شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| چشم بینا، گوش شنوا، زبان گویا، مغز متفکر، قلب تپنده و نگاه آینده نگر،۶ ویژگی بزرگی هستند که متولیان روابطعمومی در سازمان ها باید از آن برخوردار باشند.
حال تصور کنید با توسعه این میزان از شبکه های ارتباطی در این ایام، این زبان و چشم و مغز و گوش و قلب و نگاهی که چشم اندازها را می خواهد ترسیم کند؛ مدیران و کارکنان روابط عمومی باید چه میزان از حمایت و پشتیبانی سازمان خود را برخوردار باشد که همه سنگینی کوهی از خواسته ها و انتظارات مردم در شبکه های مختلف ارتباطی را به تنهایی بر گرده ی خود احساس نکنند.
مدیریت افکار عمومی در دنیای امروز یکی از دغدغه های بزرگ و اساسی سازمانهاست که به متولیانش را به میزان زیادی از استرس و فشارها همراه کرده است و این مدیریتها با ارائه پیام های رسمی، دیدگاه های سازمانی، بیانیه ها و موضع گیری ها و همچنین تولیدات محتوایی در اشکال و انواع مختلف در شبکه های مختلف ارتباطی توسط مدیران روابط عمومی مدیریت می گردد.
پل بودن روابط عمومی ها مابین خواسته ها و انتظارات مردم و ایده و برنامه های مسئولان دلیل دیگری است تا مدیران روابط عمومی شایسته ترین افراد برای مدیریت افکار عمومی باشند و بهتر از همه تعادل و تعامل را رقم بزنند.
توسعه علم به ویژه در بخش ارتباطات، سازمان ها را در دنیای امروز با انبوهی از شبکههای ارتباطی مواجه کرده است.
کارکنان روابط عمومی بنا به رسالتی که در تعریف شغل خود دارند؛ نه تنها باید در این فضاهای متنوع و متعدد ارتباطی به خاطر حضور اکثریت مردم حضور داشته باشند بلکه لازم است به تولید محتوا و راهبری افکار عمومی بپردازند.
با توسعه مشغله های کارکنان روابط عمومی لازم است پشتیبانی و حمایت سازمانها از متولیان افکار عمومی بیشتر شود تا غم نداشتن تجهیزات و نبود پشتیبانی به فشار کاری و استرس ها اضافه نشود و این سختی کار به حداقل ممکن، کاهش یابد و الا استرس های ناشی از کار در روابط عمومی موجب می شود کارکنان، کار در دیگر بخش ها را ترجیح داده و این فضا به جایی برای شکنجه کارکنان روابط عمومی و خانواده هایشان باشد.
|