درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:29   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42958صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 23:28
اهمیت روابط عمومی در میان شرکتهای بازار سرمایه و بورس
هدف روابط عمومی در این شرکت‌ها کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد احساس مشترک میان سهامداران با سازمان و بالعکس تعریف شده است و نتیجه آن ایجاد ارتباطی تعاملی و دوسویه، مشارکتی و هماهنگ است که به طور بالقوه به ایجاد این تعامل کمک می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کارشناسان علوم ارتباطات مهمترین وظیفه یک روابط‌عمومی پویا و فعال را تلاش برای انتشار فعالیت ها و اهداف سازمانی از یک سو و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد سازمان از دیگر سو برشمرده اند.


کارکرد روابط عمومی در هر سازمانی، متاثر از ماموریت های اصلی آن سازمان است؛ از این رو شرکت‌های حاضر در بورس و بازار سرمایه به دلیل اهمیت شفافیت و نقش خود به عنوان واسطه گر مالی سرمایه های مردم و سهامداران (سپرده گذاران) ، بی شک نیازمند یک روابط عمومی پویا به منظور حفظ و افزایش میزان اعتماد مشتریان و سرمایه‌گذاران هستند.


هدف روابط عمومی در این شرکت‌ها کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد احساس مشترک میان سهامداران با سازمان و بالعکس تعریف شده است و نتیجه آن ایجاد ارتباطی تعاملی و دوسویه ، مشارکتی و هماهنگ است که به طور بالقوه به ایجاد این تعامل کمک می‌کند.


با توجه به ویژگی‌های شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه در یک تعریف جامع می‌توان کارکرد روابط عمومی را ایجاد اعتماد، ارتباط، انجام مسئولیت اجتماعی و فراهم کننده شرایط مناسب برای مشارکت دانست.


قطعا این ماموریت‌ها در صورتی می‌تواند به موفقیت منجر شود که روابط عمومی دسترسی مناسبی به اطلاعات داشته و با ابزار و روش های ساده و قابل فهم به انتشار آن‌ها بپردازد، در این صورت است که می‌توان روابط عمومی را در ایفای نقش خود موفق دانست. کارشناسان و مشاوران ارتباطات و روابط عمومی به عنوان چراغی فروزان ، راههای توسعه و سازندگی و پشرفت را برای مدیران سازمان متبوع خود به ارمغان می آورند.


شرکت های حاضر در بازار سرمایه برای اینکه بتوانند نقش مناسبی را در توسعه پایدار کشور در دوران کنونی کشور (دوران تحریم) و به ویژه فضای حاکم در بازار سرمایه و افزایش شاخص بورس ایفا کنند، باید با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان ارتباطات در روابط عمومی ، میزان نفوذ بر افکار عمومی و استفاده مناسب از رسانه‌های ارتباط جمعی را بالا برده و به ارائه راه حل های ارتباطی جهت جذب حداکثری از سوی سهامداران خود بپردازند. روابط عمومی با ارائه تاکتیک های ارتباطی و رسانه‌ای می‌تواند نسبت به تسریع تحقق اهداف شرکت، کسب بالاترین بازده ممکن و بکارگیری تمام توان و استعداد به منظور بهبود ارزش دارائی های در اختیار این شرکت قدم های موثری بردارد .


در حال حاضر شرکت های بورسی و سرمایه‌گذاری به منظور معرفی شرکت خود، ارتقاء اعتبار، حفظ اعتماد و وفاداری سهامداران و مخاطبان خود در جهت جذب و بکارگیری سرمایه، از روشهای نوین ارتباطی در قالب فعالیت های روابط عمومی استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر روابط‌عمومی در سازمان‌ها به تدریج به جایگاه واقعی خود به عنوان محور اصلی تولید و انتقال پیام‌های سازمان به جامعه‌ ذینفعان دست یافته است.


این شرکت‌ها با گستره متنوع و وسیعی از ذینفعان از جمله دولت ها مواجه‌اند و در سوی مقابل با حجم‌ قابل توجهی از خواسته‌های سهامداران خود سروکاردارند که روابط عمومی می‌تواند با بهره گیری منسجم و یکپارچه از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ا‌ی به انتقال موثر و هدفمند پیام‌های سازمان به مخاطبان پرداخته و آنها را همراه خود نماید. ظهور فناوری های نوین مشارکتی و رسانه‌های اجتماعی تعاملی نیز باعث رشد روابط عمومی و در پس آن خلق روابط عمومی تحلیل گرا برای اثربخشی هرچه بهتر پیام ها در مسیر ارتباطات سازمان و مخاطبین آن شده است .


یکی از مسائل مهم در حوزه تجارت و بازار سرمایه، مقوله مسئولیت اجتماعی است؛ هر چند در شرکت های بورسی و سرمایه‌گذاری ماهیت این ارتباط ،افزایش ثروت و سرمایه سهامداران است، ولیکن نباید از ایفای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی در راستای منافع ملی غافل شد زیرا این مهم می تواند در ارزش آفرینی برندینگ این سازمان در افزایش سهم بازار و متعاقباً افزایش سودآوری سرمایه سهامداران مثمر ثمر باشد .


یک شرکت برای حضور در بازار سرمایه نیازمند باز تعریف جایگاه روابط عمومی در چارت و تعاملات سازمانی است. بی‌شک با یک نگاه سنتی نمی‌توان به اهداف و چشم انداز های مورد نظر دست یافت زیرا لازمه انجام ماموریت‌های جدید نگاهی تازه و مدرن به این جایگاه است. تبیین جدید و شرح وظایف روابط عمومی ها با توجه به ارتقاء سازمانی آنها، موضوعی است که باید از سوی متولیان عالی شرکت‌ها راهبری شود.

 

واقعیت این است که در برخی سازمان‌ها هنوز عملکرد روابط عمومی ها در مقیاس گذشته ادامه دارد و به هیچ وجه قابلیت ها و توانائی های روابط عمومی با توجه به وظایف جدید آنها مد نظر قرار نگرفته است. همچنین آموزش و به کارگیری متخصصان روابط عمومی و بهره گیری از شیوه های جدید و علمی در پردازش اطلاعات جزء اصلی ترین الزامات روابط عمومی در شرکت های سرمایه گذاری به شمار می رود که غفلت از آن می‌تواند زیان‌های زیادی را در طولانی مدت به سازمان تحمیل کند.


در پایان می‌توان گفت واقعیتی که همچنان برخی از سازمان ها با آن دست به گریبان هستند ، عدم آشنایی مدیران روابط عمومی به دو علم ارتباطات و مدیریت و همچنین نبود نگرش تفکرمدارانه به روابط عمومی است . امید است در آینده نزدیک بازار سرمایه شاهد حضور مدیران جوان و کاربلدی باشد که ضمن داشتن تخصص و آشنایی کامل به روابط عمومی بتوانند ترکیب زیبایی از علم و فن و هنر را رقم بزنند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد