درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43004صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 - 22:52
گزارش برگزاری نشست مجازی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی
در این نشست مجازی که صبح امروز (شنبه) به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، دکتر غلامی با بیان اینکه امروز، با توجه به توسعه فناوری‌های اطلاع‌رسانی در اشکال مختلف، همگان در معرض اطلاعات گوناگون قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در این راستا، وظیفه روابط عمومی‌ها به خصوص در این روزهای حساس شیوع کرونا، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع است تا از انتشار اخبار نادرست، شایعات و اخبار برنامه‌ریزی شده جلوگیری شود.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نشست مجازی مدیران روابط‌عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به مناسبت روز روابط عمومی برگزار شد.


وزیر علوم: لزوم انتشار گسترده و به موقع اخبار دستاوردهای علمی و فناوری

 



به گزارش شارا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست مجازی که صبح امروز (شنبه) به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، دکتر غلامی با بیان اینکه امروز، با توجه به توسعه فناوری‌های اطلاع‌رسانی در اشکال مختلف، همگان در معرض اطلاعات گوناگون قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در این راستا، وظیفه روابط عمومی‌ها به خصوص در این روزهای حساس شیوع کرونا، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع است تا از انتشار اخبار نادرست، شایعات و اخبار برنامه‌ریزی شده جلوگیری شود.


وزیر علوم افزود: با توجه به سرعت انتشار اخبار، معمولاً مخاطبان فرصت قضاوت ندارند و روابط عمومی‌ها به‌ویژه درخصوص مسائل ملی کشور، باید حساسیت بیشتری به خرج داده و با انتشار اخبار صحیح، شفاف‌سازی لازم را انجام دهند.


دکتر غلامی با بیان اینکه مردم از دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی انتظار خدمات و فعالیت بیشتری دارند، گفت: در این راستا روابط عمومی‌های این مراکز علمی باید بسیار ظریف و دقیق عمل کنند. شما باید دستاوردهای گسترده علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور را به موقع و به درستی انتشار دهید تا اعتماد و توجه افکار عمومی به دانشگاه‌ها به ویژه در این دوران حساس شیوع ویروس کرونا کم‌رنگ نشود.


وی افزود: وظیفه اصلی روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، علاوه بر انتشار اخبار عمومی دانشگاهی، رصد و جمع‌آوری دستاوردهای علمی و پژوهشی و فعالیت‌های بی شمار اساتید و دانشمندان در دانشگاه‌ها و انتشار مناسب این اخبار با استفاده از روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی است.


وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه رشد و توسعه کشور انجام داده‌اند، اظهار داشت: در چند ماه اخیر هم در بحث بیماری کرونا، اخبار مناسبی از حضور و ورود مراکز آموزش عالی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه در رسانه‌ها و صدا و سیما منتشر شده است. البته دانشگاه‌ها نباید فقط به اخبار رسانه‌ها اکتفا کنند، بلکه باید حتماً دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را ثبت و ضبط و منتشر کنند تا به صورت سابقه در فایل‌ها محفوظ بماند تا در اختیار نسل‌های بعدی خانواده دانشگاهی قرار گیرد.


دکتر غلامی با تشکر از برگزاری کارگاه‌های آموزشی روابط عمومی در دانشگاه‌های کشور گفت: این کارگاه‌ها برای مدیران و کارکنان روابط عمومی دانشگاه‌های کشور و در مناطق ده‌گانه باید به صورت مستمر برگزار شود، هر نیرویی که وارد روابط عمومی می‌شود، در کنار اشتیاق و علاقه برای فعالیت در این اداره، حتماً باید آموزش ببیند.


وی با اشاره به گسترش ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه‌های کشور گفت: دانشگاه‌ها باید به روابط عمومی‌های‌شان توجه خاص داشته باشند و از ظرفیت‌های مختلف آن که موجود هستند و یا می‌توان ایجاد کرد، استفاده بهینه کنند. به عنوان مثال اگر زمانی لازم باشد که برای جلب داوطلب بیشتر برای ورود به دانشگاه اقدامی صورت گیرد، روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند در سایت دانشگاه و انتشار گزارش‌های اطلاع‌رسانی در سایر منابع خبری به صورت هدفمند در جلب دانشجویان فعالیت کنند.


وزیر علوم با اشاره به نام‌گذاری امسال تحت عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دستاوردهای خوب و مناسبی در زمینه پیشرفت و شکوفایی علمی کشور داشته‌اند که حتماً باید به بهترین نحو اطلاع‌رسانی شود و اساس جهش تولید از مدیریت جهادی، عملکرد مبتنی بر یافته‌های علمی و استفاده از فناوری‌های جدید حاصل می‌شود و این همه از عهده دانشگاه‌ها برمی‌آید.


دکتر غلامی بر هماهنگی و استفاده روابط عمومی دانشگاه‌ها از تجربیات یکدیگر تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها به صورت جزیره‌ای عمل نکنند و بهتر است روابط عمومی‌های دانشگاه‌های هر منطقه و هر استان عملکردی هماهنگ و هم‌افزا داشته باشند. همچنین بهتر است گزارش‌های دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها به فواصل زمانی معین به مسئولان استانی ارسال شود تا آنها هم در جریان پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی منطقه خود قرار گیرند.
 

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم: راهبرد اصلی ما استفاده از همه ظرفیت‌ها برای بازتاب درست، دقیق و بهنگام دستاوردهای آموزش عالی است

 


 


دکتر عبداللهی نژاد در نشست مجازی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کرد: راهبرد اصلی ما استفاده از همه ظرفیت‌ها برای بازتاب درست، دقیق و بهنگام دستاوردهای آموزش عالی است/جشنواره ملی روابط عمومی‌های برتر آموزش عالی ماه آینده برگزار می‌شود

نشست مجازی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و منابع انسانی، دکتر علیرضا عبداللهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم و حدود ۱۰۰ تن از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور برگزار شد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم در ابتدای سخنان خود با تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه: روز ارتباطات و روابط عمومی به همکاران و مدیران روابط عمومی موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: «ما در ابتدای مسیر هستیم. ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری وجود دارد که بایستی به آنها توجه شود. امروز بایستی بیش از پیش دستاوردهای آموزش عالی کشور به خصوص فعالیت‌های چند ماه اخیر دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مقابله با بیماری کرونا را برجسته کرده و به شکل مطلوبی از طریق ابزارهای مختلف ارتباطی و اطلاع رسانی منتشر کنیم.


عبداللهی نژاد در ادامه سخنان خود به مرور اقدامات و فعالیت‌های اداره کل روابط عمومی وزارت علوم در دو سال اخیر پرداخت و گفت: «فعال کردن ارتباطات رسانه‌ای با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی و فضای مجازی برای انعکاس مطلوب دستاوردهای وزارت عتف، دانشگاه‌ها و موسسات و نیز فعال نمودن ظرفیت‌های مغفول مانده در اداره کل واستفاده از ابزارها و امکانات موجود برای پوشش وسیع، سریع و بهنگام و دقیق دستاوردها از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته هستند. اخبار منتشر شده آموزش عالی در قالب‌های خبرنامه آموزش عالی، شبکه‌های اجتماعی، برد الکترونیکی و استقرار نمایشگر بوده و در کنار این موارد به تغییر فرم و محتوای وب سایت نیز توجه ویژه ای شده است.


به گفته عبداللهی نژاد، با تغییر شکل (فرم) وبسایت وزارت علوم در یک سال و نیم گذشته مبتنی بر مختصات و ویژگی‌های علمی و حرفه‌ای روزنامه نگاری سایبر و اضافه شدن امکان انتشار محتواهای چندرسانه ای میزان مخاطبان وبسایت بیش از گذشته افزایش یافت و اکنون به نقطه خوبی از میزان بازدید صفحه اصلی و صفحات دیگر وبسایت وزارت رسیده‌ایم. این مساله به همراه سرعت و دقت در مخابره اخبار ستاد وزارت و گزارش‌های دستاوردهای حوزه آموزش عالی و انتشار حرفه‌ای آنها باعث شده است که وبسایت msrt.ir به عنوان مرجع مهم خبری حوزه علم و فناوری و دانشگاه‌های کشور مدنظر رسانه‌ها و مخاطبان قرار گیرد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم افزود: یکی از اقدامات خوبی که در دو سال اخیر انجام شده تولید و انتشار محتواهای چندرسانه ای در ستاد وزارت و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در قالب اینفوگرافی و موشن گرافی بوده که الحمدالله با استقبال مخاطبان بویژه در فضای مجازی مواجه شده است.


وی در ادامه به بیان دیگر آمارهای اخبار منتشر شده آموزش عالی پرداخت و خاطرنشان کرد: تعداد کل اخبار تولیدی منتشر شده در وب سایت وزارت علوم در سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۷ هزار عنوان خبر و گزارش بوده که نزدیک به ۶۰ درصد آنها به بازتاب دستاوردهای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری اختصاص یافته است. در این خصوص سیاست اطلاع رسانی وزارت علوم گذر از اخبار کلیشه‌ای و رسمی و حرکت به سمت انتشار و بازنمایی گزارش‌های مربوط به دستاوردهای تاثیرگذار وزارت عتف، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور است.


به گفته عبداللهی ن‌ژاد، "انتشار خبرنامه آموزش عالی" به صورت الکترونیک و با محوریت تولید محتوای حرفه‌ای از دستاوردهای وزارت عتف، دانشگاه‌ها و موسسات یکی از اقدامات خوب یک سال گذشته در اداره کل روابط عمومی وزارت علوم بوده که بیش از پیش بر بازتاب دقیق و درست دستاوردهای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی متمرکز است و تاکنون ۹ شماره از آن منتشر شده است.


مشاور وزیر علوم با اشاره به اقدامات روابط عمومی دانشگاه‌های سراسر کشور در دوران بحران کرونا گفت: در سه ماه اخیر با همکاری روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور و تولید محتواهای مناسب از دستاوردهای گرانسنگ بدست آمده در تشخیص، پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ هم مسئولان و هم افکار عمومی بیش از پیش به جایگاه و مرجعیت نهاد علم و فناوری و دانشگاه‌های کشور در حل مشکلات و معضلات اساسی مردم پی برده‌اند و در این مسیر قطعاً همکاری رسانه‌های کشور از جمله صدا و سیما موثر بوده است.


عبداللهی نژاد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مراکز روابط عمومی دانشگاه‌های سراسر کشور برای ارتقای مهارت حرفه‌ای همکاران روابط عمومی اظهار داشت: «کارگاه‌های آموزشی مصوب شده در خصوص موضوعاتی همچون تهیه و تنظیم خبر، سوژه یابی در رسانه‌ها، کارگاه آموزشی نگارش لید، آشنایی با پلتفرم‌های رسانه‌های جدید و شیوه‌های توزیع محتوا در آن، آشنایی با نرم افزارهای ویراش عکس و فیلم، عکاسی با تلفن همراه؛ اصول و تکنیک، اصول، سبک‌ها و شیوه‌های تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی مجازی بوده است.»


مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم در خصوص فعالیت‌های مناطق دهگانه کشور نیز به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مناطق ۱۰و۶،۵،۳،۲، برگزاری ۵۳ مورد نشست استانی و ۴۹ مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.


وی به فعالیت‌های انجام شده در روابط عمومی وزارت علوم برای برگزاری جشنواره ملی روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با شعار دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز" اشاره کرد و گفت: با وجود اقدامات انجام شده قرار بود این جشنواره سراسری روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه برگزار شود اما به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا به تعویق افتاد. انشاالله اگر روند به همین گونه پیش رود سعی داریم این جشنواره را در اواخر خردادماه با حضور وزیر علوم و تعدادی از مسئولان ارشد کشور به میزبانی وزارت علوم برگزار کنیم.


مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم در پایان و به عنوان جمع بندی اظهار داشت: «خوشبختانه با توجه به چالش‌های فراوانی که کشور و دولت در سه سال اخیر پشت سرگذاشته است دستاوردها بیشتر از کمبودها بوده است. در این میان آموزش عالی کشور نیز دوران پر چالشی را سپری می‌کند اما با توجه به میزان چالش‌ها می‌توان گفت دستاوردهای موفقیت آمیزی در این عرصه نصیب ایران عزیز شده است.


وی اضافه کرد: فعالیت حرفه‌ای روابط عمومی در خانواده بزرگ آموزش عالی و اطلاع رسانی مطلوب‌تر، دقیق‌تر و باکیفیت تر قطعاً جایگاه روابط عمومی‌ها را در نظر مسئولان دولتی و مردم تغییر خواهد داد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد