروش است که به راحتی و با پروسه ی فنی اتفاقا ساده ای مرکز هنرهای نمایشی می تواند به عنوان یک پلتفورم اصلی برای بلیت فروشی خط ِ اتصال تمامی سامانه های خصوصی بلیت فروشی باشد و تمامی سامانه های بلیت فروش خصوصی با اتصال زیربنایی به هم بر یک بستر منسجم مستقر شوند. "

نائب رییس این کانون در خصوص استفاده ی هر چه بیشتر از درگاه های جدید در تبلیغات توصیه به استفاده از بستر پرمخاطب تاکسی های اینترنتی را مطرح کرده و در این خصوص چنین عنوان کرد: " با گسترش اینترنت و استفاده ی هر چه بیشتر عموم مردم از تاکسی های اینترنتی با رایزنی می توان از فضای این اپلیکشن های پر کاربرد برای تبلیغات تئاتر و انتشار پاپ آپ های آنلاین به جذب تماشاگر جدید نیز روی آورد که قطعا به اقتصاد آسیب دیده ی تئاتر کمک می کند . "

وی در پایان تاکید کرد که باید مراقب باشیم گروه های جوان قربانیان بازگشایی های سالن ها نشوند و حالا وقت آن است که گروه هایی که بازیگران شناخته شدن برای بازگشایی سالن ها و جلب اعتماد تماشاگر پیش قدم شوند و از قدرت نفوذ بازیگران خود در میان مردم استفاده کنند. "

محمد وفایی سخنگوی کانون روابط عمومی و تبلیغات در ادامه ی این هم اندیشی نیز با توجه به وضعیت اقتصادی گروه های نمایشی به اختصاص فضای تمرین با هزینه ی کم تر برای تولید آثار هنری در دوران پسا کرونا اشاره کرد و در ادامه ی انحصار طلبی سامانه های بلیت فروش تاکید بر هزینه های گزاف تبلیغات بنری در سامانه های بلیت فروش تئاتری کرد که از توان گروه های نمایشی علی الخصوص جوانان خارج است . همچنین در خصوص سایت بلیت فروش تاکید بر آن داشت که هر سالن نمایشی برای خود سایتی مجزا هم برای آرشیو بانک اطلاعاتی و هم در آینده بلیت فروشی داشته باشد که مخاطب هر سالن به تفکیک و منسجم جداسازی شود.

وی در ادامه در خصوص روند جلب اعتماد مخاطب عنوان کرد: " طرح امکان اجرای نمایش ها به شیوه ی تئاتر غیر مسقف که در حدود بیست سال پیش به عنوان طرح موفقی اجرایی شد می تواند زمینه ساز اعتماد سازی خوبی برای مخاطب باشد ، که متاسفانه مفهوم آن امروز با تئاتر خیابانی در هم تنیده شده با بازسازی مجدد آن طرح می توان با استفاده از چهره های شناخته شده و مطرح ِ تئاتر، فرهنگ تئاتر دیدن را دوباره در جامعه زنده کرد ، همچنین از ظرفیت آمفی تئاترها و فرهنگسراها و موزه ها نیز نباید غافل شد ، که این امر شاید یکی از درمان های فوری بر تمرکز زدایی تئاتر و گسترش آن به فضاهای مختلف شهری باشد که باعث فعال شدن تعداد وسیع تر اهالی تئاتر هم خواهد شد و به موجب آن جنس جدیدی از بستر مشارکت اجتماعی توامان با آموزش نیز فراهم می شود. "

امیر قالیچی عضو علی البدل کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر نیز با اشاره به بانک اطلاعاتی مخاطبین برای مخاطب شناسی ومخاطب سازی چنین گفت: " مهمترین ابزار برای تبلیغات داشتن اطلاعات است، فعالین حوزه ی روابط عمومی و تبلیغات تئاتر برای تبلیغ صحیح و اصولی نمایش ها و برنامه ریزی هر چه بهتر می بایست به اطلاعات درست آماری از مخاطبین دسترسی داشته باشند که با توجه به مونوپلی سامانه های بلیت فروش و سالن ها متاسفانه این مهم در حال حاضر میسر نیست و عملا ایده پردازی درست در حوزه تبلیغات تئاتر و جذب صحیح مخاطب عملیاتی نمی شود. با دسترسی فعالین این حوزه به اطلاعات درست مخاطبین و داشتن بانک اطلاعاتی می توان جامعه مخاطبین را به درستی شناخت و بودجه ی محدود تبلیغات گروه های نمایشی را صرف مخاطب هدف ِ هر اثر هنری کرد."

وی در ادامه در خصوص استفاده از بستر صدا و سیما با تاکید بر رسانه ی تلویزیون تاکید کرد: " متاسفانه هنوز یک برنامه تلویزونی درست درباره تئاتر در رسانه ملی نداریم و همواره در شبکه ی مهجور چهارم سیما به تئاتر در ضعیف ترین حالت پرداخته ایم و تقاضامندیم برای بهبود بستر معرفی هنرهای نمایشی به عموم مردم با صدا و سیما وارد مذاکره ی جدی تری شوید."

مریم شریعتی عضو هییت مدیره ی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر نیز با تاکید بر استفاده از فضای هر چه بیشتر شهری در تبلیغات اذعان داشت: " تبلیغات تئاتر باید برای تمام اقشار جامعه لحاظ شود و فقط محدود به خانواده ی تئاتری نشود، فلذا می توان با استفاده از ظرفیت ایستگاه های مترو و شبکه ی حمل و نقل عمومی که کمتر به آن ها توجه شده تئاتر را هر چه بیشتر در میان عموم مردم تبلیغ کرد، همچنین با ایجاد پویش های اجتماعی در سطح جامعه اقشار مختلف را به دیدن تئاتر دعوت کنیم. "

وی در پایان با اشاره به شرایط بحرانی فعلی و مساله معیشتی و اقتصادی جامعه ی هنری و جامعه ی انگشت شمار مخاطبین پیشین تئاتر تاکید کرد تنها با استفاده از بستر هایی نظیر صدا و سیما و تبلیغات محیطی کلان می توان مخاطب را دوباره به سالن های تئاتر سوق داد.

کانون روابط عمومی وتبلیغات خانه تئاتر در پایان این جلسه ی هم اندیشی با اعلام آمادگی جهت همکاری برای تولید محتوا و برگزاری پویش برای جلب اعتماد مخاطب و جذب هر بیشتر تماشاگر برای تئاتر تاکید بر فراهم سازی باب همکاری برای استفاده از ظرفیت فعالین حوزه ی روابط عمومی، رسانه و تبلیغات تئاتر برای حل این بحران دارد.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد