درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 02:24   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42921صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 13:33
روابط عمومی زنده است
جواد نظری؛ محقق اجتماعی و کارشناس روابط عمومی - اعتمادی که بر زبان جاری است به ندرت اعتمادی است که کسب می شود. در حدود ده سال گذشته صنعت روابط عمومی به نحوی واژه اعتماد را ربوده است. بسیاری از فرصت طلبان در صنعت روابط عمومی اعتماد را ریسمان نجات برای این حرفه در حال احتضار می دانند. متاسفم که روابط عمومی مرده است حتی اگر جسدش هنوز مدتی پرش داشته باشد و حرکتی جزئی ...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رابرت فیلیپس در سال 2015 کتابی در دوازده فصل منتشر کرد که عنوان کتاب را از فصل اول آن یعنی«روابط ‏عمومی مرده است» اقتباس کرده بود. این کتاب در سال 96 توسط کارگزار روابط ‏عمومی ترجمه و در دسترس علاقمندان قرار گرفت. رابرت در سال 1987 زمانی که دانشجو بود و تنها 21 سال داشت اولین مؤسسة تجاری خود را دایر کرد. با گذراندن 25 سال از عمر خود در صدر صنعت روابط عمومی، کار خود را در سمت مدیر ارشد اجرایی بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقای اِدِلمن بعنوان بزرگترین مؤسسة روابط‌عمومی کنار گذاشت.

 

 به گفته خودش، او دیگر به آنچه انجام می داد اعتقاد نداشت. او از بنیانگذاران جریکو چمبرز، مؤسسة مشورتی و اندیشکدة راهبردهای پیشرفته است و در سطوح عالی در زمینه های راهبردی، خط مشی، ارتباطات و ایجاد اعتماد، به شرکت ها نظرهای مشورتی عرضه می کرد. در طول حرفه خود، متعهد شده بود تفاوت ایجاد کند و به برندها و سازمان ها کمک کند تا تأثیرات مثبت اجتماعی ایجاد کند. در بخش تجاری، سیاسی و جامعه مدنی فعالیت می کرد.

 

 اعتقاد رابرت این است که باید راه حل های اساسی برای رسیدگی به موضوع های مهم و اساسی جامعه پیدا کرد و سازمان ها باید در مورد آنچه که انجام می دهند، مورد قضاوت قرار بگیرند نه آنچه که می گویند. در دیباچه کتاب آمده است که« ... باور داشتن و اعتماد کردن واژه های عجیب و غریبی هستند. در حد فرسایش از این واژه ها استفاده و سوء استفاده شده است.

 

اعتمادی که بر زبان جاری است به ندرت اعتمادی است که کسب می شود. در حدود ده سال گذشته صنعت روابط عمومی به نحوی واژه اعتماد را ربوده است. بسیاری از فرصت طلبان در صنعت روابط عمومی اعتماد را ریسمان نجات برای این حرفه در حال احتضار می دانند. متاسفم که روابط عمومی مرده است حتی اگر جسدش هنوز مدتی پرش داشته باشد و حرکتی جزئی ...»


عنوان کتاب ما را به نکات مهمی رهنمون می کند و پرده از برخی رویدادهای دنیای پیچیده امروز بر می دارد. شاید بازخوانی و نوشتن درباره این کتاب که چند سالی از انتشار آن نگذشته است همه افرادی را که به نوعی دل در گرو روابط عمومی دارند ترغیب به خواندن این اثر و تفکر و باز اندیشی درباره روابط عمومی کند.


عنوان کتاب بر گرفته از زاویه دید روابط رسانه ای و تبلیغات عمومی فیلیپس است که از نظر او دیگر به شکل فعلی خود قانع کننده نیست و رهبری عمومی را برای آن پیشنهاد می کند. این کتاب، بر توانمندسازی فردی و حرکت از دولت به شهروند، کارفرما به کارمند تاکید دارد. صداقت و شفافیت به عنوان مولفه های مهم و در قلب مشاغل مورد تاکید قرار می دهد و استدلال می کند که عصر سلسله مراتب فرماندهی و کنترل جابجا شده است. اعتماد، رفتاری پیچیده و شکننده است و باید با تلاش و اعمال خود آن را افزایش داد نه صرفا با کلمات، به همین خاطر اعتماد می تواند نتیجه عمل روابط عمومی باشد و رهبری عمومی روابط عمومی می تواند اعتماد را به مشاغل برگرداند. باید با استراتژی های جدیدی با جهان فردا صحبت کنیم نه با الگوهای دنیای دیروز. کتاب الگوهای جدید رهبری و مسئولیت پذیری در تجارت و سیاست، رهبری عمومی، ارزش عمومی و دموکراسی اجتماعی جدید را مطرح می کند. در بطن این عنوان، رهبری عمومی و معیارهای پاسخگویی جدید نهفته است که براساس ارزش عمومی سنجیده می شود.


روابط عمومی به عنوان یک صنعت نیاز به تکامل دارد تا نه تنها جایگاه واقعی خود را پیدا کند بلکه اثبات کند که در عرصه های اجتماعی و اقتصادی می تواند موثر باشد. در عصر جدید شبکه های اجتماعی می توانند الهام بخش روابط عمومی جدید برای تجربه یک تحول گسترده باشند. در اوایل دهه1900، پدر روابط عمومی؛ ادوارد لوئیس جیمز برنِیز این حرفه را عملکردی مدیریتی توصیف کرد که خط مشی ها، رویه ها و علایق یک سازمان را تعیین می کند. اکنون قوانین بازی تغییر کرده و بخش اعظم این تغییر به دلیل ماهیت فراگیر رسانه های دیجیتال و اجتماعی است که منجر به تجدید ساختار صنعت روابط عمومی شده است.


این کتاب صرفا درباره روابط عمومی نیست بلکه گونه ای از تجزیه و تحلیل جامعه، سیاست، تجارت و حتی اقتصاد را مطرح می کند. فرض کتاب این است که با تغییر در جامعه هر بخش از زندگی مدرن نیز متحول می شود و روابط عمومی منفک از جامعه بزرگ تر نیست بلکه در همان بستر اجتماعی فعالیت می کند و متاثر از تغییرات آن است. زمانی که روابط عمومی بر فرایند تصمیم گیری استراتژیک، مدیریت ادراک و تغییر رفتار به صورت مستقل و کارآمد متمرکز است آنگاه در بهترین جایگاه خویش قرار گرفته نه صرفاً زمانی که بعنوان یک ابزار پشتیبان برای سایر بخش های سازمان مطرح می شود به همین خاطر روابط عمومی می تواند سهم قابل توجهی در عملکرد سازمانی داشته باشد. بنابر آنچه مطرح شد پاسخ به این سؤال که آیا روابط عمومی مرده است، قطعی نیست. روابط عمومی در دنیای جدید به یک نفس تازه نیاز دارد و شاید زنده باد روابط عمومی جایگزین مناسبی برای عنوان کتاب فیلیپس باشد. روابط عمومی بی اطلاع از تاریخ حیات یا درگذشت خود نیست و این موضوع را می توان با برخی از معیارها و پرسش های زیر تشخیص داد:


* آیا در فعالیت های خود اصل صداقت و شفافیت را رعایت می کند.


* آیا فعالیت های خود را آسیب شناسی می کند.


* شهروندان چه جایگاهی در فعالیت های آن دارند.


* در عرصه مسئولیت اجتماعی چگونه عمل می کند.


* رویارویی آن با تغییرات جدید چگونه است.


* ایده های خلاقانه و نوآوری در آن چه جایگاهی دارند.


* شبکه های اجتماعی را چگونه به کار می گیرد.


* از چه راه هایی برای اعتماد آفرینی استفاده می کند.


* چگونه از دور باطل و تکرار در فعالیت ها پرهیز می کند.


* آیا از چشم انداز برای فعالیت های خود بهره می برد.


* چگونه فعالیت های سازمان را راهبری می کند.


* آیا در فعالیت های خود بر ارزیابی علمی متکی است.


* پژوهش و افکارسنجی چه جایگاهی در آن دارد.

 

* راه های بهبود در فعالیت خود را چگونه پیدا می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد