درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 - 07:40   

توییتر به توییت جنجالی دونالد ترامپ برچسب درستی‌سنجی زد

  توییتر به توییت جنجالی دونالد ترامپ برچسب درستی‌سنجی زد


ادامه ادامه مطلب یک

آیا رهبران زن در مدیریت بحران ویروس کرونا موفق‌تر بوده‌اند؟

  آیا رهبران زن در مدیریت بحران ویروس کرونا موفق‌تر بوده‌اند؟


ادامه ادامه مطلب دو

آیفون و آی‌پد به روزرسانی‌های غیرمعمول ارائه می‌دهند

  آیفون و آی‌پد به روزرسانی‌های غیرمعمول ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

تقویم روز ارتباطات/ انقلاب مطبوعاتی سال 1340

  تقویم روز ارتباطات/ انقلاب مطبوعاتی سال 1340


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کسب رتبه برتر روابط عمومی بنیاد شهید فیروزکوه در بین ادارات
  مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد: با همکاری شهرآرا می‌توانیم گام‌های مثبتی در حوزه رسانه برداریم
  چگونه توییتر گزارشگری سیاسی را متحول ساخت
  حکمرانی کارشناسان سلامت در سایه تخصص و تلاش روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در مهار کرونا
  ارتباطات شرکتی- طعم ضعیف ارتباطات
  عضویت مسئول روابط‌ عمومی اورژانس بابل در کمیته روابط‌عمومی اورژانس کشور
  مدیرعامل بانک سینا: روابط عمومی یک ضرورت مهم سازمانی به شمار می رود
  سالروز درگذشت نهرو، مردی که مشوق دمکراسی پارلمانی و سوسیال دمکراسی بود
  حادثه نویسی و ایجاد صفحه حاوی این اخبار در روزنامه های ایران
  سالگرد انتشار روزنامه کیهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43128صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 1 خرداد 1399 - 11:51
سواد رسانه ای"؛ نیاز امروز مخاطبان کوچک دنیای مجازی
مهتاب سرخیل؛ مدیر رسانه های اجتماعی انجمن سواد رسانه‌ای ایران - سواد رسانه‌ای درک لازم برای فهم پیامهای رسانه ای و مهارت خوب دیدن و شنیدن را در اختیار کودکان قرار می دهد و به آنها کمک خواهد کرد، تصمیم بگیرند چه چیزی را ببیند و چه چیزی را بشنوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا فرزندانمان در معرض مواجهه بیشتر با فضای مجازی قرار گرفته اند و آشنایی با این فضای جذاب و بهره گیری از ظرفیتهای بی شمارش، آنها را به شدت مشغول و دلبسته این فضا نموه است . لذا چنانچه نظارت و برنامه ریزی لازم در این خصوص برایشان صورت نگیرد، این امر می تواند تهدیدی بر علیه سلامت ذهن، روان و جسم آنها باشد.


در دنیای امروز و در عصری که هر روز کودکان مان در مواجهه با رسانه‌های گوناگون شنیداری، دیداری و نوشتاری هستند، به همان اندازه که سواد خواندن و نوشتن از ضروریات زندگی اجتماعی آنهاست، آموزش های مرتبط با سواد رسانه‌ای نیز از اهمیت بیشماری برخوردار است و بدون یادگیری آن نمی توانند گزینش‌های صحیحی از پیام‌های رسانه‌ای داشته و خود را در برابر انواع پیام‌ها مصون دارند .


سواد رسانه‌ای درک لازم برای فهم پیامهای رسانه ای و مهارت خوب دیدن و شنیدن را در اختیار کودکان قرار می دهد و به آنها کمک خواهد کرد، تصمیم بگیرند چه چیزی را ببیند و چه چیزی را بشنوند.


"ترویج سواد رسانه‌ای" آنها را به خواندن نانوشته‌ها و دیدن آنچه در تصویر نیست، مسلط می‌کند و تفکر خلاق و انتقادی را در آنها تقویت خواهد کرد. از این رو باید پذیرفت این مهم از "چرا و اما" عبور کرده و به" باید و حتماً" رسیده است.


در این میان حائز اهمیت است که والدین قبل از آموزش به کودکان، از آموزش کافی در این زمینه برخوردار شده و سواد رسانه ای خود را ارتقا دهند. لذا پیشنهاد می شود والدین در قدم اول خود به طور کامل با تکنولوژی های مربوطه آشنا و مهارت لازم را با مطالعه و تحقیق برای استفاده از آنها کسب کنند. چرا که مهمترین الگو برای این "مخاطبان کوچک دنیای مجازی" هستند .


والدین باید بدانند کودکشان در طی روز در معرض چه پیامهایی قرار می گیرد و چطور اوقات خود را در این فضا صرف می کند. وظیفه آنهاست به عنوان همراه و با ایجاد رابطه صمیمانه، آگاهی های لازم را در اختیار کودکان قرار دهند و از نحوه فعالیت آنها به طور کامل اطلاع داشته باشند.


اگر اکانتی شخصی برای فرزند خود راه اندازی کرده اید، باید نظارت کافی در این خصوص را در راس برنامه های خود قرار دهید، از مطالبی که با دوستان خود تبادل می کنند تا صفحاتی که از آن ها بازدید می کنند، مدت زمان استفاده از این فضا و میزان تاثیرپذیری او از پیامهایی که با آن ها مواجه می شود. همچنین لازم است تا تنظیمات حریم خصوصی و امنیت کودکان را مداوم بررسی و مستمرا در این خصوص آگاهی های کافی را به آنها بدهید تا از حریم شخصی واطلاعات خود مراقبت کند.


مورد مهم دیگر این است که محدویت زمانی را فراموش نکنید و اهمیت مطالعه را در کنار استفاده از این فضا به آنها یادآور شوید. به آن ها بگویید همه آنچه می بینند واقعیت نیست و با تحقیق و تفحص کافی برایشان نمونه بیاورید .


خواسته یا ناخواسته آنها در معرض بسیاری از پیامهایی هستند که می تواند ذهن آنها را درگیر کند. پس باید مدام در کنارشان باشید و از آنها در مقابل کثرت پیامهای مختلف با رنگ و لعاب گوناگون، آگاهانه محافظت کنید.


بطور کلی می توان نتیجه گرفت "سواد رسانه ای" برای فرزندان مانند واکسن عمل می¬کند و می تواند مانع از بروز حوادث ناخوشایند در محیط مجازی شود. این را بدانید در صورتی که کودک شما آگاهی لازم برای برخورد با حوادث، اتفاقات و سایر رویدادها را داشته باشد، این فضا فایده‌های زیادی نیز می تواند برایش دارا باشد.


پس با برنامه‌ریزی مناسب این تجربه را غنی و پربار کنید و از این تهدید برایشان فرصتهایی ارزشمند بسازید .

منبع: جهان اقتصاد
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط عمومی و مدیریت بحران


  تقویم روز ارتباطات/ انقلاب مطبوعاتی سال 1340


  در گفتگو با مسعودی مطرح شد: ظرفیت روابط عمومی‌ها در اصلاح اقتصادی کشور جدی گرفته نشده است


  تجلیل از کارشناسان عرصه ارتباطات و روابط عمومی در مدیریت شعب استان بوشهر بانک مسکن


  3 اصل اساسی برای دستیابی به موفقیت در تجارت


  تاثیر کووید-19 بر روابط عمومی، حالا و در آینده/ کمترین شوخ‌طبعی ممکن را داشته باشید


  چرا ما بی‌وقفه فیلم تماشا می‌کنیم و چنین کاری چقدر خوب است؟


  تقدیر رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی از مرکز ارتباطات شهرداری تهران


  حکمرانی کارشناسان سلامت در سایه تخصص و تلاش روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در مهار کرونا


  نت فلیکس اشتراک کاربران غیرفعال را لغو می کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2