درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 - 08:21   

توییتر به توییت جنجالی دونالد ترامپ برچسب درستی‌سنجی زد

  توییتر به توییت جنجالی دونالد ترامپ برچسب درستی‌سنجی زد


ادامه ادامه مطلب یک

آیا رهبران زن در مدیریت بحران ویروس کرونا موفق‌تر بوده‌اند؟

  آیا رهبران زن در مدیریت بحران ویروس کرونا موفق‌تر بوده‌اند؟


ادامه ادامه مطلب دو

آیفون و آی‌پد به روزرسانی‌های غیرمعمول ارائه می‌دهند

  آیفون و آی‌پد به روزرسانی‌های غیرمعمول ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

تقویم روز ارتباطات/ انقلاب مطبوعاتی سال 1340

  تقویم روز ارتباطات/ انقلاب مطبوعاتی سال 1340


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  داستان سرایی
  کسب رتبه برتر روابط عمومی بنیاد شهید فیروزکوه در بین ادارات
  مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد: با همکاری شهرآرا می‌توانیم گام‌های مثبتی در حوزه رسانه برداریم
  چگونه توییتر گزارشگری سیاسی را متحول ساخت
  حکمرانی کارشناسان سلامت در سایه تخصص و تلاش روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در مهار کرونا
  ارتباطات شرکتی- طعم ضعیف ارتباطات
  عضویت مسئول روابط‌ عمومی اورژانس بابل در کمیته روابط‌عمومی اورژانس کشور
  مدیرعامل بانک سینا: روابط عمومی یک ضرورت مهم سازمانی به شمار می رود
  سالروز درگذشت نهرو، مردی که مشوق دمکراسی پارلمانی و سوسیال دمکراسی بود
  حادثه نویسی و ایجاد صفحه حاوی این اخبار در روزنامه های ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43106صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 - 10:51
روابط عمومی و امیدآفرینی ....
دکتر سید محمد کاظم نژاد ، استاد دانشگاه و مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان - آنچه که در این نوشته بیشتر مد نظر نگارنده بوده توسعه و بهبود مستمر تعامل با ذینفعان و رسانه ها به منظور همگرائی و هم افزائی و انعکاس فعالیتها و اقدامات اجرائی دستگاههای اداری و اجرائی کشور توسط روابط عمومی ها می باشد.
  

براستی که شما اگر به خدا امید داشته باشید به آرمانهای خویش رسیده اید.
(( امام علی (ع) - غررالحکم و دررالکلم، باب الرجاء ))

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بیست و هفتم اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نام گرفته است. امروزه کمتر سازمان و موسسه ای چه دولتی و چه بخش خصوصی و صنایع را میتوان یافت که درآنها یک واحد سازمانی بنام روابط عمومی وجود نداشته باشد. فلسفه تشکیل روابط‌عمومیرا می توان " تحکیم و تقویت ارتباطات و اطلاع رسانی به شرکای استراتژیک " ، "انتشار آمار و اطلاعات معتبر مبتنی بر اصول شفافیت ، صداقت و حرفه ای گری " ، "استقرار نظام مسئولیت پذیری اجتماعی با رویکرد بسط و توسعه اخلاق کسب و کار" و " توسعه و بهبود مستمر تعامل با ذینفعان و رسانه ها به منظور همگرائی و هم افزائی و انعکاس فعالیتها و اقدامات اجرائی" نام برد.

آنچه که در این نوشته بیشتر مد نظر نگارنده بوده توسعه و بهبود مستمر تعامل با ذینفعان و رسانه ها به منظور همگرائی و هم افزائی و انعکاس فعالیتها و اقدامات اجرائی دستگاههای اداری و اجرائی کشور توسط روابط عمومی ها می باشد.

بدون شک تصویر سازی حقیقی از اقدامات، تلاشهای موثر ، پیشرفت ها و دستاوردهای بخش دولتی و به موازات آن دستاوردها و موفقیت های بخش خصوصی و صنایع و بازتاب بهنگام و مطلوب آن امید در جامعه را برای دستیابی به فردای بهتر زنده می کند.

در سال های پایانی سده بیستم امید و امیدواری به عنوان یکی از ضروریات زندگی انسان¬ها و همچنین یکی از شاخص های اصلی توسعه، مورد توجه جدی دانشمندان علوم انسانی و اجتماعی و سیاستگزاران قرار گرفت؛ به طوری که در این سال¬ها شاهد رشد چشمگیر پژوهش ها در حوزه امید و امیدواری و همچنین مفاهیم مرتبط با آن هستیم. پژوهش¬هایی که برخی از آنها حکایت از نسبت دوسویه امید و امیدواری با مفاهیمی از قبیل اعتماد، حمایت اجتماعی، مشارکت اجتماعی و رضایت از زندگی دارند که مفاهیم بنیادین سرمایه اجتماعی را تشکیل می دهند، و برخی نیز عوامل افزایش یا کاهش امید و امیدواری و متغیرهای تأثیرگذار بر آن را مورد واکاوی قرار می¬دهند.

امید معادل فارسی واژه رجا در عربی و Hope در انگلیسی بوده و حالتی نفسانی است که فرد امیدوار را به تلاش جدی وا می دارد و در آن انسان به اموری که انتظارش را دارد، دل بستگی پیدا میکند . امید به آینده در انتظار تحولاتی مثبت بودن است بعبارتی در هر امیدواری، آرزو وجود دارد . امید توانایی باور داشتن به احساسی بهتر در آینده است و با نیروی نافذ خود موجب تحریک فرد در جهت کسب تجارب نو شده، وی را به تلاش و کوشش واداشته و به سطح بالایی از عملکردهای روانی و رفتاری نزدیک می-گرداند.

امید به زندگی یا امید بقا، از شاخص های جدی در سنجش توسعه و پیشرفت یک کشور است. این شاخص همواره در کنار سایر شاخص¬های اجتماعی، اقتصادی، جمعیتی، فرهنگی و بهداشتی و به عنوان یکی از مهم ترین آنها در بررسی وضعیت کشورها و مناطق مختلف دنیا به کار می رود.

بنابر این روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی سازمانها ، مردم و رسانه ها باید فعالیت موثری داشته باشند تا جامعه از دستاورد ها و توفیقات و عملکرد این نهادها اطلاع پیدا کند. روابط عمومی ها درخلق و تقویت شهرت و محبوبیت Positive Image سازمانها در افکار عمومی نقش راهبردی دارند و با عهده دار بودن مسئولیت اجتماعی ، در واقع توسعه پایدار سازمانها را تضمین میکنند.

نگارنده معتقد است اگر روابط عمومی ها بجای بکار گیری نظریه اقناع از نظریه دوسویه همسنگ که همانا برقراری ارتباط دوسویه و متوازن و برابر بین ذینفعان و آحاد جامعه با سازمانها می باشد بهره گیری کنند و با تلاش جهت ایجاد امید صادق بجای امید کاذب رسالت خویش را انجام دهند امید را در جامعه زنده میکنند و نوید بخش فردائی بهتر خواهند بود فردائی که همه انتظارش را دارند و آن فردا در ذهن مردم و ملت ها جامعه ای توسعه یافته در همه ابعاد مذهبی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی، بهداشتی و .. بوده خلاصه اینکه انسانها منتظر شکل گیری یک جامعه آرمانی هستند و روابط عمومی های سازمانها می توانند با ایفای نقش و انجام رسالت راهبردی خویش در تحقق آرزو و امید ملتها نقش اصلی را ایفا نمایند.

 

منبع: شمال نیوز
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط عمومی و مدیریت بحران


  تقویم روز ارتباطات/ انقلاب مطبوعاتی سال 1340


  در گفتگو با مسعودی مطرح شد: ظرفیت روابط عمومی‌ها در اصلاح اقتصادی کشور جدی گرفته نشده است


  تجلیل از کارشناسان عرصه ارتباطات و روابط عمومی در مدیریت شعب استان بوشهر بانک مسکن


  تاثیر کووید-19 بر روابط عمومی، حالا و در آینده/ کمترین شوخ‌طبعی ممکن را داشته باشید


  چرا ما بی‌وقفه فیلم تماشا می‌کنیم و چنین کاری چقدر خوب است؟


  تقدیر رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی از مرکز ارتباطات شهرداری تهران


  حکمرانی کارشناسان سلامت در سایه تخصص و تلاش روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در مهار کرونا


  نت فلیکس اشتراک کاربران غیرفعال را لغو می کند


  موفقیت پتروشیمی شازند در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2