درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 05:51   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43081صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 - 14:28
راه‌اندازی کلینیک سواد رسانه ای در دستورکار مرکز رسانه های دیجیتال قرار دارد
اعضای ستاد بزرگداشت هشتمین هفته روابط‌عمومی ایران، با دکتر محمد رضا بهمنی رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند. دکتر بهمنی در این دیدار اظهار داشت؛ تمهید مقدمات راه­اندازی کلینیک سواد رسانه ای انجام شده و در صورت حمایت مرکز ملی فضای مجازی و همکاری دستگاه­های اجرایی و فعالان سواد رسانه­ای، این کلینیک می­تواند در سالجاری راه­اندازی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اعضای ستاد بزرگداشت هشتمین هفته روابط‌عمومی ایران، با دکتر محمد رضا بهمنی رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند. دکتر بهمنی در این دیدار اظهار داشت؛ تمهید مقدمات راه­اندازی کلینیک سواد رسانه ای انجام شده و در صورت حمایت مرکز ملی فضای مجازی و همکاری دستگاه­های اجرایی و فعالان سواد رسانه­ای، این کلینیک می­تواند در سالجاری راه­اندازی شود.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این دیدار که عصر دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 همزمان با سومین روز هفته بزرگداشت روابط عمومی صورت گرفت، بیش از 15 تن از اعضای این ستاد و روسای انجمن روابط عمومی ایران و انجمن سواد رسانه ای ایران حضور داشتند.

هفته بزرگداشت روابط عمومی ایران از 27 اردیبهشت آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد. هر روز این هفته به یک نام نامگذاری شده و برنامه های ویژه ای به همین مناسبت اجرا می شود.

امیر عباس تقی پور، عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی و مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در این جلسه، ضمن معرفی روزهای هفته روابط عمومی، اظهار داشت، روز سوم این هفته، به نام روابط عمومی و سواد رسانه­ای نامگذاری شده است و به همین مناسبت اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی از مرکز رسانه­های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار می­کند، چرا که این مرکز نقش مهمی در ترویج و ارتقای سطح سواد رسانه­ای در کشور داشته ودارد و لذا ما امیدواریم، همکاری­ها خوبی بین فعالان عرصه روابط عمومی­ها با این مرکز صورت پذیرد. وی اشاره کرد ، شعار سال 99 روابط عمومی در کشور، با عنوان «روابط عمومی هوشمند انسان سالم، جامعه سالم » تعیین شده است و لذا مرکز رسانه­

خسرو رفیعی رییس انجمن روابط عمومی ایران در این دیدار با اشاره به اینکه دیر زمانی، روابط عمومی ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط ارگانیک داشتند اما مدتی است این ارتباط قطع شده اظهار داشت: انجمن روابط عمومی ایران آمادگی دارد مجددا این ارتباط را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به خصوص مرکز رسانه های دیجیتال آن که در ساماندهی فعالان و رسانه های دیجیتال محوریت دارد، برقرار سازد.

دکتر مرتضی موسویان رییس انجمن سواد رسانه ای ایران در این دیدار با اشاره به تحولات جدید فضای مجازی اظهار داشت: مفهوم تنظیم گری در فضای مجازی امروزه کاملا تغییر کرده است و دیگر اعمال دیسیپلین های از پیش تعیین شده بر این فضا امکان پذیر نیست چون به محض اعلام و اعمال مقررات و ضوابط، فناوری ها و ابزار تازه ای می آید و آن مقررات بلا اثر می شود تنها راه این است که مسئولیت اجتماعی و خودآموزی افراد و تولید کنندگان محتوا و دریافت کنندگان محتوا ارتقا یابد و در این دوران ، آموزش سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی برای همگان ضرورت دارد.

در ادامه این نشست، دکتر محمد رضا بهمنی رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بازطراحی روابط عمومی در ایران نیازمند یک رویکرد تمدنی است اظهار داشت: در تمدن به مثابه مناسبات انسانی، حداقل سه سطح از ارتباطات و مناسبات انسانی، نیازمند مطلوبیت­بخشی و تعالی است که این سه سطح مناسبات عبارتند از: مناسبات مردم با مردم، مناسبات مردم با کارگزاران و حاکمیت و مناسبات فراحاکمیتی. عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، اظهار داشت، روابط عمومی تراز تمدنی، در واقع نقش و جایگاه مهمی در هر سه سطح این مناسبات دارد. و لذا در این رویکرد، روابط عمومی­ها را نباید به بازیگر لایه خبر و اطلاع­رسانی صرف تقلیل داد. بهمنی در ادامه تبیین روابط عمومی تراز تمدنی، اظهار داشت، در این رویکرد، روابط عمومی باید در ارتقای «قدرت انتخابگری مردم» در رفتارهای اجتماعی و مناسبات سه سطح پیش­گفته، فعالیتهای خود را ناظر به آینده و با هدف تعالی مناسبات انسانی در لایه­ها و سطوح ارتباطاتی مختلف، طراحی و اجرا نماید که بر همین اساس، رسالت و مأموریت نوین روابط عمومی­ها را باید «ارتقای سواد رسانه­ای مردم و کارگزاران» تعریف کرد. بهمنی در تکمیل تحلیل تمدنی نقش و جایگاه روابط عمومی­ها درگام دوم انقلاب اظهار داشت، چنین نقش و جایگاهی در واقع تمهید زمینه حرکت کشور به سوی الگوهای نوین حکمرانی در عرصه­های مختلف است و دو مولفه­ی کلیدی در صورت­بندی این الگوها موضوعیت دارند؛ اول؛ رسانه­پایه بودن حکمرانی و دوم؛ افزایش و واقعی شدن نقش مردم در حکمرانی. بنابراین روابط عمومی تراز تمدنی، به جای مخاطب قرار دادن مردم در مقام سخنگویی سازمانی، باید حافظ حقوق و منافع مردم و در مقام پاسخگویی به مردم، عمل نماید. چنین کارکردی می­تواند اعتمادافزایی و توسعه سرمایه­ی اجتماعی را در پی داشته باشد.

دکتر بهمنی با اشاره به برنامه های سال جاری مرکز رسانه های دیجیتال گفت: راه اندازی کلینیک سواد رسانه ای جزو برنامه های امسال این مرکز است که البته با توجه به محدویت­های منابع مالی از یک سو و ضرورت مشارکتی بودن چنین اقدامی از سوی دیگر، تحقق این برنامه در گرو حمایت کلیدی مرکز ملی فضای مجازی و دستگاه­های اجرایی است. و لذا برای تقویت این طرح، مشارکت ظرفیت های غیرحاکمیتی مانند انجمن روابط عمومی ایران و انجمن سواد رسانه ای اهمیت زیادی دارد و آمادگی داریم این همکاری و تعامل در چارچوب یک تفاهم نامه میان طرفین دنبال شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گسترش ارتباطات فرهنگی، در توصیف برنامه­های جدید مرکز در حوزه سواد رسانه­ای، به سه برنامه اشاره کرد که عبارتند از؛ فعال­سازی «هیأت اندیشه­ورز سواد رسانه­ای» در وزارت متبوع، تدوین نگاشت نهادی ارتقای سواد رسانه ای و نیز طراحی و اجرای پویش­های ملی و استانی تولید محتوا در فضای مجازی.

در انتهای این نشست مشترک مقرر شد چارچوب طرح تفاهم متقابل همکاری میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و انجمن روابط عمومی ایران توسط کارشناسان دو طرف تدوین و پیگیری شود تا به طرح عملیاتی همکاری مشترک منجر شود.

 

در این دیدار صمیمانه، تعدادی از اعضای جامعه روابط عمومی ایران از جمله، مدیران روابط عمومی بانکهای صادرات ایران، بانک پارسیان ، مدیر بازاریابی بانک تجارت، عضو هیات مدیره انجمن تئاتر ایران، استادان و صاحب نظران ارتباطات و روابط عمومی حضور داشتند و طی سخنانی پیشنهاداتی در مورد نحوه همکاری خبرگان و انجمن و فعالان روابط عمومی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردند.







 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد