درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:21   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42932صفحه نخست » خبر یکشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 15:45
روابط عمومی عنصر تاثیرگذار در توسعه فرهنگ بیمه
دکتر یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون - صنعت بیمه علارغم پیشرفت درچند سال اخیر نیازمند ارتفاء جایگاه خود در اقتصاد کشور است و دراین بین روابط‌عمومی این صنعت به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در توسعه فرهنگ بیمه، نقش پررنگ و بسزایی دارد و با ایفای نقش آموزشی ،تبلیغاتی و خبری خود با استفاده از شیوه های مناسب، در آگاهی بخشی وایجاد تحول وانگیزه موثر خواهند بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| صنعت بیمه علارغم پیشرفت درچند سال اخیر نیازمند ارتفاء جایگاه خود در اقتصاد کشور است و دراین بین روابط‌عمومی این صنعت به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در توسعه فرهنگ بیمه، نقش پررنگ و بسزایی دارد و با ایفای نقش آموزشی ،تبلیغاتی و خبری خود با استفاده از شیوه های مناسب، در آگاهی بخشی وایجاد تحول وانگیزه موثر خواهند بود.


از زمان ملی شدن شرکتهای بیمه دروقایع پس ازانقلاب اسلامی و تبدیل شرکتهای بیمه خصوصی به شرکتهای ملی شده تا ابتدای سال 1382 شمسی فقط چهار شرکت بیمه دولتی فعالیت می کردند. پس از تصویب آزاد سازی صنعت بیمه و صدورمجوز تاسیس شرکتهای خصوصی درفاصله زمانی کوتاهی تعداد شرکتهای بیمه به بیش ازسی شرکت بیمه رسید. این فاصله زمانی به قدری کوتاه بود که صنعت بیمه نتوانست سرمایه های انسانی مورد نیاز خود را تربیت نماید. لذا یک شکافی بین مهارتهای مورد نیاز صنعت بیمه و مهارتهای موجود در بازار بیمه ایجاد شد بنده نام این شکاف ایجاد شده را «خلاء دانش»می نامم.

 

این خلاء نشان دهنده عمق نیاز صنعت بیمه به آموزش و تربیت نیروی انسانی است. از سوی دیگر تعداد نمایندگان صنعت بیمه به شدت افزایش یافته است. عدم آشنایی این بخش از صنعت بیمه با مفاهیم بنیادین بیمه می تواند آسیب جدی به اعتماد جامعه نسبت به این صنعت وارد نماید.

 

ازسوی دیگر نوع آموزش در صنعت بیمه در دنیا از نوع آموزشهای کاربردی است اصطلاحاً از نوع آموزشهایی که به آن یادگیری ازطریق انجام دادن گفته می شود. بنابراین برای آنکه بتوانیم اعتماد عمومی در جامعه نسبت به بیمه را افزایش دهیم بایدازاین طریق، نسبت به توسعه صنعت بیمه وافزایش ضریب نفوذ بیمه برنامه ریزی کنیم. همچنین ازآنجاییکه صنعت بیمه یک صنعت وارداتی است،انتقال دانش دراین رشته نیازبه ارتباط با مراکز آموزش معتبر بین المللی بسیارمهم است وباید دراین مسیر گام های موثرتری را برداشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد