درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:47   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42954صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 23:20
روابط عمومی چیست؟
در تعاملات روزمره خود به اصطلاحات و عباراتی برخورد میکنیم که بعضا باعث حیرت و سر در گمی ما در بکارگیری واستفاده درست و درک مناسب از آنها می شود . عباراتی نظیر : آگهی ، تبلیغات ، معرفی و عرضه، بازار یابی، روابط‌عمومی، فروش و... بسیار دیده شده که این عبارات اغلب بجای یکدیگر بکار می روند ، بدون آنکه توجه کنیم جایگاه و تعریف حقیقی هر کدام چه می باشد . این کلمات شبیه هم بوده ولی ماهیتا با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابر این داشتن درک مناسب از جایگاه هر کدام ما را در استفاده بجا از آنها کمک می نماید .
  

نگاهی به مفاهیم و تعاریف: advertising – promotion – marketing – public relations - sales
نوشته دکتر کارتر مک نامارا ترجمه: حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در تعاملات روزمره خود به اصطلاحات و عباراتی برخورد میکنیم که بعضا باعث حیرت و سر در گمی ما در بکارگیری واستفاده درست و درک مناسب از آنها می شود . عباراتی نظیر : آگهی ، تبلیغات ، معرفی و عرضه، بازار یابی، روابط‌عمومی، فروش و... بسیار دیده شده که این عبارات اغلب بجای یکدیگر بکار می روند ، بدون آنکه توجه کنیم جایگاه و تعریف حقیقی هر کدام چه می باشد . این کلمات شبیه هم بوده ولی ماهیتا با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابر این داشتن درک مناسب از جایگاه هر کدام ما را در استفاده بجا از آنها کمک می نماید .


آگهی: عبارت است از آوردن کالا یا خدمات در معرض توجه مخاطب یا مشتری ( بالقوه یا بالفعل ). آگهی بر روی یک کالا یا خدمت مشخص و معین تمرکز دارد . بدین ترتیب آگهی برای یک کالا یا خدمت حتما با آگهی برای کالایی دیگر متفاوت خواهد بود . آگهی معمولا با ابزارها و وسایلی نظیر: تابلو، بروشور ، ایمیل های مستقیم تجاری ، تماس های شخصی و... انجام می شود .


معرفی و عرضه: معرفی و عرضه کالا باعث میشود که در ذهن مشتری یک نوع احساس نیاز بوجود بیاید و فرد برانگیخته شود تا آن کالا را فراهم نماید . معرفی و عرضه در واقع یک جور آگهی و تبلیغات مستمر است که در مطبوعات درج میشود . فعالیت های مستمر تبلیغی ، فروش و روابط عمومی ، اغلب جنبه هاو ابعادی از موضوع معرفی و عرضه هستند .


بازاریابی: عبارت است ازانجام دامنه وسیعی از فعالیتها که به تبع آن شما اطمینان حاصل کنید که مشتریان بطور مستمر کالای شما را خریداری مینمایند . طبیعی است که بازار یابی برای هر کالا یا خدمت برای هر نوع کالا فرق می کند.

 

معمولا بازاریابی دو جنبه دارد. یک جنبه مربوط میشود به تحقیقات بازار . مثل بررسی وضعیت رقبا ، کم و کیف مشتریان بالقوه ، نیاز سنجی مشتریان ، بازار های هدف ، نحوه نفوذ در مشتریان ، امکانات ما برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان، تجزیه و تحلیل بازار و عرصه رقابت ، نحوه قیمت گذاری کالا و خدمات و... جنبه دوم قضیه ، عبارت است از معرفی و عرضه کالا و خدمات از طریق درج یا چاپ مستمر آگهی ، معرفی و عرضه، ‌روابط عمومی و فروش.


روابط عمومی: عبارت است از انجام فعالیت های مستمر به منظور ارائه یک چهره مناسب و قدرتمند از سازمان در بین مردم . فعالیت های روابط عمومی شامل مواردی است که به مردم کمک میکند تا درک و فهم مناسبی از خدمات و کالاهای موسسه داشته باشند . روابط عمومی اغلب ، با مطبوعات و رسانه ها نظیر رادیو و تلویزیون ، روزنا مه ها و مجلات و... مرتبط هستند . همانطوری که قبلا گفته شد روابط عمومی می تواند یکی از فعالیت های اساسی در حوزه معرفی و عرضه قلمداد شود .


تبلیغات: عبارت است از حضور در رسانه ها . سازمانها معمولا کنترل کمی بر روی مطالب مندرج در رسانه ها دارند . مثلا در مقام مقایسه اگر بخواهیم بگوییم ، شما در آگهی دادن دستتان باز تر است تا در تبلیغات از طریق رسانه ها. چون در تبلیغات ، این نویسندگان و گزارشگران هستند که تصمیم می گیرند چه چیزی گفته شود .


فروش: عبارت است از جمع آوری اطلاعات خریداران و جنبه های رفتاری آنان ، ارتباط با آنان ، بیان منافع ، محسنات و ویژگی های کالا برای هدایت افکار و نظرات ، عقد قرارداد و... در این جا هم مانند موارد قبلی طرح و برنامه فروش برای هر کالا یا خدمت با دیگری متفاوت است.


مثال:
برای درک بهتر هر یک از تعاریف ارائه شده مثالی میزنیم. فرض کنید که یک گروه نمایش سیرک قرار است برای اجرای برنامه به شهر شما بیاید. در سطح شهر شما تابلوهایی را میبینید که روی آن نوشته شده: نمایش سیرک در روز شنبه در محل نمایشگاه شهر. به این میگویند: آگهیadvertising. حال اگر همین تابلو را بر روی بدن یک فیل نصب کنید و در سطح شهر بچرخانید، به این می گویند: معرفی و عرضه promotion.


و چنانچه این فیل با تابلوی مربوطه بر روی چمن ها و قسمتهای گلکاری شده توسط شهرداری قدم بگذارد، به این می گویند: تبلیغات publicity.


حال اگر شما کاری کنید که شهردار شهر نسبت به این موضوع فریاد خنده سر دهد، به این می گویند: روابط عمومی public relations.


بنابراین اگر مردم به دیدن سیرک بروند و از غرفه های آنجا هم خرید کرده و سرگرم شوند و سود خوبی نصیب برگزار کنندگان شود، به این می گویند: فروشsales.

امید است در روز روابط عمومی و ارتباطات توجه جدی به جایگاه؛ اهمیت؛ نقش و کارکرد روابط عمومی ها داشته باشیم و بدانیم که: روابط عمومی؛ رهبر ارکستر سازمان است.

منبع: اینترنت - تحت عنوان: what is public relations

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد