درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42889صفحه نخست » گفتگوشنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 10:39
در گفتگو با عباس مسیبی مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران/ تنویر افکارعمومی با روابط عمومی شفاف
روابط عمومی علاوه بر تسهیل‌گری و تصمیم‌سازی، بر فرآیند تصمیم‌گیری نیز تأثیر می‌گذارد و بعضاً با ورود به جریان تصمیم‌گیری، تصمیمات را با انتظارات افکار عمومی هماهنگ می‌سازد و به این ترتیب به دموکراتیزه شدن نظام تصمیم‌گیری درسازمان کمک می‌‌‌کند. تلاش روابط عمومی با انجام این اقدامات، پیوستن به ائتلاف حاکم بر سازمان و عضویت در گروه تصمیم‌گیری سازمان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومیها و رسانه های جمعی بعنوان دو کانون مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی، نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارند.


به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛به بهانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی مصاحبه ای تخصصی محور با عباس مسیبی مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده که در ذیل به شرح آن پرداخته ایم:


@ روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان چه نقشی را ایفا می کنند؟!


تصمیم سازی یعنی اینکه زمینه مناسب برای تصمیم گیری ایجاد کنیم و این زمینه مناسب یعنی اینکه تشخیص دهیم که آیا اصلا مسئله ای وجود دارد که لازم باشد برای حل آن تصمیمی گرفته شود؟


در واقع تصمیم سازی مراحل مختلف فرآیند تصمیم گیری است که در انتها به تصمیم گیری منتج می شود.


نکته جالب توجه در این بحث این است که در ایجاد زمینه لازم برای اخذ تصمیم، یعنی همان چیزی که به آن تصمیم سازی یا سیستم تصمیم یاری گفته می شود، عموماً مدیران سطوح میانی برای مدیران ارشد و مدیران سطح عملیاتی برای مدیران میانی تصمیم سازی می کنند. اما بر عکس این موارد نیز ممکن است؛ در جایی که مدیران میانی یا ارشد تمایل به تفویض اختیار تصمیم گیری دارند. در اینجا می توان گفت روابط عمومی ها نقش بسیار موثر در تصمیم سازی سازمان و مدیران ارشد دارند.


زیرا روابط عمومی با مطالعه مشکلات و منازعات موجود پیرامون سازمان در واقع در نقش پزشک سازمان ظهور می‌یابد و پس از تحقیق درباره مشکل و تشخیص مناسب، عوامل بوجود آورنده آن، برنامه مناسب و پیشنهاد عملی خود را برای اتخاذ تصمیم در اختیار مدیریت سازمان می‌گذارد.


روابط عمومی علاوه بر تسهیل‌گری و تصمیم‌سازی، بر فرآیند تصمیم‌گیری نیز تأثیر می‌گذارد و بعضاً با ورود به جریان تصمیم‌گیری، تصمیمات را با انتظارات افکار عمومی هماهنگ می‌سازد و به این ترتیب به دموکراتیزه شدن نظام تصمیم‌گیری درسازمان کمک می‌‌‌کند. تلاش روابط عمومی با انجام این اقدامات، پیوستن به ائتلاف حاکم بر سازمان و عضویت در گروه تصمیم‌گیری سازمان است.


روابط عمومی در یک شکل واقعی و بدون تحریف و آنچه که امروز از آن به عنوان یک علم و حرفه یاد می شود، می تواند نقش بسیار مهمی در جوامع اطلاعاتی و دانش محور داشته باشد.


طرح و تأکید بر نقش‌های روابط عمومی در نظام تصمیم‌گیری سازمان می‌تواند به بهبود نظام تصمیم‌سازی در سازمان منجر شود.


ذکر این نکته مهم است که بدانیم ، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده برای ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

@ جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات را چگونه ارزیابی می کنید؟!


روابط عمومی مبتنی بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات، نیاز ضروری هر سازمانی است. زیرا با توسعه دولت الکترونیک، نیاز به اطلاع رسانی سریع دقیق و کم هزینه ضروری است و به لحاظ تئوریک رابطه دولت الکترونیک و روابط عمومی الکترونیک رابطه تکوینی است نه تاسیسی. به این معنی که دولت الکترونیک برای توسعه و استقرار خود نیازمند روابط عمومی الکترونیک است و روابط عمومی الکترونیک هم در بستر یک دولت الکترونیک شکل می گیرد.


آنچه که اهمیت دارد این است که با توجه به آهنگ سریع رشد و تحول تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطاتی کارکردها و ابزارهای سنتی، روابط عمومی باید با این تکنولوژیها هماهنگ و همسو شده و این تطابق و هماهنگی در بستر فرهنگ سازی، آموزش و تغییر نگرش ها امکان پذیر است.


@ روابط عمومی خوب و وظیفه محور چه ویژگی‌هایی دارد ؟!


اهداف و فلسفه ذاتی روابط عمومی درهمه جای دنیا تقریبا یکی است ؛ اما گاهی بعضی از نا آگاهی ها و سیاست های غلط موجب می شود که بعضی از روابط عمومی ها ضمن خروج تدریجی از اهداف اصلی؛ خود و سازمان را با مخاطرات جدی و چالش های اساسی رو به رو نمایند.


معمولا در یک روابط عمومی ایده آل، روسا و کارکنان بر اساس تحصیلات و تجربیات مرتبط و همچنین نظام شایسته سالاری انتخاب می شوند. اطلاع رسانی به موقع؛ صحیح و صاقانه جزو ابتدایی ترین ابزار یک روابط عمومی ایده ال به شمار می رود.


هم چنین ایجاد جو همدلی؛ هم زبانی و تعاملات دوستانه بین کارکنان و مدیران ارشد سازمان و همچنین مخاطبان بیرونی امری رایج و طبیعی است. و معمولا مجیز گویی و کرنش کردن در برابر مدیران ارشد مذموم و ناپسند به شمار می رود.


برای یک روابط عمومی ایده آل مشتری مداری و تکریم او، از اولویت بالایی برخوردار است.


روابط عمومی ایده آل این روزها کمتر هزینه بر وهزینه ساز است ؛ این نوع از روابط عمومی بیشتر به دنبال تبادل پایا پای تبلیغاتی و شناسایی ظرفیتهای درونی خود است.


این نوع از روابط عمومی بیش از اینکه در خدمت مدیریت باشد خادم سازمان و مخاطبان آن است.


روابط عمومی ایده آل جایی است که برای هنر و هنرمند؛ نوشته و نویسنده؛ پژوهش و پژوهشگر؛ نقد و منتقد ارزش و احترام خاصی قائل است.


تولید اندیشه؛ ابتکار؛ خلاقیت؛ نوآوری؛ پویایی و امید در این نوع از روابط عمومی موج می زند.


توجه به سلامت روحی؛ روانی و معیشتی پرسنل و بررسی مستمر میزان رضایت شغلی آنان از جمله اصلی ترین وظیفه یک روابط عمومی ایده آل به شمار می آید.

@ نحوه تعامل روابط عمومی با وسایل ارتباط جمعی باید چگونه باشد؟!


بدون تردید روابط عمومی ها و رسانه های جمعی بعنوان دو کانون مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی، نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارند. امروزه یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف روابط عمومی ها در بعد برون سازمانی برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه برپایه عقل و خرد با رسانه های جمعی است. در واقع یکی از مهم ترین ابزارها برای اینکه هدف، مقصود اصلی و جان کلام گزارش های شما را به سمع و نظر مخاطبان برساند همانا رسانه ها هستند.


اگر به پیشینه تشکیل اولین واحد روابط عمومی در دنیا نگاهی گذرا داشته باشیم به این واقعیت می رسیم که این حرفه و فن از نظر ماهیت و کارکرد قرابت زیادی با رسانه ها دارد، به نحوی که در یکی از تعاریف قدیمی، روابط عمومی را هنر کاربرد خردمندانه از رسانه ها برای نفوذ در افکار عمومی تعریف کرده اند.


سازمان می تواند به عنوان یک شریک برای رسانه ها، بدون آنکه استقلال خود را از دست بدهد محسوب شود. در مجموع، رسانه ها یک کانال کلیدی برای آگاه سازی شهروندان هستند تا آنان را از فعالیت و نقش سازمان و قدرت و جایگاه آن در کشور بطور مطلوب و شایسته آگاه و مطلع سازند.


در این میان نقش و کارکرد رسانه ها بسیار حساس و با اهمیت تر از بقیه است. چون با استفاده از شیپور و تریبون رسانه ها قشر وسیعی از جامعه، از اخبار، گزارش ها و پیام های شما مطلع می شوند.
اگرچه روابط عمومی ها از ابزار و امکانات گوناگونی برای انتقال اطلاعات و اخبار به جامعة اطلاعاتی برخوردار هستند ولی نکته قابل توجه این است که هیچ یک از شیوه های انتقالی نمی تواند کارآیی یک رسانه را داشته باشد. چرا که رسانه ها یک امکان بالقوه و ابزاری برای روابط عمومی ها به شمار می روند.


با تدابیری چند، می توان از طریق یک برنامه ریزی مناسب و زمان بندی شده،‌ کاری کرد که جایگاه سازمان بخوبی در رسانه ها تثبیت شده و به سازمانی هوشیار و بیدار تبدیل شد. با کمک موثر رسانه ها می توان موضوع پاسخگویی و اطمینان بخشی به مردم را به خوبی جامه عمل بپوشانید.


کارشناسان علوم ارتباطات مهمترین وظیفه یک روابط عمومی پویا و فعال را تلاش برای انتشار فعالیت ها و اهداف سازمانی از یک سو و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد سازمان یا مجموعه از دیگر سو برشمرده اند. براین اساس، هر یک از مسئولان روابط عمومی ها باید در تعامل و همکاری با رسانه های جمعی به اشتراک نظر درباره ارائه و انتقال بخشی از رویدادهای مرکز یا مجموعه کاری خود دست یابند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد