درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:46   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42993صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 - 14:27
روابط عمومی‌ها محکوم به ایجاد نتیجه خوبند
علی قلی‌زاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی - دولت به دلایل نه چندان آشکار، نه تنها ظرفیت بالقوه روابط عمومی‌ها را کشف نکرد و نشناخت و جایگاه سازمانی آنها را نیز تنزل داد، بلکه حتی برای تبیین طرح‌ها و اهداف خود، پاسخگویی به هجمه‌های رسانه‌ای و ایجاد همدلی و رضایت مردمی، به صرافت نیفتاد که برای ارتقای علمی و آموزشی کارکنان روابط عمومی تلاش چندانی از خود بروز دهد. برای همین، با وجود کارهای بزرگ و خوبی که این دولت در سال‌های فعالیت خود داشته، اما نتوانسته است از ظرفیت خوب برخی چهره‌های رسانه‌ای همراه و مشاوران خود و ارتباط وسیع‌تر با عموم مردم، استفاده لازم را داشته باشد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با توسعه روزافزون ابزار و بسترهای ارتباطی به ویژه شبکه جهان‌گستر وب و شبکه‌های مجازی همراه، روابط‌عمومی‌ها از جمله بخش‌هایی بودند که در سازمان‌ها دچار تغییر و تحولات توسعه و پیشرفت شدند.


با ظهور رسانه‌های نوین، مسوول یا مدیر روابط عمومی در یک شهرستان که دلش به یک تلفن و فکس و دریافت چند روزنامه کشوری، آن هم با یک روز تأخیر، خوش بود و غالبا سر و کارش با یکی، دو خبرنگار بود، حالا علاوه بر خبرنگار و عکاس و نماینده همه رسانه‌های متنوع موجود محلی و کشوری، باید با مسوول کانال‌های پربازدید تلگرامی و اینستاگرامی و توییت‌کنندگان مطرح شهر و استانش هم، اگر نگوییم هماهنگ، باید دست کم مرتبط باشد.


همه اینها جدای از شهروند-‌ خبرنگارانی است که برخی اوقات یک محتوای خبری‌شان در صدها گروه و کانال شبکه مجازی دست به دست می‌شود.


حالا تصور کنید این مدیر روابط عمومی، در سلسله مراتب اداری خودش، مقام مافوقی داشته باشد که به دنیای خارج و داخل و رسانه‌ها کاری ندارد یا مسائل و مشکلات مرتبط با رسانه‌ها را بدون هیچ پشتیبانی خاصی، مشکل مدیر روابط عمومی‌اش بداند که باید بدون درنگ و با کمترین هزینه و تبعات، حل و فصل کند!


روز ارتباطات و روابط عمومی شاید بهترین بهانه برای تامل و واکاوی سختی‌ها و پیچیدگی‌های این حرفه پر استرس باشد.


اولین‌بار که از ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها بحث به میان آمد و اجرایی شد، زمان دولت نهم بود.


شوراهای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی دراین دوره با هدف ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها، در استان‌ها به ریاست استانداران و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران شکل گرفت.

 
دولت به خوبی دریافته بود مدیران و کارکنان روابط عمومی، تریبون‌داران اصلی آن به شمار می‌روند و می‌توانند در راستای ارایه خدمات دولت به مردم و انعکاس دستاوردها به خوبی انجام وظیفه کنند.


برگزاری مجامع عمومی به منظور تبیین مسائل مهم دولت، دعوت از استادان ارتباطات با هدف ارتقای دانش علمی و مهارت‌های حرفه‌ای کارکنان روابط عمومی‌ها، ایجاد وفاق بین اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی و... از جمله اهداف مبارک ایجاد این سازو کار بود که تا به امروز هم ادامه دارد.


در سال‌های اخیر با توجه مطلوبی که دولت به توسعه ارتباطات اینترنتی و مبتنی بر تلفن‌های همراه و حمایت از شبکه‌های مجازی داشت، همچنین اهتمام دولت به حقوق شهروندی و شفاف‌سازی و انتشار آزاد اطلاعات و تبادل چندین و چند برابری اطلاعات بین مردم و لزوم پاسخگویی درخصوص شبهات و مسائل مطرح در کمترین زمان ممکن و ایجاد رضایتمندی بیشتر از این نحوه پاسخگویی، می‌طلبید توجه دولتمردان بیشتر از گذشته به روابط عمومی‌ها مبذول گردد.


با این وجود، دولت به دلایل نه چندان آشکار، نه تنها ظرفیت بالقوه روابط عمومی‌ها را کشف نکرد و نشناخت و جایگاه سازمانی آنها را نیز تنزل داد، بلکه حتی برای تبیین طرح‌ها و اهداف خود، پاسخگویی به هجمه‌های رسانه‌ای و ایجاد همدلی و رضایت مردمی، به صرافت نیفتاد که برای ارتقای علمی و آموزشی کارکنان روابط عمومی تلاش چندانی از خود بروز دهد.


برای همین، با وجود کارهای بزرگ و خوبی که این دولت در سال‌های فعالیت خود داشته، اما نتوانسته است از ظرفیت خوب برخی چهره‌های رسانه‌ای همراه و مشاوران خود و ارتباط وسیع‌تر با عموم مردم، استفاده لازم را داشته باشد.


گویا رییس‌جمهوری محترم در 7 سال فعالیت این دولت حتی یک بار هم از خود نپرسیده که چرا طرفداران، حامیان و دولتمردانش، کمتر از مخالفانش در شبکه‌های مجازی حضور دارند و شاید احتمالا هم نداند بخشی از بدنه مدیریتی دولتش، مدیران و کارکنان روابط عمومی دستگاه‌ها را از حضور در شبکه‌های مجازی پرطرفدار مثل توییتر، تلگرام و اینستاگرام با وجود حضور اکثریت مردم، منع کرده است و اگر هم کسی از این جمع در این شبکه‌ها حضور دارد، به قول معروف، از جان خود گذشته است!


این غم و نگرانی از این همه تناقض‌های سازمانی را که هر لحظه چون پتکی بر سر کارکنان متعهد روابط عمومی فرود می‌آید، در کنار همه نداشته‌ها، کمبود و گرانی سخت‌افزارهای لازم که اغلب هم به موقع و هنگام نیاز، از سوی معاونت مالی سازمان‌ها تأمین نمی‌شود و در نهایت هم، تنزل جایگاهی که در سطح روابط عمومی‌ها انجام می‌گیرد، بر گرده مدیران روابط عمومی است و به هیچ عنوان به مدیران سازمان‌ها که قایل به نتیجه هستند، ربطی ندارد؛ چرا که اگر نتیجه خوب نبود، فرد دیگری را به عنوان مدیر و مسوول روابط عمومی خود به کار می‌گمارند!

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد