درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 23:39   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43137صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 2 خرداد 1399 - 08:48
هنر هشتم!
عباس محمدیان - مدیران اگر می‌خواهند موفقیتشان در جامعه ملموس باشد باید به «روابط عمومی حرفه‌ای و خلاق» نگاهی ویژه داشته باشند. جز با این نگاه نمی‌توان در زمانه‌ای که هنر حرف اول را می‌زند با جامعه با زبانی جز این سخن گفت.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی را هنر هشتم خوانده‌اند. این یعنی، روابط‌عمومی علاوه بر وجه تخصصی، به عنوان یک هنرِ تام و تمام هم مورد توجه اهل نظر است. همان طور که از هفت هنر دیگر، توقع متناسب با ظرفیت و کارکرد آن تعریف می‌شود برای این هنر نیز نگاه‌ها فراتر از کارکرد مصطلح اداری، منتظر هنرنمایی افرادی است که به این کسوت در آمده‌اند.
 
 روابط عمومی را هنر هشتم خوانده‌اند. این یعنی، روابط عمومی علاوه بر وجه تخصصی، به عنوان یک هنرِ تام و تمام هم مورد توجه اهل نظر است. همان طور که از هفت هنر دیگر، توقع متناسب با ظرفیت و کارکرد آن تعریف می‌شود برای این هنر نیز نگاه‌ها فراتر از کارکرد مصطلح اداری، منتظر هنرنمایی افرادی است که به این کسوت در آمده‌اند. هنر هم زبان خداست و مگر نه اینکه حضرت او با هنرمندانه‌ترین زبان در همه اعصار، انسان را مورد خطاب قرار داده و این را نیز از او خواسته است که همواره بر مدار حُسن و به شیوه حَسن رفتار کند حتی به گاه مجادله نیز به رویه «جادلهم بالتی حی احسن» میل داشته باشد و به راستی چه هنری بالاتر از این که همواره به مدار نیکویی سخن بگوییم و رفتارمان نیز بدین صفت تراز شود؟
 
 فعالان این عرصه البته باید به دانش روز روابط عمومی مجهز و به راهکارهای اجرایی آن مسلط باشند و برای این نیز باید «مهارت فنی» داشته باشند و به این هم بسنده نکنند، بلکه این مهارت را در افزایشی به روز داشته باشند به این معنی که به ازای هر روزی که از عمر حرفه‌ای‌شان می‌گذرد، لااقل به اندازه یک روز در این حوزه بزرگ‌تر شوند. به ویژه که امروزه در عرصه ارتباطات با زایش وسایل نو و شیوه‌های نوین مواجه‌ایم که موفقیت در کار را با دانش‌افزایی مدام همراه می‌کند پس فعالان این عرصه باید در دانش فنی به خدمت‌گیری ظرفیت‌های نو توانمندی داشته باشند. در کنار مهارت فنی، دانش و مهارت‌های تخصصی را به عنوان نرم‌افزار فعالیت خود مورد توجه قرار دهند که امروزه درجا زدن یکروزه هم مسافتی بلند آدمی را از قطار توسعه عقب می‌اندازد.
 
 برای عقب نماندن باید مدام به تکاپو بود و بر پندار غلط گذشته قلم کشید که می‌پنداشتند روابط عمومی را باید بخشی درجه چندم ببینند و افراد درجه چندم را هم در آن به کار گیرند. امروزه بر این نکته واقفند همگان که در استخدام افراد برای این قسمت باید به توانمندی‌های فردی نظیر پژوهش افکار عمومی، سخنوری، قدرت بیان، قلم توانا، توانمند در تجزیه و تحلیل مسائل و دارای سعه صدر که در پرتو آن‌ها بتواند تعامل مطلوب و مؤثری را در روابط سازمانی برقرار کند، توجه کنند. تجربه هم ثابت کرده است که نهادها و سازمان‌هایی توانسته‌اند به موفقیت برسند که در ارتباط با جامعه و آحاد آن از روابط عمومی موفقی برخوردار بوده‌اند و چه بسا نهادها و سازمان‌ها و تشکیلات موفقی که چون از نعمت روابط عمومی موفق بی‌بهره بوده‌اند، نتوانسته‌اند در اندازه‌ای که باید در نگاه جامعه صاحب جایگاه شوند.
 
 به جرئت می‌توان گفت که مدیران اگر می‌خواهند موفقیتشان در جامعه ملموس باشد باید به «روابط عمومی حرفه‌ای و خلاق» نگاهی ویژه داشته باشند. جز با این نگاه نمی‌توان در زمانه‌ای که هنر حرف اول را می‌زند با جامعه با زبانی جز این سخن گفت.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد