درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 00:52   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43064صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 - 12:45
افزایش سواد رسانه‌ای اولویت روابط عمومی ها
سمیه یگانه ،معاون روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس - روزانه روابط‌عمومیهای دستگاه ها و ادارات با سوالاتی روبرو هستند که بسیاری از این سوالا ت ناشی از، شایعات و یا حتی ذهنیات افراد است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روزانه روابط‌عمومیهای دستگاه ها و ادارات با سوالاتی روبرو هستند که بسیاری از این سوالا ت ناشی از، شایعات و یا حتی ذهنیات افراد است.

به گزارش شارا به نقل از ایران ریپورتس98، درمرحله بعدی کار به جایی می رسد که روابط عمومی ناچار به صدور بیانیه، اطلاعیه و روشنگری می گردد.


در این مورد به یک مثال توجه فرمایید شایعاتی از قبیل نایاب شدن بنزین یا گران شدن اقلام مواد خوراکی و انواع شایعات حتی، گمانه‌زنی‌هایی که برای یک سازمان ایجاد مشکل می نماید.


به راستی روابط عمومی در این زمینه ها چه وظیفه ای دارد ؟باید گفت: روابط عمومی در عین حالی که پاسخگوی شبهات و شایعات است ،می تواند با تقویت سواد رسانه ای در امر پیشگیری از این نوع مشکلات مشارکت نماید.


سواد رسانه ای به مخاطبان آموزش خواهد داد تا به شایعات توجه نکنند و اطلاعات و اخبار را فقط از مجاری رسمی و قانونی دنبال نمایند که در این صورت علاوه بر کاهش مراجعات حاصل از شایعات و گمانه‌زنی‌ها باعث ایجاد روحیه اعتماد و افزایش کارکرد در فرآیند اطلاع رسانی روابط عمومی ها خواهد شد.


در این مقوله توجه کافی به افزایش سواد رسانه ای در بین کارکنان و مدیران نیز ضرورتی انکار ناپذیر است به نحوی که با افزایش سواد رسانه ای دربین کارکنان می‌توان از کمک کارکنان در پاسخگویی به شبهات و شایعات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بهره برد به‌گونه‌ای که به تعداد نفرات شاغل در سازمان و حتی افزون بر آن ها خانواده ها و وابستگان کارکنان، به عنوان عوامل مرتبط با روابط عمومی در افزایش سواد رسانه و کاهش شایعات و اثرگذاری گمانه‌زنی‌ها بهره برد
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد