درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 11 خرداد 1399 - 11:03   

  نیمی از توییت‌های ویروسی کار روباتهاست


ادامه ادامه مطلب یک

جشنواره مجازی فیلم یوتیوب

  جشنواره مجازی فیلم یوتیوب


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی  (یک راهنمای جامع)/1

  کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی (یک راهنمای جامع)/1


ادامه ادامه مطلب سه

سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چهار هدف مدیریت نمونه کارها
  تاثیر کووید-19 بر روابط عمومی، حالا و در آینده/ گوش شنوا بودن
  مدیرعامل بانک سپه: بانک حکمت ایرانیان در بانک سپه ادغام شد
  انتصاب سرپرست روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری
  مایکروسافت خبرنگاران را اخراج و روبات جانشین‌شان می‌کند
  استراتژی ساده برای تصمیمات سخت
  نیمی از توییت‌های ویروسی کار روباتهاست
  سیاست زندگی علیه سیاست مرگ
  استعفای «حسن بشیر» از ریاست هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران
  نخستین شورای اطلاع رسانی شهرداری منطقه یک در سال 1399 برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43188صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 4 خرداد 1399 - 01:50
27 اردیبهشت روز ملی روابط عمومی هم گذشت
رضا افخمی کارشناس روابط عمومی 2خرداد1399 البرز - عدم وحدت رویه نهادها، سازمان ها و متولیان حوزه روابط عمومی در کشور (از قبیل انجمن ها، موسسات، سمن ها و ...) در برگزاری مناسب و شایسته روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این روز فرصت مغتنمی بود برای مدیران و کارشناسان این حرفه تا با ارایه فعالیت های علمی و تخصصی، بیانات و دیدگاهای علمی، عملی و یا تجربی خود سهمی در شناساندن "هنر هشتم" به مخاطبین و مدیران و آحاد جامعه داشته باشند.


علمی که از طریق فعالیت های مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، جایگاهی ویژه و تاثیرات به سزایی در تسهیل امور مردم و ارتباطات آنان با سازمان‌ها دارد.

 

امروزه این تفکر بر مدیران و دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی قالب شده است که هنر، علم و صنعت روابط عمومی، به عنوان شغل و حرفه‌ای تخصصی محسوب شده و در همه زمینه ها (اعم تئوری و عملی) رو به رشد است. همه مدیران و مسئولین به این موضوع اذعان دارند که اگر این علم پویا و کارا به صورت شایسته ای در خدمت مدیران قرار گیرد از طریق آن تقویت و رشد اندیشه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی و علمی در کشور را شاهد بوده و زمینه ارتباط مناسب و سازنده بین مردم و مسئولین فراهم می گردد.


علم و هنر روابط عمومی همچنین توانسته با ابزارهای در اختیار (نظر سنجی، تحلیل محتوا، تجهیزات الکترونیکی، اپلیکیشن ها، ابزارهای دیجیتالی، فضای مجازی، شبکه های اینترنتی، رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و ...) آگاهی مخاطبین و ذینفعان را افزایش داده و خواسته‌ها، تمایلات و انتظارات آنان را به شکل سازمان یافته‌ای طبقه بندی نموده و در اختیار برنامه ریزان و تصمیم‌گیران قرار دهد. هرچند در این راه کاستی هایی هم مشاهده می شود.


لیکن باید بدانیم و آگاه باشیم که:
1. عدم وحدت رویه نهادها، سازمان ها و متولیان حوزه روابط عمومی در کشور (از قبیل انجمن ها، موسسات، سمن ها و ...) در برگزاری مناسب و شایسته روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی.


2. ضعف و یا عدم موافقت مدیران ارشد در حمایت از اعزام و حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی در همایش های روابط عمومی و علوم مشابه.


3. برگزاری همایش های بومی نشده دوره های آموزشی روابط عمومی در سازمان ها که محتوای آموزشی ناکارآمدی را منتقل می کنند.


4. عدم حمایت جدی متولیان حوزه روابط عمومی در استان ها اعم از مشکلات تشکیلاتی، عزل، انتصاب، تامین اعتبار و کاستی های تجهیزاتی و تخصصی.


5. ارایه و بیان دیدگاه های غیرتخصصی مسئولان و مدیران ارشد نسبت به جایگاه و فعالیت های تخصصی روابط عمومی.


6. عدم نظرسنجی، پایش و چرایی رضایت و یا نارضایتی مدیران روابط عمومی از شغل خود و اعلام آن به تصمیم گیران و برنامه ریزان.


7. عدم بهره برداری مناسب مدیران ارشد سازمان ها از تخصص های علمی، عملی، مشاوره ای و .... مدیران روابط عمومی ها در تولید محتوا و اجرای برنامه ها و مشاوره های مدیریتی به عنوان بازویی توانمند در اختیار آنان.


8. مکاتبات و اطلاع رسانی نابهنگام متولیان حوزه روابط عمومی در برگزاری دوره های آموزشی و مناسبت های روابط عمومی از قبیل: کنفرانس ها، سمینارها، ویدئو کنفرانس، وبینار و ...


9. عدم تعهد و حمایت مدیران روابط عمومی توسط سازمان هایی که خود به نوعی در جامعه متولی فرهنگ سازی هستند و یا اطلاع رسانی در زندگی شهرنشینی وظیفه ذاتی آنان است.


10. درک نامناسب، انتصاب های نامعقول و کارشناسی نشده، روزمرگی و دلسردی بعضی از مدیران روابط عمومی از ردیف شغلی خود و مواردی دیگر ....


همگی نمونه‌هایی از کاستی‌ها و ضعف‌هایی هستند که در حوزه فعالیت های مدیران روابط عمومی ملموس بوده و گاها اثرات نامناسب و مخربی بر روحیه ، شخصیت و عملکرد دستگاه های اجرایی داشته و برنامه ریزی و تصمیم گیری مدیران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


در خاتمه از تمامی اساتید دانشگاهی حوزه ارتباطات و رسانه ، مدیران سازمان ها ، مدیران روابط عمومی ، دانشجویان و همه علاقه مندان که در احیا ، توسعه ، رشد «هنر هشتم» چه لسانی ، چه قلمی و چه مکتوب تلاش می نمایند قدردانی نموده و دستان پر محبت آنان را می بوسم.

 

 


 

شارا را در تلگرام دنبال کنید

 



با امید به اینکه:
1 . با آسیب شناسی علمی، لازم و دقیق


2. آینده نگری و ترسیم چشم اندازی مناسب از آینده شغلی کارکنان روابط عمومی


3  .تعاملات بیشتر نهادهای ستادی با صف در همه کشور


4. تغییر باورهای غلط مدیران از نقش و وظایف روابط عمومی ها (نصب بنر، پیام تبریک و تسلیت و .. )


5. استفاده و بهره برداری از تجربه های موفق گذشتگان و پیشکسوتان حوزه روابط عمومی


6. حمایت متولیان حوزه روابط عمومی (انجمن ها، موسسات و سمن ها) از مباحث تخصصی و کارشناسی مدیران روابط عمومی و با تلاش مجدانه همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در کشور در آینده ای نه چندان دور اقداماتی شایسته در توسعه ، ارتقاء و تفهیم این علم به آحاد جامعه در کشور صورت پذیرد.  


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی (یک راهنمای جامع)/1


  نخستین همایش تجلیل از روابط‌ عمومی‌های شهرستان نور


  نحوه ایجاد یک پروژه نمونه کار


  گوگل در تقویم امسال شمار محدودی کارمند حضوری خواهد داشت


  انتصاب سرپرست جدید روابط عمومی آبفای آذربایجان غربی


  جشنواره مجازی فیلم یوتیوب


  پرزیدنت ترامپ فرمان اجرایی برای «نظارت بر محتوای شبکه‌های اجتماعی» امضا کرد


  نظام مسوولیت های اجتماعی در فولاد هرمزگان


  سیاست زندگی علیه سیاست مرگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2