شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| خبر از چین آغاز شد و گویی کسی گمان نمی کرد از شرق دور یک حریف نامرئی رهسپار کل جهان شود و از بیماری به اپیدمی و در نهایت به پاندمی تبدیل شود.
همزمان با شروع پاندمی کرونا ، مانند هر پدیده مهم خبری دیگر بازار شایعه و راهکارهای پیرامونی بسیار داغ شد و شبکه های اجتماعی که این روزها بصورت کامل نقش رسانه ها را ایفا می کنند پر شد از اخبار و شایعه ؛ مردم که هراس از این پدیده نامرئی را احساس کرده بودند با بمباران خبر و اطلاعات مواجه شدند و این بر وحشت بیشتر دامن زد .
در این میان نهادها و سازمان های مرتبط با سلامت در هر کشوری بعنوان خط مقدم این نبرد معرفی شدند، کادر درمانی ، بیمارستان ها ، مراکز تولید دارو و مواد بهداشتی ، وزارت بهداشت و در نهایت بیمه ها بعنوان تامین کننده مالی خدمات سلامت .
و اما بیمه های بازرگانی با پوشش بیمه های مانند عمر و درمان تکمیلی دوشادوش نظام سلامت کشور وارد میدان شدند و هزینه های این پاندمی را برعهده گرفتند از پوشش هزینه های بیمارستانی تا خرید دارو تا هزینه های فوت بر اثر کرونا به بازماندگان و در این مسیر نه تنها در حوزه سلامت بیمه ها نقش آفرینی کردند ؛ بعلت ارتباط نزدیک مردم با بیمه ها برای دریافت خسارت تصادفات و .... کارکنان شعب شرکت های بیمه در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفتند و در این مسیر چند فوتی و چند صد مبتلا در شبکه بیمه کشور به ثبت رسید.
شرکتهای بیمه همگام با این رویداد مهم همه گیر ، تمهیداتی اندیشیدن و با اجرای پروتکل های بهداشتی و پیشگیری با تدبیر بیمه مرکزی ج.ا.ا وارد عرضه خدمات بصورت آنلاین شدند به نحوی که در کمتر از یک ماه از بهمن 98 شرکت های بیمه بازرگانی فروش و تمدید بیمه های خودرو را کاملا الکترونیکی اجرا کردند.
حال در این شرایط نقش روابط عمومی شرکتهای بیمه چگونه بوده است ؟
از آغازین ساعات اعلام رسمی اپیدمی کرونا در ایران ، روابط عمومی شرکت های بیمه با اطلاع رسانی از پوشش های درمانی ، شیوه های خرید غیر حضوری خدمات بیمه ، همراهی با جامعه سلامت کشور در قالب طرح ها و کمپین های مختلف ، افزایش ظرفیت پاسخگویی غیرحضوری و مدیریت خبرها به عرصه ورود کردند .
روابطعمومی بیمه ها در ایام کرونا در مسیر مدیریت بحران ، رویکردهای آموزشی و پیشگیری از بیماری را پیش گرفتند و با ارائه محتوای آموزشی اعم از رسانه ای و محیطی گام موثری را برداشتند که این رویکرد کمتر در صنعت بیمه روی داده بود و این تجربه خوب قطعا در آینده نیز برای روابط عمومی های صنعت بیمه مفید خواهد بود.
و اما ما در بیمه آرمان چه کردیم ؟
از آغاز این پاندمی ، روابط عمومی بیمه آرمان با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی شرکت بیمه آرمان بعنوان یک بنگاه اقتصادی و همچنین جایگاه بیمه در نظام سلامت به موضوع ورود کرد و با نظر موافق هیئت مدیره شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی با توزیع دستگاه های تب سنج و اکسیژن سنج در مناطق محروم خراسان جنوبی و کمک به موسسه خیریه محک جنبه های مسئولیت اجتماعی را اجرایی کرد .
در بخش اطلاع رسانی با همکاری شعب ضمن ثبت نام شبکه فروش بیمه آرمان در سامانه اصناف وزارت بهداشت بعنوان اولین شرکت بیمه پیشگام رعایت پروتکل های ستاد ملی کرونا شد و تب سنجی مداوم پرسنل و مراجعین ، اقدامات ایمنی در شعب استانی ، ترویج و تبلیغ ابزارهای فروش الکترونیک بیمه تلاش کرد در این مسیر رضایتمندی مجموعه ذینفعان را کسب نماید.
|